Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-14, 16:25
  #1
Medlem
ChestyLaRues avatar
Hej Flashback. Detta är nog den skummaste forumpost jag nånsin skapat. Om den passar bättre nån annanstans så får Mod hemskt gärna flytta den.

När jag sätter ihop tummarnas fingertoppar så upplever jag en påtaglig kittlande känsla i tummarna, som sprider sig sporadiskt i armarna och bröstet. Det känns som en lätt elektrisk ström, som när man var liten och uttråkad på stenåldern och stack tungan i ett batteri. Som att en krets sluts, liksom. Det är lite obehagligt och det känns som om jag får svårt att andas. Händer enbart med tumme + tumme, inga andra fingrar.

Jag antar att det är någon nerv som blir överstimulerad och börjar kaosa. Men kära Flashback, är det någon som har hört talas om nåt liknande? Nån som vågar spekulera i hur det fungerar? Finns det kanske rentav någon annan därute som har upplevt samma sak?
Citera
2020-07-14, 16:27
  #2
Medlem
Skatta dig lycklig! Måste va nå kundalini awakening grej du fått till.. tum kittel
Citera
2020-07-14, 16:58
  #3
Medlem
Cannibalizations avatar
Varit medlem sedan 2004, och inte haft inlägg förrens nu?

Grattis!


Till topic. Det har med nerverna att göra gissar jag. Hur brukar du dina tummar i din vardag?
Citera
2020-07-14, 19:02
  #4
Medlem
ChestyLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Varit medlem sedan 2004, och inte haft inlägg förrens nu?

Grattis!


Till topic. Det har med nerverna att göra gissar jag. Hur brukar du dina tummar i din vardag?

Tack, jag är lika förvånad Hade glömt att jag hade reggat ett konto.

Jobbar mestadels framför dator. Har haft detta fenomen hela livet.
Citera
2020-07-14, 19:05
  #5
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChestyLaRue
Tack, jag är lika förvånad Hade glömt att jag hade reggat ett konto.

Jobbar mestadels framför dator. Har haft detta fenomen hela livet.

Jag provade faktiskt själv, efter din beskrivning. Jag känner inte det du beskriver. Själv använder jag tummarna hyffsat mycket. Så jag vet nog tyvärr inte råd isåfall.

Tänkte att det kanske kunde vara överstimulerade nerver, men det verkar inte vara så? Hursom, ha en god kväll, och må gott.
Citera
2020-07-14, 19:23
  #6
Medlem
Spotlifes avatar
Låter närmast som karpaltunnelsyndrom
https://www.1177.se/sjukdomar--besva...tunnelsyndrom/

Har du märkt av någon försvagning i tummarnas kraft?
Citera
2020-07-14, 20:03
  #7
Medlem
ChestyLaRues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spotlife
Låter närmast som karpaltunnelsyndrom
https://www.1177.se/sjukdomar--besva...tunnelsyndrom/

Har du märkt av någon försvagning i tummarnas kraft?

Nej, har aldrig märkt av nåt sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback