• 1
  • 2
2020-07-03, 19:22
Medlem
Ja, vilken bank tycker ni är värdelös skit och vilken är bäst som ni litar på? Varför väljer ni det ni väljer?

Swedbank, Handelsbanken, Nordea, m.m vilka hade ni valt?
Citera
2020-07-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Ja, vilken bank tycker ni är värdelös skit och vilken är bäst som ni litar på? Varför väljer ni det ni väljer?

Swedbank, Handelsbanken, Nordea, m.m vilka hade ni valt?

Swedbank(och deras underliggande sparbanker) och nordea är de 2 absolut värdelösaste skitbankerna som man aldrig ska stödja eller ha att göra med.

troligtvis handelsbanken som fortfarande är lite mer normalt.
Citera
2020-07-03, 19:46
Medlem
HarryManbacks avatar
Tycker att dom fyra storbankerna är utbytbara mot varandra. Själv har jag Nordea men kunde lika gärna haft SEB, Handelsbanken eller Swedbank. Är rätt nöjd med Nordea.

För aktier och dylikt har jag Avanza men kunde lika gärna haft Nordnet.
Citera
2020-07-03, 20:53
Medlem
Helt klart Handelsbanken! Bra service med personlig bankman och många kontor. Vad du än gör, välj inte SEB. SEB var den första banken jag någonsin skaffade och var kund hos dem i över 20 år. När jag väl ville ansöka om bolån så ville de (till skillnad från alla andra banker jag sökte bolån hos) att jag skulle öka kontantinsatsen med 200K. "Jo men absolut, jag SMS:ar låna bara". Riktigt dålig bank!
Citera
2020-07-03, 21:23
Medlem
GrillTeknikers avatar
Skandiabanken.

Att, som t.ex. Swedbank, ta betalt för att man ska kunna betala räkningar osv. via Internet känns helt efterblivet och något som hör hemma på 90-talet. Och vad får man för avgiften? En Internetbank som även den ser ut att komma från 90-talet...
Senast redigerad av GrillTekniker 2020-07-03 kl. 21:26.
Citera
2020-07-05, 10:22
Medlem
25Decembers avatar
Både Länsförsäkringar och Danske bank är bra.
Citera
2020-07-05, 14:53
Medlem
neurobotics avatar
Skulle nog hoppa över Länsförsäkringar, åtminstone för stunden. De gjorde under våren någon uppdatering av deras webbsida så nu fungerar den inte för mig och många jag känner.

Det trista är att de inte ens vet själv hur de skall lösa problemet. Problemet uppkommer dock bara om du gör vill göra banktjänster via din dator och Google Chrome.

Det finns även problem i läsaren firefox. Om du bara använder mobilen, vilket du kanske gör så är Länsförsäkringar riktigt bra.

Nu loggas man dock ständigt ut om man loggar in via datorn så om du tillträder banken på det viset avråder jag nog att köra på Länsförsäkringar.

Det ger inget större förtroende när inte en sådan stor bank kan få sin sida att fungera i de största webbläsare som finns på marknaden.
Citera
2020-07-05, 18:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Skandiabanken.

Att, som t.ex. Swedbank, ta betalt för att man ska kunna betala räkningar osv. via Internet känns helt efterblivet och något som hör hemma på 90-talet. Och vad får man för avgiften? En Internetbank som även den ser ut att komma från 90-talet...
+1

Skandiabanken har funkat bra sedan länge för mig och de hänger med i konkurrensen till skillnad från storbankerna som har flest och högst förlegade avgifter trots att de inte sköter sig eller underhåller sina tjänster för pengarna de håvar in från kunderna regelbundet.
Gillar starkt att man kan ha snabbsaldo utan inloggning i appen också
Citera
2020-07-05, 18:52
Medlem
Enligt mig så är Handelsbanken bäst..

Listtråd?
Citera
2020-07-05, 19:26
Medlem
Jag har inget ont att säga vad gäller Handelsbanken och jag har varit nöjd med dom i många år. Sen har alla människor olika behov och krav på sin bank men för mig har det fungerat bra.
Citera
2020-07-05, 20:14
Medlem
Jag kan säga vilken jag tycker är sämst. I alla fall där jag bor, Handelsbanken.
Min fru skulle öppna ett lönekonto och gick till banken.
Dom gav henne en ansökan som vi fyllde i och lämnade till banken.
Sen hörde vi aldrig av dem mer.
Efter 3 veckor öppnade vi ett konto i ICA-banken via nätet. Hur smidigt som helst och med all service man kan behöva. Du har dessutom möjlighet att sätta in och ta ut pengar på kontot i ICA-affären.
Citera
2020-07-05, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilzoz
Jag kan säga vilken jag tycker är sämst. I alla fall där jag bor, Handelsbanken.
Min fru skulle öppna ett lönekonto och gick till banken.
Dom gav henne en ansökan som vi fyllde i och lämnade till banken.
Sen hörde vi aldrig av dem mer.
Efter 3 veckor öppnade vi ett konto i ICA-banken via nätet. Hur smidigt som helst och med all service man kan behöva. Du har dessutom möjlighet att sätta in och ta ut pengar på kontot i ICA-affären.

Det lät inte som någon bra reklam för Handelsbanken där ni bor och jag förstår att ni tittade på andra alternativ efter ett sådant bemötande. Mina erfarenheter är precis det motsatta. Trots att kontoret ligger i storstad i flotta kvarter har dom alltid varit engagerade och visat intresse för mig som kund.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in