Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2020-07-12, 07:06
  #25
Medlem
TS, ta tillbaka rum och alla rum är upptagna om du har fler syskon. Pappa kommer att lämna bostad...
Om han rör dig och du håller i telefon med redo slå nr 112..
Byta lås omedelbar och du bor hos morsan ett par månad ... turars med syskonen.
Eller kusiner och morsans syskonen....
Citera
2020-07-12, 08:46
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoISLAMnoNOO
TS, ta tillbaka rum och alla rum är upptagna om du har fler syskon. Pappa kommer att lämna bostad...
Om han rör dig och du håller i telefon med redo slå nr 112..
Byta lås omedelbar och du bor hos morsan ett par månad ... turars med syskonen.
Eller kusiner och morsans syskonen....

I ditt fall finns det för många frågor att ställa innan man kan säga vad du skall göra, civilrättsliga som polisiära frågor.
Tex, Vem står lägenheten på?, hur länge har han bott där?, är de gifta? osv, osv.
Mitt råd är att kontakta en jurist, vissa advokater har 15 minuters gratis rådgivning så får du reda på hur din mor bör göra.
Citera
2020-07-12, 10:58
  #27
Medlem
Gabogibos avatar
Det verkar vara din mors lägenhet, har jag rätt?
Hon är en vuxen människa och tar sina egna beslut, om du vill påverka situationen måste du gå genom henne, annars får du helt enkelt gilla läget.

Däremot känner jag till typen, alkoholiserade ynkliga kräk som parasiterar på sin familj. Han stannar så länge det är värt det och så länge han inte har en massa krav på sig. Om han röker i rummet finns en brandrisk, kanske be din mor att säga åt honom att röka utomhus?

Sätt upp en brandvarnare just utanför hans dörr och säg att den ska varna resten av familjen om han sätter igång en brand efter han har rökt i sömnen.
Även om din mor är snäll och inte vill ta konflikt med honom, är brandrisk något de flesta förstår.

Direkt när det börjar bli drygt att bo där kommer han hitta någon annan att parasitera på, som har lägre krav. Regler och struktur är som kryptonit för gammalkisar.

Dessa regler kan upprätthållas av dig, men du måste övertyga din mor som äger lägenheten först, utan mandat från henne är det dödfött.
Citera
2020-07-12, 11:03
  #28
Avstängd
Assault12s avatar
Byt lås.
Citera
2020-07-12, 11:07
  #29
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Som jag skrev så förlitar han sig på mammas snällhet. Hon törs inte göra nåt. Det är mycket familj och släkt som skulle hata mamma om hon kastade ut honom.

Så därför måste jag göra nåt. Måste skrämma iväg honom. Typ hota med polisen. Han är livrädd för polisen. Eller på andra sätt göra hans vardag därinne till ett helvete. Men vet inte hur och hur långt jag ska gå.

Så länge som din mamma tillåter att han bor där kan du inte göra ett skvatt. Inte ett dugg. Även om du slänger ut honom så kommer hon antagligen att släppa in honom igen om det är som du skriver. Du bör läsa på om medberoende. Du kan bara fixa detta om hon vill att det ska fixas. Han har inte makten. Hon ger honom den.
Citera
2020-07-12, 11:11
  #30
Medlem
Zoologens avatar
Han har sin post hos en kompis, dvs är inte skriven hos din mamma? När han går till kompisen för att hämta posten får du vara i lägenheten och neka honom att komma tillbaka.
Byt lås, eller om det inte är tillåtet, installera ett niotillhållarlås.
Men inget våld för då kan du åka dit för det.
Citera
2020-07-12, 11:18
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Vem skulle vinna utav er i ett slagsmål?
Katarsis.
Tro mig, det är underskattat och framförallt otroligt effektivt...
Citera
2020-07-12, 12:00
  #32
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Jo det är den första saken jag ska börja med. Att han ska betala halva hyran, elen och internet. Jag sa till han om det för någon vecka sen. Han började skrika som en stucken gris. Men nu jävlar. Mitt tålamod med honom blir mindre för var dag. Han kommer få sitt helvete snart


Jag är redan biffig men fanskapet förlitar sig på morsan.


Mamma kommer vika sig tyvärr. Jag måste göra nåt. Måste få han att flytta ut på egen vilja. Antingen att jag försvårar hans liv där inne genom att tex förstöra hans internet eller på andra sätt förstöra hans komfort. Ta sönder hans kyl/frys.. Eller dylikt. Skrika varenda gång han är nära mig. Han är rädd för minsta lilla ljud. När polisen kommer på tal så skiter han också på sig. Och mig är han livrädd för nu när jag blivit äldre och visar honom hur mycket jag hatar honom. Vill få han att springa ut på egen hand!


Ring försäkringskassan och säg var han bor och sätt kod på nätverket så försvinner han inom i vecka
Citera
2020-07-12, 12:05
  #33
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Jo det är den första saken jag ska börja med. Att han ska betala halva hyran, elen och internet. Jag sa till han om det för någon vecka sen. Han började skrika som en stucken gris. Men nu jävlar. Mitt tålamod med honom blir mindre för var dag. Han kommer få sitt helvete snart


Jag är redan biffig men fanskapet förlitar sig på morsan.


Mamma kommer vika sig tyvärr. Jag måste göra nåt. Måste få han att flytta ut på egen vilja. Antingen att jag försvårar hans liv där inne genom att tex förstöra hans internet eller på andra sätt förstöra hans komfort. Ta sönder hans kyl/frys.. Eller dylikt. Skrika varenda gång han är nära mig. Han är rädd för minsta lilla ljud. När polisen kommer på tal så skiter han också på sig. Och mig är han livrädd för nu när jag blivit äldre och visar honom hur mycket jag hatar honom. Vill få han att springa ut på egen hand!


Byt lås och ge han ingen nyckel. Bryt strömmen när du går ut. sluta handla hem mat
Citera
2020-07-12, 12:31
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannu86
Fadern är en vidrig barnmisshandlare. Kvinnomisshandlare. Suttit i fängelse för sex med underårig flicka. Han hjälper ingenting i hemmet. Han har bara tagit det lediga rummet, köpt sig en egen kyl och sitter där inne och röker. Hans adress är hos en kompis till han. Han får mer pension och betalar knappt hyra. Tar inget ansvar för städ o sånt

JAG VILL HA UT HONOM!! Men hur gör man? Mamma är så snäll, men hon vill inte heller ha honom där. Men vi vet inte hur vi ska få ut honom. Polisen är sista alternativet.

Skrämma honom? Hota honom? Göra hans liv till ett helvete där inne? Så som han förstört vår liv.

Han är ett äckel. Han bor hos morsan för att han är ett värdelöst litet arsle som inte kan ta hand om sig själv. Han tilltalar inte oss ens.

Vad skulle ni ha gjort?

Officiellt bor han alltså någon annanstans? Då har han tydligen något slags extra fördel av att bo hos er men vara skriven någon annanstans.

Berätta för berörda myndigheter att han bor hos er. Gör det allmänt känt helt enkelt, för det är väl ingen hemlighet??

Observera dock, att om morsan har försörjningsstöd, så kan det slå tillbaka mot henne.
För det heter ju att han bor hos er och han har ju också rätt till försörjningsstöd, och allts dubbleras hennes inkomst...

Så du får spela det rätt... Kanske använda det som argument att han inte får bo hos er, eller att åtminstone, betala för sig...
Citera
2020-07-12, 16:14
  #35
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Så länge som din mamma tillåter att han bor där kan du inte göra ett skvatt. Inte ett dugg. Även om du slänger ut honom så kommer hon antagligen att släppa in honom igen om det är som du skriver. Du bör läsa på om medberoende. Du kan bara fixa detta om hon vill att det ska fixas. Han har inte makten. Hon ger honom den.
Exakt,så länge mamman tillåter honom att bo där så finns det inget ts kan göra
Citera
2020-07-12, 23:24
  #36
Medlem
Mamman kan skoja om hon säger upp lgh och pappan flyttar ut ?!
Mamman låtsas bo hos sina barnen...

Eller byter med lgh mellan sonen och mamma gör pappan förvirrar
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback