Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-07-07, 08:55
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Då är det bara att slänga förpackningen.
Att bara slänga förpackningen och inte innehållet hjälper väl inte?
Citera
2020-07-08, 14:05
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av industribrist
Det går inte att byta om förpackningen är bruten.

På vilken normal ICA-butik som helst skulle man tveklöst få byta ut den
Citera
2020-07-08, 19:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoketeGo
På vilken normal ICA-butik som helst skulle man tveklöst få byta ut den
Jag har försökt byta varor som har visat sig vara dåliga i affärer och de har sagt att de inte byter om förpackningen är bruten.
Citera
2020-07-11, 11:03
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av industribrist
Jag har försökt byta varor som har visat sig vara dåliga i affärer och de har sagt att de inte byter om förpackningen är bruten.

Då handlar du i dåliga butiker som inte bryr sig om kunderna. OK att de kan reglementsmässigt neka byte, men då handlar man ju inte där mer efter det och är handlaren en bra affärsman så vill ju hen inte förlora kunder genom sådan småsinthet.
Har handlat i samma ICA butik sedan 2015 och har aldrig varit problem med att lämna tillbaka något som blivit fel ens om förpackningen varit bruten. Har ett par gånger i efterhand upptäckt vara som inte ordentligt försluten, alltså förpackningen bruten i butik och de har aldrig tjafsat om att få byta ut det.
Citera
2020-07-15, 21:39
  #17
Medlem
Beethovanias avatar
Finns ju många sjuka människor som gör lite allt möjligt med varorna i affärer, därför man ska passa sig extra noga med "öppna" varor såsom äpplen, potatis och lösgodis. Finns såklart även de som ska vara och pilla på förpackningar efter som de är skadade i huvudet. Jag hade varit försiktig med att dricka. Å andra sidan, så lite skit rensar ju bara magen.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback