Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-12, 14:14
  #1
Medlem
Forever Winters avatar
Vilka artister borde ha valts in i Rock N Roll Hall of Fame vid det här laget?

Jag tycker att Motörhead och Kate Bush saknas där.
Med tanke på att Depeche Mode finns med där borde även Kraftwerk ha valts in för länge sedan.
Citera
2020-07-12, 14:22
  #2
Medlem
FiniteLifes avatar
Europe.
Citera
2020-07-12, 14:33
  #3
Medlem
Finns ju rätt ju rätt många brittiska band som åtminstone jag saknar. Slade, Sweet, 10CC bara för att nämna några få. Men jag antar att man till stor del utgår från hur framgångsrika artisterna är i USA.
Citera
2020-07-12, 14:34
  #4
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Kate Bush definitivt, men hon har aldrig varit stor i USA.
Kikade på den där listan och det är nästan uteslutande artister som lyckats på USA-marknaden.
Citera
2020-07-12, 14:38
  #5
Medlem
Vet inte hur uppdaterad Wikipedias lista är, men USA dominerar fullständigt.

USA 128 artister/grupper
Storbritannien (med Nordirland): 30 artister/grupper
Kanada: 4 artister/grupper
Jamaica: 2 artister/grupper
Irland: 1 artist/grupp
Australien: 1 artist/grupp
Sverige: 1 artist/grupp
Citera
2020-07-12, 18:36
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Finns ju rätt ju rätt många brittiska band som åtminstone jag saknar. Slade, Sweet, 10CC bara för att nämna några få. Men jag antar att man till stor del utgår från hur framgångsrika artisterna är i USA.

De två förstnämnda banden borde absolut vara med enligt mig. I alla fall om det är ett seriöst pris. Har gjort stora avtryck i rock- historien.
Citera
2020-07-12, 18:56
  #7
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Jag uppfattar RRHOF som ren trams som totalt saknar relevans - en artist som är viktig och bra är ju det vare sig den blir invald där eller ej.. T.o.m. Polar Music Prize är tyngre/mer seriöst anser
jag..
Citera
2020-07-12, 23:26
  #8
Medlem
Knucklehugss avatar
Iron Maiden, Judas Priest och Motörhead ja varför inte Slayer också. Finns många fler band som bör platsa i RnRHoF
Citera
2020-07-12, 23:28
  #9
Avstängd
Får vi in aktivister i juryn så kommer urvalet falla på de artister som aktivt gör politiskt korrekta utalanden och får med sig sina fans på tåget.
Citera
2020-07-13, 00:11
  #10
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Dio måste in, den mannen har gjort mycket för metalgenren. Inte för att jag är en av hans mest hängivna fans.

Blue Öyster Cult är ett annat namn som dyker upp.
__________________
Senast redigerad av LordOfTheIdiots 2020-07-13 kl. 00:15.
Citera
2020-07-13, 00:14
  #11
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Ta bort.
Citera
2020-07-13, 15:35
  #12
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Finns ju rätt ju rätt många brittiska band som åtminstone jag saknar. Slade, Sweet, 10CC bara för att nämna några få. Men jag antar att man till stor del utgår från hur framgångsrika artisterna är i USA.

I Sweet's fall handlar det nog om att Chinn/Chapman skrev merparten av deras låtar och att Sweet i starten i mångt och mycket var ett "boy-band" som styrdes av skivbolaget. Ryktas till och med om att studiomusiker stod för en del av arbetet tidigt i karriären.
Mot den bakgrunden blir det svårt att välja in dem i Hall of Fame.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback