Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-11, 22:07
  #1
Medlem
Läste att en här på forumet inte ville klicka på en länk, med risk för virus.
Har det hänt eller ere vanligt att man kan få virus då?
Klicka på en länk en gång, då blev det bara svart?
Gokväll
Citera
2020-07-11, 22:18
  #2
Avstängd
Hur menar du att det blev svart?
Citera
2020-07-11, 22:33
  #3
Medlem
Telefonen ladda några sekunder när jag klicka på en länk som en ville ha feedback på, sen blev det svart.. inget som påverkar telefonen nu.. hmm?
Citera
2020-07-12, 02:08
  #4
Medlem
wallchars avatar
Virus är jag inte så säker på, men vet att det finns nåt som kallas "beef hook"och om jag uppfatta det rätt så kan man stjäla session-cookies med det och lite annat.. sen har du alla tiny-url varianter som finns, som kan användas för att samla information om besökaren som någorlunda position, IP och annan info om din enhet. Kanske inte så värst farligt till en början, men med din ip kan man scanna portar alt. Hacka sig in i ditt system osv..
Citera
2020-07-12, 09:40
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wallchar
Virus är jag inte så säker på, men vet att det finns nåt som kallas "beef hook"och om jag uppfatta det rätt så kan man stjäla session-cookies med det och lite annat.. sen har du alla tiny-url varianter som finns, som kan användas för att samla information om besökaren som någorlunda position, IP och annan info om din enhet. Kanske inte så värst farligt till en början, men med din ip kan man scanna portar alt. Hacka sig in i ditt system osv..
Mycket farligare an man kan tro faktiskt!

Liksom bara en ide jag sjalv jobbar pa far en ju sjalv att undra hur manga andra som inte gjort samma sak, eller annu mer twisted shit an detta: Jobbar pa en portabel, flexibel proxy-tunnel-network server i JavaScript, och det ar tankt att mina proxys skall ges dynamiskt genom ADs!!!

Citat:
Ursprungligen postat av KungRulle
Telefonen ladda några sekunder när jag klicka på en länk som en ville ha feedback på, sen blev det svart.. inget som påverkar telefonen nu.. hmm?
Vem fan vet? Men kan hjalpa dig att ta reda pa saken hjalp, eller kasta dig i ratt riktning i alla fall: https://www.oneclickroot.com/root-now/ (om det nu funkar pa riktigt - i sa fall ar ju en overhangande del av befolkningen utsatta). Men ja, men oftast vill inte dessa manniskor skada er/oss, utan samla information som dem kan salja...
__________________
Senast redigerad av xiz 2020-07-12 kl. 09:45.
Citera
2020-07-12, 13:21
  #6
Medlem
Tack då.. inget att bry sig om då?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback