2020-07-01, 12:07
Medlem
Mår dåligt av bara tanken av att trycka i sig massa piller, jag vill inte men det känns som att alla runt omkring mig vill få mig att käka dem. Bör jag lyssna på mig själv eller ta in det andra säger?
Citera
2020-07-01, 12:23
Bannlyst
Självklart bör du lyssna på dig själv och inte på idioter i din närhet som saknar förståelse för ditt känsloliv. Alla vet redan att sån medicin förstör hjärnan värre än t ex cannabis . Jag röker på i stället för att må bra
Citera
2020-07-01, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsykopatLena
Självklart bör du lyssna på dig själv och inte på idioter i din närhet som saknar förståelse för ditt känsloliv. Alla vet redan att sån medicin förstör hjärnan värre än t ex cannabis . Jag röker på i stället för att må bra
Nu får la du ta o kamma dig din ärthjärna
Citera
2020-07-01, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalenskrigare
Mår dåligt av bara tanken av att trycka i sig massa piller, jag vill inte men det känns som att alla runt omkring mig vill få mig att käka dem. Bör jag lyssna på mig själv eller ta in det andra säger?
Klart du skall lyssna på dig själv men söka behandling oavsett om det är piller eller annat. Annars kan du ju bara låta det vara och hoppas på att du kommer må bättre
Citera
2020-07-01, 12:58
Medlem
STORVITHAJs avatar
Ta och titta in den här tråden. https://www.flashback.org/t3042886p348 Tror den kan passa dig bra.
Citera
2020-07-03, 10:53
Medlem
DrAlkices avatar
När du säger att du inte klarar av att käka piller, vad exakt menar du? Har du provat förut och vet att du mår dåligt? Eller är det själva idén med tabletter?

Tänker att det också beror varför folk tycker du ska prova det. Är du deprimerad? Vad upplever du själv är ditt problem? Depression?
Citera
2020-07-03, 11:03
Medlem
f30malmos avatar
Har du provat förut?
Jag vet att jag inte kan ta antidepressiva, har gått igenom hela listan och det är för mig ingen större skillnad på hur jag mår när jag tar dem, känslan är densamma. En hemsk ångest och avtrubbning samtidigt, som att den enda känslan jag har blir ångest.

Jag har gett upp försöken, oavsett vad andra tycker.
Citera
2020-07-03, 11:07
Moderator
Maviels avatar
Antidepressiva är ingen magisk lösning som gör att allt blir bra men ibland kan det behövas för att en ska orka komma upp så pass att orka ta tag i sig själv. Jag har haft flertalet depressioner och vid vissa har antidepressiva varit min räddning. Men med år av erfarenhet har jag hittat andra sätt att påverka mitt mående som oftast räcker. Om jag hade hamnat för djupt hade jag inte tvekat att ta medicin under en period - men jag försöker ta till andra strategier innan. Svårt att råda dig baserat på bara det lilla du skriver - men ingen ska tvinga dig till något du inte vill. Och tabletter är inte allena rådande och det som hjälper bäst. KBT t ex har minst lika goda siffror statistiskt.
Citera
2020-07-04, 16:49
Medlem
Safframyl = naturlig ssri

Lägg gärna till 5000iu D-vitamin .
B12,
Magnesium

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto