Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-07-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ett avsnitt av årets danska ”Paradise hotel” har tagits bort.

Anledningen är att deltagaren Sarah Dohn har kritiserats för att ha uttryckt sig rasistiskt.

– Han är absolut någon jag raggat på om han inte varit från utlandet, säger hon i programmet.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/8mekVx/efter-rasistkritiken--paradise-hotel-avsnittet-tas-bort
https://web.archive.org/nojesbladet/a/8mekVx/efter-rasistkritiken--paradise-hotel-avsnittet-tas-bort

Är det så pass kontroversiellt att någon på tv säger att de inte vill dejta någon från annan kultur?
Citera
2020-07-06, 23:21
Medlem
Tycker hon gjorde helt rätt som stod för vad hon kände. Sen om det beror på att hon ogillar andra kulturer, deras utseende, sätt att bete sig eller vad det nu beror på är helt upp till henne. Det betyder såklart inte att hon tycker sämre om dem på något rasistiskt sätt, bara att hon inte är attraherad av dem.

Se det som att vissa bara dejtar blondiner, stora tuttar, killar eller whatever.
Senast redigerad av nilltre 2020-07-06 kl. 23:23.
Citera
2020-07-06, 23:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Detta avsnitt sändes i Danmark, Sverige och i Norge. Och det var efter att det visades i Sverige som det blev ramaskri. Ingen i Norge eller i Danmark brydde sig.
Arma djävla Sverige!
Citera
2020-07-07, 00:10
Medlem
Hon är bara 18. Det är nog inte för censurens eller ta avståndens-skull det tas bort utan snarare för hennes säkerhet.

Säg något sånt och du blir lynchad. Läs bara artikeln, fd svensk deltagare tycker att det är hemskt att ingen på plats reagerade starkt. Hon måste sättas på plats usch! Det är så hemskt att han också träffat på tjejer som nobbar utländska män, nä usch vad hemskt!

Avsnittet bör fortsätta existera, inget fel alls i det hon säger... felet ligger i hur vissa reagerar och nästan tvingar andra människor till att motvilligt vara beredda på att visa intresse för utländska för annars jävlar minsann!

Börjar fan ledsna ordentligt.
Citera
2020-07-07, 00:12
Medlem
Undrar om det fått samma genomslag om tjejen varit djupt kristen, att hon sagt "Honom hade jag gärna dejtat om han inte varit ateist", eller om hon sagt "Jag är rik, men killen är fattig så han faller bort direkt"

Antagligen inte, det är tillåtet att dissa folk av många olika anledningar men (officiellt) verkar inte kulturella skillnader vara en av dem. I verkliga livet är det dock många som blir diskvalificerade av detta skäl och då är det inte infödda svenskar jag pratar om. Innan den närmast fanatiska PK-sekten gjorde så det slog slint i huvudet på varenda (nåja) journalist i landet så rapporterades det ofta om invandrade tjejer som fick fly hals över huvudet från sina familjer för att de blivit ihop med en svensk kille, eller anammat de svenska kulturen för mycket. Slutade ofta med skyddad identitet för tjejen.

Idag läser man aldrig om detta, och det är inte för att det hux flux slutat existera utan av HELT andra skäl. Skälet är såklart "Följ och rapportera vår agenda om du inte vill bli en f.d journalist".

Man får ge arkitekterna som står bakom ett rätt högt betyg för att lyckats lamslå i stort sett hela det politiska etablissemanget, journallistkåren och större delen av befolkningen. Medborgarna i Sovjetunionen skrattade åt Pravda, Ingen vettig människa i gamla Östtyskland lyssnade på officiell media, det var "propagandan" från väst som berättade hur det egentligen låg till. Alla visste det, ingen pratade om det.

Så hur i helvete fick de igenom det i Sverige ? Hur kan en sådan uppenbar felrapportering och skönmålning av VISSA grupper få fortsätta ?

Jag har inget svar, jag bara studerar och iakttar ett gigantiskt "Stockholmssyndrom". Vad för slags hot gjorde att journalistkåren (som endast fungerar om den är en nagel i ögat på makthavarna) blev själlösa lakejer och statsmaktens förlängda arm ?
Citera
2020-07-07, 00:26
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Undrar om det fått samma genomslag om tjejen varit djupt kristen, att hon sagt "Honom hade jag gärna dejtat om han inte varit ateist", eller om hon sagt "Jag är rik, men killen är fattig så han faller bort direkt"

Antagligen inte, det är tillåtet att dissa folk av många olika anledningar men (officiellt) verkar inte kulturella skillnader vara en av dem. I verkliga livet är det dock många som blir diskvalificerade av detta skäl och då är det inte infödda svenskar jag pratar om. Innan den närmast fanatiska PK-sekten gjorde så det slog slint i huvudet på varenda (nåja) journalist i landet så rapporterades det ofta om invandrade tjejer som fick fly hals över huvudet från sina familjer för att de blivit ihop med en svensk kille, eller anammat de svenska kulturen för mycket. Slutade ofta med skyddad identitet för tjejen.

Idag läser man aldrig om detta, och det är inte för att det hux flux slutat existera utan av HELT andra skäl. Skälet är såklart "Följ och rapportera vår agenda om du inte vill bli en f.d journalist".

Man får ge arkitekterna som står bakom ett rätt högt betyg för att lyckats lamslå i stort sett hela det politiska etablissemanget, journallistkåren och större delen av befolkningen. Medborgarna i Sovjetunionen skrattade åt Pravda, Ingen vettig människa i gamla Östtyskland lyssnade på officiell media, det var "propagandan" från väst som berättade hur det egentligen låg till. Alla visste det, ingen pratade om det.

Så hur i helvete fick de igenom det i Sverige ? Hur kan en sådan uppenbar felrapportering och skönmålning av VISSA grupper få fortsätta ?

Jag har inget svar, jag bara studerar och iakttar ett gigantiskt "Stockholmssyndrom". Vad för slags hot gjorde att journalistkåren (som endast fungerar om den är en nagel i ögat på makthavarna) blev själlösa lakejer och statsmaktens förlängda arm ?

Snacka om att läsa mellan raderna. Vem har förbjudit henne att säga som hon gjorde påstår du?
Om produktionsbolaget väljer att inte visa en del av sitt eget program är det deras val.
Citera
2020-07-07, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Snacka om att läsa mellan raderna. Vem har förbjudit henne att säga som hon gjorde påstår du?
Om produktionsbolaget väljer att inte visa en del av sitt eget program är det deras val.

I mitt inlägg kritiserar jag de som köpte in serien för att visas i Sverige, som tycker att detta uttalande inte är passande, så det avsnittet plockas väck, de censurerar det. Åsiktstaket är högre i Danmark, men för sveriges tittare blev uttalandet för mycket så det censureras, det framgick väl tydligt i mitt förra inlägg !

Och du har fel när du skriver "Om produktionsbolaget väljer att inte visa en del av sitt eget program är det deras val". Det är en rätt oskyldig kommentar av en ung tjej som inte släpps igenom. Var tycker du gränsen ska dras i ett program som Paradise hotel. De festar på rätt hårt, lever ett dekadent liv med sex, svek och ett och annat felsteg. Det är liksom programidén. Så ja, den kommentaren skulle fått passera !

I Danmark blev det ingen diskussion, inte heller i Norge...Men sen kom avsnittet till Sverige !

Eller, nä just det, det kom aldrig till Sverige för det innehöll en kommentar som inte var tillåten.
Senast redigerad av Revolutions 2020-07-07 kl. 01:24.
Citera
2020-07-07, 03:13
Bannlyst
Bra att hon är ärlig åtminstone.

Ser också att många svenska tjejer är butthurt och försöker plocka PK-poäng bland kommentarerna.

Det intressanta är att dom flesta vita tjejer (svenska tjejer inkluderat) tänker precis som den danska tjejen i videon. Hon är bara ärlig och öppen med det. Svenska tjejer dejtar och blir väldigt sällan ihop med invandrarkillar, inte ens dom mest PK-vänsterkvinnorna som deklarerat sitt hat mot SD känner eller dejtar någon invandrare. Visst det förekommer bland några vilsna WT-brudar från orten, men generellt är det inte så, hur öppet mångkulturellt dom än försöker att framhäva sig som.
Citera
2020-07-07, 03:57
Medlem
scoremaxs avatar
Som vanligt vaknar man till märkliga "nyheter" i världen.

Tydligen har man blivit rasist för att man inte attraheras av en viss typ av människor, eller av andra anledningar..

Nya (idiot)-tider.
Citera
2020-07-07, 05:10
Medlem
Hon vill inte besudla sin kropp och framförallt inte framför en kamera. Var är det för apa de tänkte skulle betäcka henne? Sådana här tjejer behövs det flera av, hon kommer ha höga poäng i dejtingdjungeln!

Såklart går svensk media bananas, alla tjejer måste ha en apa som pojkvän. Precis som med Corona så skiljer Sverige ut sig mot omvärlden!!
Senast redigerad av KamratBlue 2020-07-07 kl. 05:14.
Citera
2020-07-07, 06:14
Medlem
boll-svantes avatar
Tänk att de ska kritisera hennes sexuella läggning på det viset. Dags att anordna lite fler prideparader och värdegrundskurser. Så här kan vi ju inte ha det.

Citera
2020-07-07, 06:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Någorlunda vettig tjej. Hon borde inte vara med i programmet från början. Sånt trams. Men har åtminstone rätt värderingar gällande utlänningar etc.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in