Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-14, 10:17
  #2737
Medlem
En vän till mig klargörde att han hade en planerad resa till hyperspace men han funderade över vilken resemetod han skulle ta ditt då maskinen och liknande ej finns närvarande, Hans plan var att rulla en tobaksjoint med kristaller nära filtret och hans teori är att värmen och röken kommet att vaporisera kristallerna vad tror ni?
[Filter][tobak]Dmt[tobak========]
Citera
2018-11-17, 11:33
  #2738
Medlem
Livshacks avatar
Det är så att jag funderar på att köra första försöket på DMT. Som jag förstår så behövs det en vaporizer eller crackpipe för att röka kristallen och någon sådan har jag inte. Så det blir troligtvis changa jag testar då jag förstått att det ska funka i både spliff och vanlig pipa. Nu är frågan hur mycket man ska ha i spliffen och om man e.v ska mixa det med tobak eller gräs? Riktlinjer på hur mycket man skall ha i kan också behövas.

Rekommenderar ni att man är inne eller ute när man kör?
Citera
2018-11-17, 11:59
  #2739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Det är så att jag funderar på att köra första försöket på DMT. Som jag förstår så behövs det en vaporizer eller crackpipe för att röka kristallen och någon sådan har jag inte. Så det blir troligtvis changa jag testar då jag förstått att det ska funka i både spliff och vanlig pipa. Nu är frågan hur mycket man ska ha i spliffen och om man e.v ska mixa det med tobak eller gräs? Riktlinjer på hur mycket man skall ha i kan också behövas.

Rekommenderar ni att man är inne eller ute när man kör?

Rekommenderar att investera i en crackpipe + brännare, Changa är enligt mig lättare att misslyckas med, behöver inte stämma för alla men det är min erfarenhet. Fribas + crackpipe + brännare och inhalerings tekniker går alltid hela vägen hem ;-). Rekommenderar att du är inne de första fem gångerna men efter det rekomenderas du att göra det på ett härligt ställe någonstans i naturen :-) ger en magisk feeling att landa från den andra dimensionen på ett fint ställe under bar himmel. lycka till
Citera
2018-11-20, 12:18
  #2740
Medlem
Jag har aldrig testat DMT, men är extremt nyfiken.
Hur många har "brutit igenom" till den där andra dimensionen? Det skall ju finnas tre olika stadier så att säga, så som jag förstår det? Först verkar allt runt dig bli flytande, sedan kommer de geometriska figurerna, sedan säger det stopp till de flesta där. Men här någon som fortsatt djupare? Tvingat i sig den sista puffen trots att man känner att man ska dö? Haha..
Låter extremt spännande, vill veta vad ni upplevt, om ni pushade förbi den där sista.
Citera
2018-11-20, 12:43
  #2741
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Questions11
Jag har aldrig testat DMT, men är extremt nyfiken.
Hur många har "brutit igenom" till den där andra dimensionen? Det skall ju finnas tre olika stadier så att säga, så som jag förstår det? Först verkar allt runt dig bli flytande, sedan kommer de geometriska figurerna, sedan säger det stopp till de flesta där. Men här någon som fortsatt djupare? Tvingat i sig den sista puffen trots att man känner att man ska dö? Haha..
Låter extremt spännande, vill veta vad ni upplevt, om ni pushade förbi den där sista.


Man upplever inte som att man håller på att dö på DMT/Changa som man kan göra på dissociativa droger som Ketamin.

Man blir helt enkelt påverkad när du bryter igenom och det plötsligt kommer en ström av bilder som känns väldigt abstrakt. Du möter utomjordiska varelser och döda anhöriga som vill telepatiskt berätta dig för dig saker och du kan ställa frågor (med vissa reservationer).

Det kan vara svårt att minnas alla intryck när det går så extremt fort och detta beror också på brukarens tolerans och mängden av DMT.
Citera
2018-11-20, 13:12
  #2742
Medlem
Nochillss avatar
Länge sedan jag rökte och snortade N,N-DMT men jag avundas mysteriet vilka de tre medicin-männen egentligen är. Urfäderna ifrån Amazonas regnskogar som var där från första början för 1000 år sedan, före Aztekernas civilisation?
Citera
2018-11-29, 11:09
  #2743
Medlem
Detevigaavigas avatar
Hur ofta försöker ni fylla på efter första DMT trippen. Röker ni mera när ni kommit tillbaka på direkten?
Citera
2018-11-29, 15:00
  #2744
Medlem
Detevigaavigas avatar
En annan fråga kopplad till DMT, om jag tog SSRI igår kväll, när är det borta ur systemet så det inte påverkar en eventuell effekt från DMT. Jag går inte på SSRI utan bara tog 50 mg igår.
Citera
2018-11-29, 17:10
  #2745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detevigaaviga
Hur ofta försöker ni fylla på efter första DMT trippen. Röker ni mera när ni kommit tillbaka på direkten?
Jag gillar att rulla spliffar med typ 100mg DMT i, langa smala spliffar alltsa. Riktigt langa spliffar och sen roka nagra bloss till saker verkligen ar i motion sa att saga men inte far nagon breakthru, alskar att sitta i det tillstandet och bara studera saker. Extra kul om man har diverse monster pa sina tapeter, hehe. Kan sitta sadar i 3-4 timmar nar jag val har, men da brukar det bli 2-3 stycken sana spliffar man roker upp.

Men for att fa breakthru-effekt sa ska det racka med typ 25mg DMT om du roker det ratt, du kommer nog behova hjalp med rokningen efter andra blosset da du annars kan tappa vad du nu roker i, typ bong eller whatever. Hehe.

Att sitta och smutta pa DMT sadar i 3-4 timmar kan liknas vid en kraftig svamptripp som genast peakar och som man kan kontrollera nivan pa hela tiden. Ratt sa javla sjysst faktiskt.
__________________
Senast redigerad av xiz 2018-11-29 kl. 17:24.
Citera
2018-12-04, 11:55
  #2746
Medlem
Ubersexuals avatar
Jag har bara testat DMT en gång, varpå jag var lite orolig innan då jag inte riktigt visste hur pass intensiv denna ljuvliga drog faktiskt var (och är), men jag kom bara in i första stadiet och önskar nu åka tillbaka och försöka fullfölja denna resa.
Men nu har det gått lite över ett år sedan jag testade detta och har nu börjat fått sömnparalyser som jag även haft som liten, när jag var yngre så var det väldigt otäckt med dessa paralyser men nu när jag fått det igen så har det varit vissa upplevelser som påminner mig väldigt mycket utav mitt DMT-rus, saker som är otäcka i paralysen gör mig ändå inte rädd, på samma sätt som DMTn ej gjorde mig rädd under ruset fastän vissa saker kunde tolkas som otäckt.
Jag kan även hantera mina sömnparalyser på ett sätt jag ej kunnat tänka mig, till exempel så blir jag berörd på ett positivt sätt och känner nästan ett rus när jag vaknar igen om jag låter paralysen föra mig istället för att kämpa emot den, som jag gjort som liten.

Tror ni att detta kan bero på att jag testat DMT som lämnat någon sorts "klarhet" som uppstått i mitt undermedvetna eller beror det enbart på att jag inte är lika orolig över livet och vad som händer som jag var när jag var yngre? Har någon annan fått sömnparalyser på liknande nivå efter just DMT?

Och tror ni att det kan påverka framtida paralyser negstivt/positivt om jag lyckas gå hela vägen nästa gång jag tar DMT?

(Kan tillägga att jag hade sömnparalys väldigt sporadiskt i ålder 8-10 år, och jag är nu 20 år ung, så jag är fortfarande inte i någon "age of wisdom" så att säga, den sanna meningen med livet har jag aldrig tänkt på men inte heller mått dåligt utav att inte känna till)

Tacksam för svar från er som stött på något liknande eller har någon aning om varför detta kan ske!
Citera
2018-12-12, 23:34
  #2747
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ubersexual
Jag har bara testat DMT en gång, varpå jag var lite orolig innan då jag inte riktigt visste hur pass intensiv denna ljuvliga drog faktiskt var (och är), men jag kom bara in i första stadiet och önskar nu åka tillbaka och försöka fullfölja denna resa.
Men nu har det gått lite över ett år sedan jag testade detta och har nu börjat fått sömnparalyser som jag även haft som liten, när jag var yngre så var det väldigt otäckt med dessa paralyser men nu när jag fått det igen så har det varit vissa upplevelser som påminner mig väldigt mycket utav mitt DMT-rus, saker som är otäcka i paralysen gör mig ändå inte rädd, på samma sätt som DMTn ej gjorde mig rädd under ruset fastän vissa saker kunde tolkas som otäckt.
Jag kan även hantera mina sömnparalyser på ett sätt jag ej kunnat tänka mig, till exempel så blir jag berörd på ett positivt sätt och känner nästan ett rus när jag vaknar igen om jag låter paralysen föra mig istället för att kämpa emot den, som jag gjort som liten.

Tror ni att detta kan bero på att jag testat DMT som lämnat någon sorts "klarhet" som uppstått i mitt undermedvetna eller beror det enbart på att jag inte är lika orolig över livet och vad som händer som jag var när jag var yngre? Har någon annan fått sömnparalyser på liknande nivå efter just DMT?

Och tror ni att det kan påverka framtida paralyser negstivt/positivt om jag lyckas gå hela vägen nästa gång jag tar DMT?

(Kan tillägga att jag hade sömnparalys väldigt sporadiskt i ålder 8-10 år, och jag är nu 20 år ung, så jag är fortfarande inte i någon "age of wisdom" så att säga, den sanna meningen med livet har jag aldrig tänkt på men inte heller mått dåligt utav att inte känna till)

Tacksam för svar från er som stött på något liknande eller har någon aning om varför detta kan ske!


Menar du att du har lyckats få Out-of-Body-Experience genom att röka DMT?

Jag upplevde själv sömnparalyser och OBE som tonåring men har ännu inte nått dit genom att ta droger. Psykedelier är en väg mot självmedvetenhet och klarhet och de underlättar intresset till djup meditation.
Citera
2018-12-13, 10:29
  #2748
Medlem
Ubersexuals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Menar du att du har lyckats få Out-of-Body-Experience genom att röka DMT?

Skulle inte vilja säga att jag nått OBE på samma nivå av DMT, så långt har jag inte tagit mig ännu, men det är dig jag vill vid framtida röksessioner.

Men på DMT har jag tagit mig till den nivå jag sett saker jag inte kunnat förklara, inte precis skräckvarelser men helt klart något annat levande. Då jag såg detta så fick jag ingen rädsla alls vilket jag lätt fått vid sömnparalys som yngre, och även nu när jag börjat fått sömnparalyser igen som äldre så "njuter" jag nästan utav det. Får även ett euphoriskt-rus när jag vaknar igen.
Vet inte om det är tack vare DMT-"resan" eller om det är jag själv som är mer avslappnad och accepterande som person nu när jag blivit äldre?

Även värt att nämna att världens mest irriterande ljud, DMT-Pipandet (vet inte om alla hör det pipet/bruset vid rus?) kommer vid en hel del utav mina sömnparalyser, men det kanske är vanligt eller så är det ren inbillning bara.
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback