Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-12, 11:38
  #1
Medlem
Jag gillar att gå på fotboll.
Jag har dock reflekterat över alla poliser som finns utanför arenan.
Nu när det inte är någon fotboll så frigörs resurser och polisen kan ägna sig åt annat.
Är det inte ett samhällsproblem att fotbollen tar så mycket resurser från annat? Vad ska man göra åt saken, tycker ni?

–” Vid en högriskmatch i fotboll är det inte ovanligt att det krävs runt hundra poliser. I stället för att finnas med vid sådana resurskrävande sammanhang, så har vi kunnat fokusera på exempelvis droghandeln i Malmö, säger Jarl Holmström, biträdande regionpolischef i polisregion Syd.”
Citera
2020-07-12, 11:49
  #2
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Är det inte ett samhällsproblem att fotbollen tar så mycket resurser från annat? Vad ska man göra åt saken, tycker ni?

Ett samhällsproblem är att ta i, men visst är det intressant att när män ska kolla på medan andra män spelar fotboll så krävs polisbevakning. Motsvarande gäller inte när kvinnor utgör publik eller utövare.
Citera
2020-07-12, 11:56
  #3
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Ett samhällsproblem är att ta i, men visst är det intressant att när män ska kolla på medan andra män spelar fotboll så krävs polisbevakning. Motsvarande gäller inte när kvinnor utgör publik eller utövare.

Nej de är inte att ta i, de har löst fler brott nu under corona tack vare att man frigjort fler poliser från fotboll och konserter.
Citera
2020-07-12, 11:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Jag gillar att gå på fotboll.
Jag har dock reflekterat över alla poliser som finns utanför arenan.
Nu när det inte är någon fotboll så frigörs resurser och polisen kan ägna sig åt annat.
Är det inte ett samhällsproblem att fotbollen tar så mycket resurser från annat? Vad ska man göra åt saken, tycker ni?

–” Vid en högriskmatch i fotboll är det inte ovanligt att det krävs runt hundra poliser. I stället för att finnas med vid sådana resurskrävande sammanhang, så har vi kunnat fokusera på exempelvis droghandeln i Malmö, säger Jarl Holmström, biträdande regionpolischef i polisregion Syd.”

Tror mer att man använt överblivna resurser till att jaga gamla tanter som skriver negerboll på internet eller så har man haft dem på träningsläger i knäböjning inför färgade med löst hängande vapen tillgängligt för massan...

Eller
Jaga skattebetalare på morgonen som är på G till Jobb....trafikövervakning: flis till statskassan..

En o annan har säkert fått springa runt med finger och säga "Aja baja" man får inte syssla med droger... Grilla korv, bjuda på fika... Skapa vänskapsband o bli kompis...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback