Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Nja, inte riktigt. Språk blir snabbt överflödigt och tämligen banalt i hyperspace.
Vad det kokar ner till blir en synergisk röra som man gör det bästa av.
Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det.
Det transcenderar allt vad språk innebär och är utanför upplevelsen ofattbart bortom alla proportioner. Det är en molekyl som bör visas total vördnad.
Om du inte kan förstå hur djupt chockerande och livsomvälvande upplevelsen du beskriver här faktiskt skulle vara att gå igenom, så tror jag inte du kommer komma så mycket längre i din jakt på svar.
ok förstår lite tydligare nu, men inte riktigt.
men det är som i en lsd tripp där man kan inse eller uppleva saker som inte riktigt går att uttrycka på samma sätt utan den där momentana intuitiva förståelsen fast gånger x?
praktisk taget så fläskar universum dig i nyllet och det ända du kan göra är gapa i förundran över hur mycket du nu "vet" men inte fattar nått av :P?
okej men det är inte så att man kan fiska ut nått större sanning. :/
typ tjena läget vem vad och vart är du lilla alien? vem vad hur skapades vår universum? varför dmt?
varför liv?
förstår att det verkar som löjliga frågor, men det är de mest relevanta.
det måste väl finnas en poäng?
alla beskrivningar jag fått är: shit jag slungades i universum, älvor dansa på min bröst korg och gav mig kärlek, bad mig att komma tbx och sen var det slut. lol. hur kan du inte se det från min sida? om så många har testat det bör man iaf försöka svara på de mest viktigaste frågorna istället för att dansa runt det mindre viktiga men kanske fina man upplever.
"Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det."
föraktfullt? inte nånstans :] jag är bara helt oförstående för hur man inte kan svara på en sån simpel fråga och varför ingen ställer de?
vi vill väl alla samma sak? fatta vad fan det är som
händer!?