• 3
  • 4
2020-07-14, 09:39
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Varför? Har du någon vetenskaplig källa som styrker det här påståendet eller tar du det bara som sanning eftersom så många säger det?

Det är en frekvent återkommande siffra för att nå varaktig viktnedgång (om fokus är att tappa fett, inte vatten eller muskler): Sju nycklar till sund viktnedgång
Citera
2020-07-14, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Det är en frekvent återkommande siffra för att nå varaktig viktnedgång (om fokus är att tappa fett, inte vatten eller muskler): Sju nycklar till sund viktnedgång

Så egentligen mest trams alltså. Okej.
Citera
2020-07-14, 23:11
Medlem
Automatkarbin5Ds avatar
Man kan inte rekrytera hur mycket energi som helst från fettväv, det finns begränsningar. Så när du bantar förbi det kommer all överig energi i underskottet att tas från proteiner (kolhydraterna är redan slut), dvs du äter upp dina muskler och blodproteiner.

Så max 20% underskott i daglig energiåtgång, exempelvis, är ganska slugt om du itne vill försötra för dig själv.
Jag har inte siffran på det maximala uttaget ur fettväv. Men det kan du söka själv.
Citera
2020-07-18, 12:38
Medlem
Man ska inte stirra sig blind på vågen,. Jag kan utan problem gå ner 3-4 kg från söndag till fredag efter en helg då jag ätit alldeles för mycket.
Men det är ju knappast i fett jag gått ner så mycket utan det är ju bara uppbunden vätska.

Är du överviktig kan du nog tappa ganska många kilo i bara vätska första tiden under en diet.

Men det är ju fettet man vill få bort och den processen tar sin tid.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in