2022-10-03, 11:29
Medlem
Har flashback något tips på hur man kan undvika att pulsen rusar iväg? Även om jag inte har läst något allvarligt som har hänt, så är de fysiologiska effekterna av att hjärtat rusar iväg lite läskiga.

Att vara väl förberedd på trippen och meditera innan är det jag kan tänka på själv. Andra tips?
Citera
2022-10-08, 09:55
Medlem
För er som missat https://m.youtube.com/watch?v=YZyGuuLTG9A
Citera
2022-10-08, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidMind
En fråga: har testat DMT tre gånger, dock utan att nå breakthrough än så länge (jag har tagit det ensam och vill inte bryta igenom utan en sitter). Däremot har jag fått uppleva vackra visuals, overklighetskänslor, en svag förnimmelse av dissociation samt eufori efteråt.

Nu till min fråga: När jag inhalerar röken djupt och länge och sen håller kvar röken ca 30 sekunder, kan jag känna hur hjärtat rusar och t o m slår dubbelslag ibland. Är det något jag kan ignorera, eller är något galet? Det är obehagligt, men har inte påverkat mig märkbart hälsomässigt efteråt. Jag har ingen historik av högt blodtryck, arytmi eller andra hjärtåkommor...
Det är för du håller inne dmt ångan/röken för länge, du ska hålla inne 10 sekunder mellan varje stora bloss
Citera
2022-10-08, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Rökte för första gången igår. Hände inget speciellt. Hade höga förväntningar efter allt jag hört om drogen men någon banbrytande effekt uteblev. Är hög på svamp just nu men kanske röker lite med en likasinnad frände lte senare, ett nytt försök, får väl öka dosen eller nåt.
Berätta precis hur du gjorde
Citera
2022-10-08, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsoysauce
Berätta precis hur du gjorde

Lade pulvret i en bongskål och tände på.
Citera
2022-10-10, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av forumuser
Lade pulvret i en bongskål och tände på.

Var väldigt försiktig så du inte brÄnner det, bong är ingen bra metod då det ska förångas, förångas så mycke det går och försök hitta kärleken så får du se, blir ren kärlekseufori
Citera
2022-10-13, 19:20
Medlem
Hej alla dags för mig att äntligen testa dmt.
Har lyssnat på terence mckenna och joe rogan i många år som pratat om just denna substans.
har tidigare erfarenhet av lsd och svamp och röker gräs dagligen.

Men min fundering är vad är bästa sättet att inta de på?

har förstår att man inte ska bränna dmt,t då de förstörs då.

var faktiskt så ivrig att jag testade redan för någon dag sedan när jag fick hem det men då i min bong. vägde upp 0,2 g och höl tändaren en bit ifrån men den nuddade nog endel ändå så tror att endel förstördes. men jäklar asså de jag upplevde bara då var jag inte bered på. fick inget genombrott då jag forfarande kunde gå men mitt rum var inte längre mitt rum och blev orolig för min hund så gick runt och letade efter henne och såg typ inget alls. bara sjuka färger överallt.

första perioden direkt efter jag rökte kändes de även som att hela jag bara försvann och jag var typ ingenting. fick också för mig att jag råkade välta bongen för jag tyckte de kändes som att var helt blöt. väldigt märkligt och ingen super bra första upplevelse

men hur som helst så tänkte jag testa igen men funderar på att antingen köra i min vape penna, eller volcano vape som blåser upp stora påsar. alternativt köpa en crack pipe.

vad tror ni är bäst? är orolig att om jag kör med vape pennan eller volcano vapen att jag inte får i mig tillräckligt mycke på kort tid.

tex med volcano kan en 02a gräs bli 3 stora påsar som tar iaf 5 min att andas in.
Senast redigerad av flaskans 2022-10-13 kl. 19:24.
Citera
2022-10-24, 21:59
Medlem
Changa eller kristaller? Changan kan du lägga i rizla o rulla

Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Hej alla dags för mig att äntligen testa dmt.
Har lyssnat på terence mckenna och joe rogan i många år som pratat om just denna substans.
har tidigare erfarenhet av lsd och svamp och röker gräs dagligen.

Men min fundering är vad är bästa sättet att inta de på?

har förstår att man inte ska bränna dmt,t då de förstörs då.

var faktiskt så ivrig att jag testade redan för någon dag sedan när jag fick hem det men då i min bong. vägde upp 0,2 g och höl tändaren en bit ifrån men den nuddade nog endel ändå så tror att endel förstördes. men jäklar asså de jag upplevde bara då var jag inte bered på. fick inget genombrott då jag forfarande kunde gå men mitt rum var inte längre mitt rum och blev orolig för min hund så gick runt och letade efter henne och såg typ inget alls. bara sjuka färger överallt.

första perioden direkt efter jag rökte kändes de även som att hela jag bara försvann och jag var typ ingenting. fick också för mig att jag råkade välta bongen för jag tyckte de kändes som att var helt blöt. väldigt märkligt och ingen super bra första upplevelse

men hur som helst så tänkte jag testa igen men funderar på att antingen köra i min vape penna, eller volcano vape som blåser upp stora påsar. alternativt köpa en crack pipe.

vad tror ni är bäst? är orolig att om jag kör med vape pennan eller volcano vapen att jag inte får i mig tillräckligt mycke på kort tid.

tex med volcano kan en 02a gräs bli 3 stora påsar som tar iaf 5 min att andas in.
Citera
2022-10-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvilldy
Changa eller kristaller? Changan kan du lägga i rizla o rulla
Kristaller är det. Typ röd orange i färgen
Citera
2022-10-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskans
Kristaller är det. Typ röd orange i färgen
Testade med ”crack pipen” med bara lite då jag vara själv men fick inte in någon super teknik. Höl tändaren under så den nuddad bara lite i typ 3 sek sedan när jag såg lite ånga bildas så började jag andas in långsamt. kan vara för jag bara hade en låg dos också på typ 35ml. kanske ska vänta lite längre tills mer ånga bildas innan jag börjar andas in?

För övrigt tycker jag det är intressant hur olika folk tolkar upplevelsen. Två stycken jag pratat med tycker bara det är en cool upplevelse men inget spirituellt eller utvecklande på något sätt. Dom upplever inte heller att de förändras på något sätt alls. och då har båda dom mött gestalter och fått breakthrough upplevelser.
Medans visa andra säger att de är sjukaste och mest utvecklande upplevelsen i deras liv.
Även att de ökar förståelsen om sig själv och världen/ universum och livet.

Samt även endel som tycker att de är de absolut värsta de varit med om och att de tex upplevt de som att vara fast i helvetet i en evighet.
Dock hon som hade en sådan dålig tripp berättade själv att hon gjorde motstånd och inte lätt de som hände hända.
Men hon upplevde de som att tusentals gestalter dragit ner henne och om hon följde med dom ditt dom ville skulle hon aldrig komma tillbaka.
hemskt men hon var nog inte redo i livet för en sådan stark resa. vilket jag tror kan vara svårt för endel att veta såklart när man är och om man någonsin är/ blir redo.

Intressant
Senast redigerad av flaskans 2022-10-24 kl. 22:21.
Citera
2022-12-10, 09:57
Medlem
Hej jag har diagnosen "schizofren" och varje gång jag röker dmt så fylls min värld av dessa positiva goda andar som pratar med mig, har förångat ca 80 gånger och jag blir alltid bättre
Citera
2022-12-10, 21:42
Medlem
Sarcophaguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fifflarna
Hej jag har diagnosen "schizofren" och varje gång jag röker dmt så fylls min värld av dessa positiva goda andar som pratar med mig, har förångat ca 80 gånger och jag blir alltid bättre

Hej! Intressant. Äter du några mediciner mot din schizofreni? I sådant fall, vilka? Har nämligen den diagnosen själv och är intresserad av att testa dmt. Tar ketamin ibland och har erfarenhet av såväl svamp som LSD. Är inte rädd för att förvärra mitt tillstånd, utan känner mig ganska bekväm i ett psykedeliskt medvetandetillstånd. Problemet är att medicinerna kan ha inverkan på effekten, såvitt jag förstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in