• 1
  • 2
2020-07-01, 15:44
Medlem
Efter att ett flertal polisbilar, 5 polisbussar, fyra ”vanliga” och 2 civila med sirener (senare även en ambulans med sirener) passerat längs norra kungsvägen på Lidingö är frågan om någon vet vad som hänt? Även Lidingöbron verkar vara avstängd alternativt att förare kontrolleras då kön ringlar sig lång vilket för denna tid på dygnet är orimligt?!
Citera
2020-07-01, 15:57
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirvelStormen
Efter att ett flertal polisbilar, 5 polisbussar, fyra ”vanliga” och 2 civila med sirener (senare även en ambulans med sirener) passerat längs norra kungsvägen på Lidingö är frågan om någon vet vad som hänt? Även Lidingöbron verkar vara avstängd alternativt att förare kontrolleras då kön ringlar sig lång vilket för denna tid på dygnet är orimligt?!
Berätta mer! Poliser skriver du. Har du länkar? Källor?
Citera
2020-07-01, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JackSm1th
Berätta mer! Poliser skriver du. Har du länkar? Källor?

Nej därför jag vänder mig till Flashback! Finns inget på polisens hemsida... Såg bilarna själv mellan kl 14:30-15:00 passera.
Citera
2020-07-01, 16:10
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirvelStormen
Nej därför jag vänder mig till Flashback! Finns inget på polisens hemsida... Såg bilarna själv mellan kl 14:30-15:00 passera.
Jaha. Inte ens länken till polisens hemsida kunde du bjuda på?
Citera
2020-07-01, 16:10
Medlem
Otrivs avatar
Läser på facebook att ca 14.30 bröt sig insatsstyrkan in i ett garage på Källängsvägen 28. En massa poliser. Ambulans och brandkår står tydligen i samma område. Nu är det yttre befäl + insatsstyrkan som står på en parkering i närheten.
Citera
2020-07-01, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Läser på facebook att ca 14.30 bröt sig insatsstyrkan in i ett garage på Källängsvägen 28. En massa poliser. Ambulans och brandkår står tydligen i samma område. Nu är det yttre befäl + insatsstyrkan som står på en parkering i närheten.

Hmm låter som ett intressant garage! Förvånad över en sådan polisstryka för enbart ett garage..
Citera
2020-07-01, 18:58
Medlem
Lidingöbron var avstängd utåt
Vid garagen på Källängsvägen 28 som nämns är det lite ”spring” enligt skvallret sen är det ju mycket på torget (precis vid 28an)också med afganska ambassaden eller va det nu är där det är 100 tals Afganer
Citera
2020-07-01, 20:42
Medlem
Forever Winters avatar
Å fy fan! Har gjort en del jobb i det huset nyligen. Finns bara typ 4 garage i den fastigheten. Jag har varit inne i två av dem. Inget konstigt där i alla fall.

Som någon nämnde ligger Afghanska konsulatet granne med huset. Kan vara lite stökigt där ibland men inget allvarligt.

EDIT:
Hahaha!! Fick precis förfrågan om att laga en garageport i det huset.
Citera
2020-07-01, 20:46
Medlem
Otrivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Å fy fan! Har gjort en del jobb i det huset nyligen. Finns bara typ 4 garage i den fastigheten. Jag har varit inne i två av dem. Inget konstigt där i alla fall.

Som någon nämnde ligger Afghanska konsulatet granne med huset. Kan vara lite stökigt där ibland men inget allvarligt.

EDIT:
Hahaha!! Fick precis förfrågan om att laga en garageport i det huset.

Haha. Vem fick du förfrågan från då? Brf:en eller ev GM?
Citera
2020-07-01, 20:47
Medlem
Forever Winters avatar
Är ju bara fem år sedan Pentagrammordet skedde i det huset. Hoppas det inte är något allvarligt den här gången.
Citera
2020-07-01, 20:48
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otriv
Haha. Vem fick du förfrågan från då? Brf:en eller ev GM?
Från Brf:en, indirekt.

EDIT:
Visade sig att förfrågan kom från polisen.
Citera
2020-07-01, 20:56
Medlem
Otrivs avatar
Vet du exakt vilken garageport det var? Isåfall kan flashback börja med sitt detektivarbete...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in