2020-07-06, 20:01
Medlem
FoodTravelzs avatar
Hej, handlade förra veckan på matkedjan Willys och där hittade jag en förpackning med tre stycken starka korvar. På förpackningen stod det: ”VARNING: STARK KORV”.

Länk: https://www.willys.se/produkt/Trinid...v-101264378_ST

Jag köpte ett paket och slängde på korvarna på grillen i helgen. Måste säga att korven var helt okej. Inte överdrivet stark men det var helt klart lite krut i korven.

En kompis smakade på en utav korvarna men klarade inte mer än ett par tuggor innan han gav upp. Men han är nog bara lite känslig. Jag tyckte att korvarna var riktigt bra och kommer definitivt köpa några paket till.

Vad tycker ni själva? Någon som provat?
Senast redigerad av FoodTravelz 2020-07-06 kl. 20:07.
Citera
2020-07-06, 20:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoodTravelz
Hej, handlade förra veckan på matkedjan Willys och där hittade jag en förpackning med tre stycken starka korvar. På förpackningen stod det: ”VARNING: STARK KORV”.

Jag köpte ett paket och slängde på korvarna på grillen i helgen. Måste säga att korven var helt okej. Inte överdrivet stark men det var helt klart lite krut i korven.

En kompis smakade på en utav korvarna men klarade inte mer än ett par tuggor innan han gav upp.

Jag gillar dem också. Köper dem ofta. Köpte nyss coops variant av stark korv(3-pack) för att jämföra, Jalapeno & Cheddar samt Jalapeno & Guajillo

Gillar nog Willys bättre då. De hade gärna fått vara starkare, men lite drag i dom är det allt.
Citera
2020-07-06, 21:46
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoodTravelz

En kompis smakade på en utav korvarna men klarade inte mer än ett par tuggor innan han gav upp. Men han är nog bara lite känslig. Jag tyckte att korvarna var riktigt bra och kommer definitivt köpa några paket till.

Är väl samma korv som hemköp säljer i sitt märke.
Härlig och god
Citera
2020-07-06, 23:56
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Jag köpte en, tog en tugga och kände att det här blir nog ingen storsäljare.
Citera
2020-07-07, 08:16
Medlem
Dundersnubbens avatar
Åt den där för cirka fyra år sedan, minns att den var för stark för mig. Dvs det brann mest i munnen och var inte den härliga chilismaken man hade förväntat sig.

Jag skippar...
Citera
2020-07-13, 18:35
Medlem
19As avatar
Den eller de första batcherna av den korven var helt jävla orimligt starka. Man fick verkligen kämpa i sig ens en hel korv, att klämma hela 3-packet i en sittning var bara att glömma. Och sen kom magknipet som ett brev på posten ett par timmar senare. Enligt mig befann den sig precis på fel sida ätligt/oätligt.
Åt den igen nått år efter lanseringen och då var bra mycket mildare. Fortfarande med en del hetta men korven gick att äta som vilken korv som helst.

Nu har jag inte smakat den på ett par år så kan inte uttala mig om dagens Trinidadkorv, men det låter ju som att styrkan inte är i närheten av vad den var vid lanseringen.

Willy's måste ha fått klagomål på de första paketen som såldes och dragit ner på styrkan ordentligt. Kan tänka mig att många som inte är så vana vid stark mat antingen fick en otrevlig upplevelse, alternativt fick slänga wurstarna efter första tuggan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in