• 7
  • 8
2020-08-07, 18:31
Medlem
Lyxmärken av parfym kostar endast 400-600$ per flaska så. Även typ hudkräm går köpa utan problem för 300$.

Sedan om man väljer gå till salonger fixa sig flera gånger per månad går bara det upp.

Så inga problem komma upp den summan eller mer om man använder lyxmärken och går till dyrare ställen.

Dock om finns något mervärde kan man väl alltid fråga sig. Nej är väl lätta svar men finns många som ser det som mer en dyr hobby.
Citera
2020-08-07, 18:41
Medlem
D45Ks avatar
Säg att du la 10K på aktier. Då kommer du inom 10 år att ha lagt 1.2 miljoner på aktier. Du kommer då sen att ha ca 21K avkastning varje år.
Citera
2020-08-07, 18:51
Medlem
Visst skulle jag lätt kunna lägga 5000kr på ansiktsprodukter. En ansiktskräm kan ju lätt kosta 400kr för 100ml.

Samtidigt så skulle jag lätt kunna köpa samma eller likvärdiga produkter för under 1000kr/månaden och på så sätt spara 48 000 kr per år.

Håll utkik på reorna istället, och hitta billigare produkter som ger samma effekt. ”Finmärkena” har idiotstor marginal, visst är det oftast bra produkter men för priserna de tar så förväntar man sig en skruvkork i 18k guld.

Skulle kunna lägga 50 000 på kläder/månaden utan minsta problem, men jag letar de bra märkena på 50-70% istället.

För att svara på frågan, nej, jag tror inte att 5000kr är normalt på hud/smink/hårprodukter i månaden, då har man antingen sugar daddy eller inväntar ett avsnitt i Lyxfällan, eller så förstår man varken att de där 48k kr blir en halv miljon efter tio år, och att man ändå kommer bli rynkig och fil förr eller senare. Och nej, vi alla ser att du har botox vid 40, ni ser ut som sminkade ödlemänniskor.
Citera
2020-08-10, 22:45
Medlem
Om d gör dig glad bry dig inte vad det kostar så länge du kan betala av det i slutet av månaden.
Citera
2020-08-11, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiniteLife
Är det normalt att lägga 5000kr i månaden på sitt utseende?

Varför bryr du dig om vad som är normalt?

Har du en 2nd level thinking tankeprocess kring varför du har ett behov av att ställa frågan?

Varför sätter du ett värde på vad andra tänker om något?

Varför mäter du dig med andra, är det början till en insikt att du lägger X kronor på utseende för att kompensera för dålig självkänsla, som är själva anledningen till att du ställer frågan, eftersom du (inte annars) hade ställt frågan?
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in