2011-01-25, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Ni som tagit DMT, kan ni förstå/känna igen/kommentera dessa tankar: http://blogg.aftonbladet.se/snilleblixten/2010/01/doden-ar-en-illusion-vi-sjalar-overlever-den-fysiska-doden-som-ar-en-borjan-pa-nagot-nytt ?

mvh nyfiken (inte min blogg)
Man ska inte läsa ett ord av vad den där dåren skriver (bloggaren, aka "Död o återfödd"), för det sänker bara det generella IQ-snittet på en global skala. Faktumet att han är troende kristen gör inte saken bättre...

Don't believe me? Ok, jag ger ett exempel. Ett argument för Intelligent Design som han använde en gång var att bananen sitter så bra i människans händer samt att den har en "kvist" som gör den lätt att skala, och därför måste någon intelligent varelse (gud) ha konstruerat den.

I rest my case
Citera
2011-01-25, 23:29
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Man ska inte läsa ett ord av vad den där dåren skriver (bloggaren, aka "Död o återfödd"), för det sänker bara det generella IQ-snittet på en global skala. Faktumet att han är troende kristen gör inte saken bättre...

Don't believe me? Ok, jag ger ett exempel. Ett argument för Intelligent Design som han använde en gång var att bananen sitter så bra i människans händer samt att den har en "kvist" som gör den lätt att skala, och därför måste någon intelligent varelse (gud) ha konstruerat den.

I rest my case

Nu var det ju dock inte riktigt det han frågade efter, utan hur pass mycket av det han skrev man kan känna igen under DMT. Personligen upplever jag en stark spirituell upplevelse. Eftersom jag inte kommer ihåg när jag föddes, och inte har dött än (vad jag vet), kan man ju aldrig säga att det man upplevde var död/födsel.

Men när man vaknar upp i en annan värld och är tvärsäker på att detta är det ända stället du någonsin varit på även om du samtidigt vet att du du aldrig sett det du ser innan, blir man lite konfunderad.
Citera
2011-01-25, 23:41
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxer
Beror iof på dos oxå, sist jag drack aya så var det på snugg till lika intensivt som attröka en breakthrough dos när det var som mest...

Kom i tre st vågor, dom två första klarade jag av men den sista slog ut mig helt, satt o mumlade i tungor o gjorde konstiga ljud, fattade inte ett skit förs det gick över...

Då drack jag 7gram mimosa samt 5g syrian rue...

+1

Min första tripp på nämnda kombo var på dosen 30 gr + Mimosa och 10~gr Peganum Harmala.
Nu i efterhand vet jag inte vad fan jag tänkte med egentligen, innan hade jag testat ett ayakit som inte gjorde ett skit så jag tänkte slå på stort så att jag var "säker på att få effekt".
Det är än idag den mest intensiva upplevelsen jag haft, det är enda gången jag tänkt tanken: That´s it jag kommer aldrig landa, jag är fucked för resten av livet. Nu i efterhand kan jag säga att det var inte långt ifrån sanningen, jag har en annan världsbild sens dess och under det kommande året som följde gick det inte en dag utan att jag fick någon slags flashback. Jag fann mig själv ha nya tankegångar också. Löst sammanvävda koncept med olika läten och bildserier eller hur sjutton man nu skulle uttrycka det. Nu i efterhand kan jag dock le när jag tänker tillbaks på det.
Men fyfan vilken upplevelse.

Men jag har också haft extrema upplevelser på mindre doser med, så jag kan relatera till vad du skriver, verkligen.

Jag har funderat på att skriva ner händelsen i en rapport men jag vet inte var jag skulle börja.

I mina ögon så är oral dmt med mao-hämmare mycket mer intensivt än rökt dmt.
Senast redigerad av CamCameo 2011-01-26 kl. 00:02.
Citera
2011-01-26, 00:17
Medlem
Serdumånens avatar
På tal om att dricka aya, någon som provat att dricka vattenextraherad M.hostilis utan MAO-i?
Citera
2011-01-26, 02:08
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serdumånen
På tal om att dricka aya, någon som provat att dricka vattenextraherad M.hostilis utan MAO-i?

Yeah, fick ingen effekt.
Citera
2011-01-26, 10:32
Bannlyst
Citat:
Nu var det ju dock inte riktigt det han frågade efter
Nej, och jag hade inte som avsikt att svara på hennes fråga, vilket är alldelles uppenbart om man läser mitt inlägg
Citera
2011-01-26, 18:21
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Tack för svaren.

Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo

I rest my case

Haha, tycker han verkar skön. Skadar inte med lite andra perspektiv.
Citera
2011-01-26, 20:56
Medlem
spyder123s avatar
Har endast tagit CB och Alkohol, kan DMT då vara så överväldigande att man bara får panik och vill ut? Är normalt sett rätt stabil tycker jag. Är egentligen inte så intresserad av droger generellt, men DMT verkar vara något som man inte vill missa.

Sedan undrar jag också hur man tänker på DMT, är det "som vanligt", som jag hört det, eller får man ändå ett annorlunda tänkesätt såsom typ cb..?
Senast redigerad av spyder123 2011-01-26 kl. 20:58.
Citera
2011-01-26, 21:17
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Har endast tagit CB och Alkohol, kan DMT då vara så överväldigande att man bara får panik och vill ut? Är normalt sett rätt stabil tycker jag. Är egentligen inte så intresserad av droger generellt, men DMT verkar vara något som man inte vill missa.

Sedan undrar jag också hur man tänker på DMT, är det "som vanligt", som jag hört det, eller får man ändå ett annorlunda tänkesätt såsom typ cb..?

Ingen kan säga om du får en behaglig resa, det spelar faktiskt ingen roll vad du provat eller hur du själv uppfattar ditt psyke. Men, set&setting is everything (tjuvciterar från The Spirit Molecule).

Dmt i högre doser kan inte riktigt liknas efter något när det gäller tankesätt. Tankarna kommer oftast inte under ruset, då har man inte tid att tänka allt för mycket. Efteråt kommer din hjärna få en helt ny värld av tankar och intryck att bearbeta. Hur du tolkar din upplevelse kan jag givetvis inte svara på. Vissa som provar blir frälsta av sin upplevelse andra blir rädda(vilket inte är så konstigt). Andra menar mest att de blev "benga" eller "fett väck", dock har jag inte stött på någon från den sista kategorin än.

Notera att ditt tankesätt kan bli förändras likt CB (för att ha en referens) men jag skulle mer säga att det har positiva effekter som svamp/lsd kan ha under/efter en resa. Detta är vad jag upplever under lägre doser, som inte är menade för att bryta igenom
Senast redigerad av Serdumånen 2011-01-26 kl. 21:23.
Citera
2011-02-02, 20:02
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ingen kan säga om du får en behaglig resa, det spelar faktiskt ingen roll vad du provat eller hur du själv uppfattar ditt psyke. Men, set&setting is everything (tjuvciterar från The Spirit Molecule).

Dmt i högre doser kan inte riktigt liknas efter något när det gäller tankesätt. Tankarna kommer oftast inte under ruset, då har man inte tid att tänka allt för mycket. Efteråt kommer din hjärna få en helt ny värld av tankar och intryck att bearbeta. Hur du tolkar din upplevelse kan jag givetvis inte svara på. Vissa som provar blir frälsta av sin upplevelse andra blir rädda(vilket inte är så konstigt). Andra menar mest att de blev "benga" eller "fett väck", dock har jag inte stött på någon från den sista kategorin än.

Notera att ditt tankesätt kan bli förändras likt CB (för att ha en referens) men jag skulle mer säga att det har positiva effekter som svamp/lsd kan ha under/efter en resa. Detta är vad jag upplever under lägre doser, som inte är menade för att bryta igenom

Under min första "breakthrough" så var jag så hungrig så jag började tänka "vad ska jag äta efter trippen?" medans jag färdades i en grå tunnel med svarta raka matrixlinjer överallt sen fångades min fokus upp på nånting som färdades mot mig långt nerifrån mina fötter och när objektet kom tillräckligt nära så såg jag att det var en "matrixtjej" som sedan sväva förbi framför mig!, naken givetvis med inte så stora bröst och alvliknande öron annars såg hon helt normal ut är det detta folk kallar älvor eller har ni sett små peterpan älvor?

Jag har även sett nån shamanliknande snubbe med två ansiktsmaskar på vardera sida om huvudet som jag sett vid varje tripptillfälle som ser väldigt lik ut den här statyn http://www.travelblog.org/Photos/3788589 har ni nån liknande guide som följer er varje resa?

Kanske inte så interesting men men..
Citera
2011-02-02, 21:31
Bannlyst
Grymt sugen på DMT efter att ha sett The Spirit Molecule. Måste man extrahera själv eller går det att få tag i på stan?
Citera
2011-02-02, 21:33
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stevee
Grymt sugen på DMT efter att ha sett The Spirit Molecule. Måste man extrahera själv eller går det att få tag i på stan?

Gört själv det är skitlätt och läs gärna boken också den är jävligt läsvärd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in