2010-06-05, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taraki
Här har du en hel bok tillängnad DMT.
http://www.amazon.com/DMT-Molecule-Revolutionary-Near-Death-Experiences/dp/0892819278/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1275422590&sr=8-1

Vad jag förståt finns det minst ett kapitel med endast folks olika uplevelser.

Dokumentär från boken ska också komma snart.
http://thespiritmolecule.com/

Och ska du ha en riktig förklaring är det ju kemi-nivå du ska in på.

jag fattar m en var inte de jag fråga riktigt. btw läst igeno halva dmt, på 170 sidor står det inget vettigt!??!! haha lol. får hoppas allt är sparat till slutet.

mmmkay, har ni slungats in i en annan dimension?
om ja: vad fanns det? aliens?
var ni fullt medvetna? kunde ni uttrycka er? pratade de, pratade du?
kunde du fråga fritt?
svarade de på dina frågor?
vilket språk? eller förstod du de intuitivt?
eller är det som en dröm där man inser hur mycket val man hade bara efter man vaknat?

väldigt enkla frågor. ändå hittar jag inget konkret, bara massa mystifierat babbel som mckenna.
det är så typisk när det gäller sånna frågor, folk babblar men i slutändan har inget sagts. :P
Senast redigerad av FruktPalm 2010-06-05 kl. 02:12.
Citera
2010-06-05, 21:30
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruktPalm
jag fattar m en var inte de jag fråga riktigt. btw läst igeno halva dmt, på 170 sidor står det inget vettigt!??!! haha lol. får hoppas allt är sparat till slutet.

mmmkay, har ni slungats in i en annan dimension?
Ja.
Citat:
om ja: vad fanns det? aliens?
Ja, jag har träffat främmande väsen.
Citat:
var ni fullt medvetna? kunde ni uttrycka er? pratade de, pratade du?
kunde du fråga fritt?
Vissa har jag telepatisk kontakt med, andra går man på intuition med.
Citat:
svarade de på dina frågor?
Nja, inte riktigt. Språk blir snabbt överflödigt och tämligen banalt i hyperspace.
Vad det kokar ner till blir en synergisk röra som man gör det bästa av.
Citat:
vilket språk? eller förstod du de intuitivt?
se ovan.
Citat:
eller är det som en dröm där man inser hur mycket val man hade bara efter man vaknat?
Det beror helt på hur väl du lärt dig navigera och vem, om någon, som är din guide.

Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det.
Det transcenderar allt vad språk innebär och är utanför upplevelsen ofattbart bortom alla proportioner. Det är en molekyl som bör visas total vördnad.

Citat:
Men eftersom jag inte läst någon som har fått ut en större sanning så antar jag allt jag förvänta mig är att uppleva en annan dimension? Lite färger, mönster och aliens ? Inte mycket vett mao?

Om du inte kan förstå hur djupt chockerande och livsomvälvande upplevelsen du beskriver här faktiskt skulle vara att gå igenom, så tror jag inte du kommer komma så mycket längre i din jakt på svar.
Senast redigerad av CamCameo 2010-06-05 kl. 21:42.
Citera
2010-06-05, 22:06
Medlem
Corvs avatar
Har haft ca 120mg DMT liggandes många månader nu men inte riktigt kommit mig för att prova det hela.. Men rätt snart bör det bli av och då har jag några frågor angående det hela..
Är det värt att bygga en så kallad "Machine", eller fungerar det helt okej med en bong(med många och stabila screens+lite aska för att förhindra slöseri) så länge man ser till att lågan aldrig rör själva dmt'et utan bara värmer upp det? Eller ska jag kanske köpa vad jag skulle vilja kalla en vaporiserande pipa("crackpipe")?
Hur ska jag göra med mina 120 mg? Jag har en hel del erfarenhet av olika hallucinogener, men för att vara på den säkra sidan så tänkte jag dela upp det i 30-30-60 och testa på ca 30 mg först så jag vet vad jag ger mig in på. Är det ens värt att göra så, eller ska jag bara köra på 60mg direkt?
Tack för svar..
Senast redigerad av Corv 2010-06-05 kl. 22:11.
Citera
2010-06-06, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo

Nja, inte riktigt. Språk blir snabbt överflödigt och tämligen banalt i hyperspace.
Vad det kokar ner till blir en synergisk röra som man gör det bästa av.

Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det.
Det transcenderar allt vad språk innebär och är utanför upplevelsen ofattbart bortom alla proportioner. Det är en molekyl som bör visas total vördnad.
Om du inte kan förstå hur djupt chockerande och livsomvälvande upplevelsen du beskriver här faktiskt skulle vara att gå igenom, så tror jag inte du kommer komma så mycket längre i din jakt på svar.

ok förstår lite tydligare nu, men inte riktigt.

men det är som i en lsd tripp där man kan inse eller uppleva saker som inte riktigt går att uttrycka på samma sätt utan den där momentana intuitiva förståelsen fast gånger x?

praktisk taget så fläskar universum dig i nyllet och det ända du kan göra är gapa i förundran över hur mycket du nu "vet" men inte fattar nått av :P?

okej men det är inte så att man kan fiska ut nått större sanning. :/
typ tjena läget vem vad och vart är du lilla alien? vem vad hur skapades vår universum? varför dmt?
varför liv?

förstår att det verkar som löjliga frågor, men det är de mest relevanta.

det måste väl finnas en poäng?
alla beskrivningar jag fått är: shit jag slungades i universum, älvor dansa på min bröst korg och gav mig kärlek, bad mig att komma tbx och sen var det slut. lol. hur kan du inte se det från min sida? om så många har testat det bör man iaf försöka svara på de mest viktigaste frågorna istället för att dansa runt det mindre viktiga men kanske fina man upplever.

"Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det."
föraktfullt? inte nånstans :] jag är bara helt oförstående för hur man inte kan svara på en sån simpel fråga och varför ingen ställer de?

vi vill väl alla samma sak? fatta vad fan det är som händer!?
Citera
2010-06-06, 10:17
Medlem
kvertys avatar
Citat:
ok förstår lite tydligare nu, men inte riktigt.

men det är som i en lsd tripp där man kan inse eller uppleva saker som inte riktigt går att uttrycka på samma sätt utan den där momentana intuitiva förståelsen fast gånger x?

praktisk taget så fläskar universum dig i nyllet och det ända du kan göra är gapa i förundran över hur mycket du nu "vet" men inte fattar nått av :P?

okej men det är inte så att man kan fiska ut nått större sanning. :/
typ tjena läget vem vad och vart är du lilla alien? vem vad hur skapades vår universum? varför dmt?
varför liv?

förstår att det verkar som löjliga frågor, men det är de mest relevanta.

det måste väl finnas en poäng?
alla beskrivningar jag fått är: shit jag slungades i universum, älvor dansa på min bröst korg och gav mig kärlek, bad mig att komma tbx och sen var det slut. lol. hur kan du inte se det från min sida? om så många har testat det bör man iaf försöka svara på de mest viktigaste frågorna istället för att dansa runt det mindre viktiga men kanske fina man upplever.

"Det här är absolut inte enkla frågor som du så föraktfullt uttrycker det."
föraktfullt? inte nånstans :] jag är bara helt oförstående för hur man inte kan svara på en sån simpel fråga och varför ingen ställer de?

vi vill väl alla samma sak? fatta vad fan det är som händer!?

Ta det och se själv vad som händer är väl det det enda sättet för dig att förstå. Vet inte om du har testat LSD men det är något som jag aldrig kan beskriva på ett tillfredsställande sätt till någon som inte testat det, det blir bara ord som personen tolkar i sin hjärna.

- "Du ser ett kalejdoskop av färger"

Kollar upp vad kalejdoskop betyder...
-JAHAAA NU FATTAR JAG HÖHÖHHÖÖÖ.

Sorry om jag lät föraktfull, peace till dig men människor har såna svåra jävla kommunikationsproblem normalt sätt och du försöker förstå vad DMT betyder i sin fulla mening genom att diskutera på internet. Det är bundet att faila young grasshopper!

mvh kverty
Citera
2010-06-06, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kverty
Ta det och se själv vad som händer är väl det det enda sättet för dig att förstå. Vet inte om du har testat LSD men det är något som jag aldrig kan beskriva på ett tillfredsställande sätt till någon som inte testat det, det blir bara ord som personen tolkar i sin hjärna.

- "Du ser ett kalejdoskop av färger"

Kollar upp vad kalejdoskop betyder...
-JAHAAA NU FATTAR JAG HÖHÖHHÖÖÖ.

Sorry om jag lät föraktfull, peace till dig men människor har såna svåra jävla kommunikationsproblem normalt sätt och du försöker förstå vad DMT betyder i sin fulla mening genom att diskutera på internet. Det är bundet att faila young grasshopper!

mvh kverty

har tagit, det, och jag kan beskriva det till folk som inte ha tagit det rätt tillfredställande.
ne inte alls, du var bara onödig :P är bara ärlig även om du inte kmr tolka som det...

antog att jag kunde luska fram nån sanning om jag ställde rätt frågor men men, ska ta och göra det själv, ska snacka med aliens och avmystifiera skiten för mig själv :]

att det ska vara så svårt
Citera
2010-06-06, 16:25
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
har tagit, det, och jag kan beskriva det till folk som inte ha tagit det rätt tillfredställande.
ne inte alls, du var bara onödig :P är bara ärlig även om du inte kmr tolka som det...

antog att jag kunde luska fram nån sanning om jag ställde rätt frågor men men, ska ta och göra det själv, ska snacka med aliens och avmystifiera skiten för mig själv :]

att det ska vara så svårt

Lycka till. Ta med dig lite ödmjukhet in.
Citera
2010-06-06, 23:35
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Har haft ca 120mg DMT liggandes många månader nu men inte riktigt kommit mig för att prova det hela.. Men rätt snart bör det bli av och då har jag några frågor angående det hela..
Är det värt att bygga en så kallad "Machine", eller fungerar det helt okej med en bong(med många och stabila screens+lite aska för att förhindra slöseri) så länge man ser till att lågan aldrig rör själva dmt'et utan bara värmer upp det? Eller ska jag kanske köpa vad jag skulle vilja kalla en vaporiserande pipa("crackpipe")?
Hur ska jag göra med mina 120 mg? Jag har en hel del erfarenhet av olika hallucinogener, men för att vara på den säkra sidan så tänkte jag dela upp det i 30-30-60 och testa på ca 30 mg först så jag vet vad jag ger mig in på. Är det ens värt att göra så, eller ska jag bara köra på 60mg direkt?
Tack för svar..

Det är verkligen värt att börja med en låg dos. 60mg är en stor dos även för den mest erfarna resenären. Jag skulle börja med 20mg om jag var du. Även det ger en helvettes stark tripp.
Citera
2010-06-08, 01:01
Medlem
strategasiats avatar
Citat:
tjena, jag letar efter en objektiv och rationell förklaring till dmts effekter

har hört om hur det kastar dig in i en annan verklighet, där man trallar med aliens och sådant.
Andra rapporter här på fb, nämner inget om aliens, bara saker i stil med loss of ego och body boundaries.

Vad är det som händer egentligen? minns folk inte sakerna?
Om de här livsformerna är intelligenta vad är det de säger?

Vad kan man lära sig, vad är det man missar? Färger mönster och flyktiga känslor av eufori eller?

Mkenna eller vad firren heter, beskriver hur han faller in i en tub, bardo, afterlife, en annan dimension, små aliens dansar på hans bröst korg, och trollar fram saker genom att sjunga. Where's the deal ?

Jag hatar missledande mysticism, if it is then it is liksom.

Är det inte så att om du röker dmt extrakt så kan du förvänta dig att se aliens, gud, dimentioner och sånt men dricker aya får du en mycket lugnare sprirituell tripp.. vad jag förstår det som, är i peru just nu och ska ta mig en kopp om ett par dagar, lämnar en tripprapport då
U feel me? Varför ska man hålla på och göra saker till, just give me some truth

Är det inte så att du kan förvänta dig aliens om du röker dmt extrakt men om du däremot dricker det kommer trippen bli lugnare och hallisarna inte lika intensiva
Citera
2010-06-08, 17:13
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strategasiat
Är det inte så att du kan förvänta dig aliens om du röker dmt extrakt men om du däremot dricker det kommer trippen bli lugnare och hallisarna inte lika intensiva

De båda upplevelserna kan vara likvärdiga i intensitet IMO.
Särskilt när man höftar med MAO-I. Jag har haft några riktiga kioskvältare med kombon Peganum Harmala+Mimosa Jurema, och den tripp jag värderar högst var på just denkombinationen.
Dosen var 35 gr+ Mimosa och 10 gr Harmal och under mina 200+ DMT-trippar har jag bara skådat liknande intensitet 2 ggr. Intensitet är faktiskt rätt ofrånkomligt när spice är inblandat!
Rörande "hallisarna" (jag anser ej effekterna av dimethyltryptamin vara hallucinationer i någon form) så kan du ha en poäng, sens jag sällan får visuella effekter utöver mönster och tracers av oral DMT.
Det kan dock bara röra mig, så jag lämnar vidare den biten till er andra.
Citera
2010-06-23, 20:47
Medlem
Phil.Leotardos avatar
Det här kan ju variera väldigt kraftigt, men brukar många kranar ha detta inne? Det känns ju som det är relativt ovanligt, men jag kanske har fel?
Citera
2010-06-23, 23:56
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phil.Leotardo
Det här kan ju variera väldigt kraftigt, men brukar många kranar ha detta inne? Det känns ju som det är relativt ovanligt, men jag kanske har fel?
Vanliga weed och uppåtkranar brukar knappast ha DMT inne. Nu för tiden är det nog lättast tillgängligt hos väl dolda nätkranar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in