Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-08, 16:17
  #13
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWoods
Grekland har det bästa system jag sett. När den grekiska parkeringsvakten ser en felparkerad bil så blåser han i en visselpipa, och fortsätter sedan att gå runt kvarteret. När han kommer tillbaka blåser han en gång till om bilen står kvar. Tredje gången han återkommer blir det böter om bilen står kvar, men det här ger bilägaren åtminstone tio minuter att lägga i pengar i automaten eller flytta bilen.

Det systemet borde ju omgående införas här så man har någon chans att knäppa parkeringsvakterna på näsan
Citera
2006-05-15, 11:37
  #14
Medlem
Man blir bara så trött när man läser om företag som agerar på det här viset. Man önskar bara all olycka till människor som medvetet agerar så arrogant och sätter oskyldiga människor i en situation där de tvingas bevisa sin oskuld och om man inte lyckas med detta kan få betalningsanmärkningar som gör att man under en lång period inte kan få varken lån eller köpa på avbetalning.

Det är verkligen otroligt att det ligger upp till privatpersonen att bevisa sin oskuld och inte på parkeringsbolaget att bevisa att man faktiskt brutit mot gällande regler.
Citera
2006-05-29, 11:35
  #15
Medlem
Lassemans avatar
Skämtjudar är vad dom är hela bunten!!
Citera
2006-05-29, 19:26
  #16
Medlem
grens avatar
Hur förstör man en parkeringsautomat på enklaste och diskretaste sätt då? Tuggummi i myntinkastet?

Jag förstår att folk inte ska få parkera hur som helst, t ex så att de skymmer en korsning eller blockerar en utfart, men CARPARK är ju helt extrema.
Citera
2006-05-29, 21:52
  #17
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Ärligt talat - vore det inte berättigat att vandalisera svinens parkeringsautomater och bilar? Lämna nån lapp vid varje vandalisering att "detta var för luftfakturan" eller nåt. Visst det går till försäkring men självrisken åker de på.

Parkeringsautomater och bilar kostar pengar. Om bolagen får ökade kostnader för reparationer av automater och bilar, vem tror du kommer få betala?
Citera
2006-05-29, 23:50
  #18
Medlem
Dom har ett krav på sig att bötfälla 25 bilar varje pass. Annars går budgeten inte ihop. Dom jobbar dessutom aktivt för att fler gratisparkeringar ska bli betalparkeringar genom att påverka markägaren osv. Har de en parkering kan de bestämma sig för att öka avgiften för att få de som parkerar att istället hyra parkeringsplatsen. Den som inte fattar detta kan tvingas att betala högre och högre avgifter.

Detta är ganska färsk inside information.
Citera
2006-05-30, 11:41
  #19
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Parkeringsautomater och bilar kostar pengar. Om bolagen får ökade kostnader för reparationer av automater och bilar, vem tror du kommer få betala?
Det blir kapprustning och krig!
Coolt tycker jag, parkeringsavgifter är ett jävla gissel, antingen får man parkera eller inte, så borde det va, alla såna skatter, tullar och avgifter för ingenting är jag emot.
Citera
2006-05-30, 13:47
  #20
Medlem
grens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Parkeringsautomater och bilar kostar pengar. Om bolagen får ökade kostnader för reparationer av automater och bilar, vem tror du kommer få betala?

Om folk visar sitt tydliga missnöje med företaget och dess metoder så kommer inte fastighetsägarna att anlita företaget i framtiden. Inte mycket svårare än så.
Citera
2006-05-30, 13:53
  #21
Medlem
jaha jovissts avatar
jag lovar härmed att sabotera minst tre parkeringsautomater, eller en bil för det bolag som ger mig en felaktig bot.

Varsågod, vi ska nog se vem som förlorar mest pengar
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback