Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-07, 22:01
  #1
Avstängd
Hej

Tänkte köpa en Jysk T65 Gold men folk säger att dom blir varm av den.
är det gnällspikar eller?

Gillar sådana här formbara madrasser men inget extremt
Budget : vi kan säga max 2500 kronor

Mått: 160x200
Citera
2020-07-07, 22:02
  #2
Avstängd
Selless avatar
Köp en Hästens och spara på annat då sover du bra varje natt.
Citera
2020-07-07, 22:47
  #3
Medlem
Undvik jysk helt, dom kan inte det här med madrasser alls. Risken är att du får för korta madrasser dessutom, vilket verkar vara ett vanligt problem på dom flesta modellerna. Jag påpekade att min madrass enbart var 190cm, vilket är jäkligt irriterande. Men dom såg ut som frågetecken och menade att det står att den är 200cm. Gav upp till slut, gick inte att resonera med dom...

Kolla in MIO istället, där får du en Sleep Deluxe som fått bäst i test för din budget..
Citera
2020-07-07, 23:11
  #4
Medlem
beardbraids avatar
Mitt Ex.

Annars en futon.
Citera
2020-07-07, 23:33
  #5
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Fundera på hur länge du tänkt använda madrassen och kika på kostnaden därefter... Du behöver inte köpa en Hästens för att få bra garantier. Vidare lär du även köpa en bäddmadrass, är du rädd för värme köper du självklart en latexmadrass. Kostar lite, men återigen... Tänk årskostnad.

2500kr kommer du inte långt med gällande madrass, kom dessutom ihåg att en madrass är näst intill osäljbar som begagnad. Lev med det du sover med nu ett tag till är mitt råd.

Ska även säga att jag med lite insideinfo om Jysk vet att de säljer riktigt dåliga sängar gällande det lägre prissegmentet, det marginellt högre vet jag inget om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback