• 1
  • 2
2020-06-29, 22:11
Medlem
https://polisen.se/aktuellt/handelse...126-brak-amal/
29 juni 21:26, Bråk, Åmål

Bråk utomhus, Hjeltegatan.

Polis skickas till centrala Åmål efter samtal om pågående bråk utomhus. Flera personer uppges vara inblandade i bråket, och några ska blöda. Även ambulans skickas därför till platsen.

21.42 Polispatrull har anlänt. Ett 20-tal personer befinner sig på platsen, och sex personer kommer att kontrolleras av ambulans. Övriga omständigheter är i nuläget okända. Polis på plats arbetar med att reda ut händelsen.

21.57 Händelsen rubriceras som grov misshandel med flera målsägande. Polis arbetar fortsatt med att på plats utreda händelsen.
Vet någon mer om händelsen?
Citera
2020-06-29, 22:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är intressant hur språk, kommunikation har utvecklas senaste årtiondena.

1. ”Enligt uppgift ska tillhyggen ha använts”

Det presstalesperson Anna Göransson på polisen region Väst menar med det är att det INTE är fotbollssuportrar.

2. ”Handlar det om bråk mellan två grupper?
– Jag har inga uppgifter om det ännu. Vi är på plats för att reda ut vad som hänt”

Med det så menar Anna Göransson på Polisen att det får hon inte uttala sig om, då det är politiskt känsligt.

Att 20 personer utan kopplingar spontant slår andra o sig själv blodiga brukar inte hända.

Polisen undviker här följdfrågan om vilka gruperingarna i så fall skulle vara.

” När vi kommer till platsen har det lugnat ner sig men flera personer uppges blöda”

Tyder ju på att polisen har haft kontakt med åtminstone några av de inblandade.
Citera
2020-06-29, 22:40
Medlem
Citat:
20-tal personer i storbråk
Ett stort bråk har brutit ut utomhus i centrala Åmål. Ett 20-tal personer ska vara inblandade.

– Vi fick in flera samtal om ett stort bråk bland flera personer. När vi kommer till platsen har det lugnat ner sig men flera personer uppges blöda. Enligt uppgift ska tillhyggen ha använts, säger Anna Göransson, presstalesperson på polisen region Väst.

Bråket ska ha startat vid 21.30. Ambulans har skickats till platsen och sex personer kommer att undersökas.

Handlar det om bråk mellan två grupper?

– Jag har inga uppgifter om det ännu. Vi är på plats för att reda ut vad som hänt, säger Anna Göransson.

Vid 22-tiden uppger polisen att det finns flera målsägande och händelsen rubriceras som grov misshandel.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...8fd00011c875a2
Citera
2020-06-29, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är intressant hur språk, kommunikation har utvecklas senaste årtiondena.

1. ”Enligt uppgift ska tillhyggen ha använts”

Det presstalesperson Anna Göransson på polisen region Väst menar med det är att det INTE är fotbollssuportrar.

2. ”Handlar det om bråk mellan två grupper?
– Jag har inga uppgifter om det ännu. Vi är på plats för att reda ut vad som hänt”

Med det så menar Anna Göransson på Polisen att det får hon inte uttala sig om, då det är politiskt känsligt.

Att 20 personer utan kopplingar spontant slår andra o sig själv blodiga brukar inte hända.

Polisen undviker här följdfrågan om vilka gruperingarna i så fall skulle vara.

” När vi kommer till platsen har det lugnat ner sig men flera personer uppges blöda”

Tyder ju på att polisen har haft kontakt med åtminstone några av de inblandade.

Knivskarp analys!
När försvann signalement från nyhetsrapporteringen?
Citera
2020-06-29, 23:17
Medlem
Tlagnojs avatar
En palestinsk och en syrisk släkt som hamnade i luven med varandra.
Citera
2020-06-29, 23:56
Medlem
EttKiloKapriss avatar
Statistiskt sett är det antingen tiggargrupper eller flyktingar som vevat. Möjligheten att det kan vara huliganer finns ju där, men tror inte huliganerna möts upp så här sent, de brukar mest slåss mitt på dagen.
Citera
2020-06-30, 00:07
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Invandrare vs raggare
Citera
2020-06-30, 00:17
Medlem
Vad det såg ut som på platsen så har det bara varit invandrare iblandade, i bostaden som va avspärrad bor ingen med namn från skidåkande nation. Är nummer 24 på huset, gatan är nämd tidigare. Samt alla jag såg polisen förhöra var invandrare. Så nå ”invandrare vs Raggare” har det inte varit. Stod en Grå golf kombi från 09 med punktering på ett hjul samt skadad ruta snett på trottoaren utanför huset. Reggad på en utländsk man från Katrineholm.

Detta är vad jag vet efter ha varit där och kikat iaf.. bor i Hålan så..
Citera
2020-06-30, 00:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rellis96
Vad det såg ut som på platsen så har det bara varit invandrare iblandade, i bostaden som va avspärrad bor ingen med namn från skidåkande nation. Är nummer 24 på huset, gatan är nämd tidigare. Samt alla jag såg polisen förhöra var invandrare. Så nå ”invandrare vs Raggare” har det inte varit. Stod en Grå golf kombi från 09 med punktering på ett hjul samt skadad ruta snett på trottoaren utanför huset. Reggad på en utländsk man från Katrineholm.

Detta är vad jag vet efter ha varit där och kikat iaf.. bor i Hålan så..

Tack för din insats.
Den är uppskattad.

Det var alltså precis så som man kunde ha gissat. Men det är alltid bättre med ögonvittnes rapportering från ort o plats.

Mer sådant.
Citera
2020-06-30, 01:32
Medlem
(FB) Storslagsmål i Åmål, många ungdomar inblandade

Kan ju fundera om de hör ihop
Citera
2020-06-30, 15:06
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAVYSEALTEAM6
Invandrare vs raggare
Har du någon källa till ditt påstående eller Trollar du bara?
Citera
2020-06-30, 15:23
Medlem
LeffeOes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Lägg ner rassesnacket! Åmål är en helt ok ort, men har haft sina problem med hög arbetslöshet, och sysslolöshet bland unga. Många lämnar orten i unga år för att plugga och få kommer tyvärr tillbaka. Ett fenomen de delar med många mindre orter i Sverige som ligger för långt från större städer för att bli sovstad.
Vilka grupperingar var det som slogs, om det inte var folk ifrån MENA området? Dalslänningar brukar ju inte träffas och spontan slåss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in