2020-07-14, 19:51
Medlem
Skrev en egen text istället och satte dit på min Peugeot, "svenska vägar kräver fransk komfort" Och en pinuppa som skattemärke. Kändes helt enkelt mer personligt.
Citera
2020-07-14, 19:54
Medlem
cowboy99s avatar
Jag har stört mig på min skylthållare med reklam i två veckor sen jag hämtade bilen. Trodde i min enfald att reklamlisten var någon form av vital del av skylthållaren. Därför har det stört mig att behöva betala för en ny hållare för att bli av med reklam, detta plus semesterlat har resulterat i att den är kvar.

Jag ska genast berikad med ny kunskap gå ut och riva bort den.

Tack flashback
Citera
2020-07-14, 20:24
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av cowboy99
Jag har stört mig på min skylthållare med reklam i två veckor sen jag hämtade bilen. Trodde i min enfald att reklamlisten var någon form av vital del av skylthållaren. Därför har det stört mig att behöva betala för en ny hållare för att bli av med reklam, detta plus semesterlat har resulterat i att den är kvar.

Jag ska genast berikad med ny kunskap gå ut och riva bort den.

Tack flashback
Nummerplåten sitter ju hyggligt trots att man tar bort listen, men den är till för att låsa plåten, bara så du är medveten om det. Det bästa är förstås att köpa en omärkt hållare och låsa plåten som den ska låsas. Eller om det finns lösa lister att köpa kanske.
Citera
2020-07-14, 20:54
Medlem
Oj vad denna skitsak berörde.
Byta list? Firmor byter lister? Verkstäder byter lister.
Jo, även jag irriterade mig på att listen på bilen jag köpte hade texten, Manchester United. Så jag tänkte pilla bort det och under hittade jag ett firmanamn och under.... det satt på varandra fyra olika remsor så man behöver inte en pilla bort listen.
Citera
2020-07-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Helt ofattbart! Aldrig hört talas om detta. Varför tror bilhandlaren att det skulle vara accepterat att de modifierar utseendet på eget bevåg när man lämnar in bilen där på service...
I mitt fall sålde de bilen till mig med reklamlisten på. När jag tog av den och kom tillbaka trodde de att den helt enkelt fattades, inte att jag hade tagit av den. I mitt fall satt den med tre clips, både enkel att sätta på och ta av - löst på endast någon sekund. Har aldrig varit med om något liknande med någon annan bil, hos någon försäljare eller verkstad efter det.

Vet dock en som oväntat fick ett Ditec-emblem påklistrat på bakluckan efter de utfört arbete på bilen. Möjligt att alla inte skulle hålla med mig, men det är för mig ett riktigt övertramp.
Citera
2020-07-15, 06:25
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
vet att vissa bilar så kan man inte rycka bort plast grejen utsn måste byta hela hållaren. är väl för jobbigt för vissa..?
Citera
2020-07-15, 06:55
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Oj vad denna skitsak berörde.
Byta list? Firmor byter lister? Verkstäder byter lister.
Jo, även jag irriterade mig på att listen på bilen jag köpte hade texten, Manchester United. Så jag tänkte pilla bort det och under hittade jag ett firmanamn och under.... det satt på varandra fyra olika remsor så man behöver inte en pilla bort listen.

Min har en tryckt list, tror de flesta större firmor har sådana?

Jag har inte brytt mig. Jag är tvärs om mot många andra uppenbarligen. Ser folk som vårdar bilen och bryr sig enormt men som går omkring i trasor mer eller mindre, gärna med en massa fula tryck/märken. Jag skiter i bilen men är anal när det gäller kläder, vägrar märken
Citera
2020-07-15, 08:14
Medlem
ormbitens avatar
Jag brukar också montera bort den där listen på mina bilar och slipa av den med slipmaskinen och spraya den med lite mattsvart färg, alternativt köper jag en ny regskyltshållare på Biltema.

På min förra bil fick jag den svarta listen utbytt när jag gjorde en hjulinställning hos Euromaster här i staden. Dom bytte helt enkelt ut listen utan att fråga om jag verkligen ville ha en list där det stod "Euromaster" och ett telefonnummer till den lokala filialen.

Såg inte detta förrän efter typ en månad.
Citera
2020-07-15, 08:50
Medlem
Ett problem, i alla fall för mig, är att demontera regskylten ur "reklamhållaren".
Mitt försök att byta ut befintlig standardskylt mot dito personlig skylt resulterade i att den ursprungliga skylten skadades och "reklamhållaren" helt deformerades och ej var återanvändbar.
Nu spelar det senare inte så stor roll eftersom jag ändå hade för avsikt att "höja" skyltarna p g a risk för skador från underlaget(skogens mycket fasta inventarier).
När jag säljer bilen, men inte min personliga skylt, hade det vart trevligt att återmontera den vanliga skylten med "reklamhållaren".
Men det går inte nu.
Den ursprungligen lågt sittande skylten hade då inte skvallrat om att bilen är terrängkörd.

Frågan är således: Hur pillar man ut skylten ur "reklamhållaren" utan att skada vare sig den eller skylten.
I mitt fall övergick milt våld i vilt våld.

B t w så går på de flesta "reklamhållare" plastremsan med företagsreklamen lätt att pilla ur med en liten flat skruvmejsel - för dem som inte vill "reklamera"!
Citera
2020-07-15, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Nu tänker du nog på "Volvo performance club"-hållare...
Precis, där brukar det vara viktigt att blen är av samma märke som entreprenadmaskinen dom kör.
Citera
2020-07-15, 09:05
Medlem
Återförsäljarens reklam kan jag tycka att hör till bilen om det är från firman som nysålt bilen. En skylthållarlist är f.ö så liten att man inte noterar den ändå inormala fall. Värre är ju rekondfirmor, verkstäder etc som oombedda trycker fast nån jävla dekal. Det anser jagockså vara övertramp.
Citera
2020-07-15, 10:39
Medlem
Isnatts avatar
Gillar gamla bilar från 80-90-talet som har bilfirmans reklam i bakrutan i form av nåt slags klistermärke.
'Ännu en bil - från motor-Orvar i Rättvik!' eller 'Åke Nilsson bil AB - värt en omväg!'

Nu är det mest Hedin bil, Bilia eller olika 'center' på dom där små listerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in