Citat:
Ursprungligen postat av ForgottenPG

Ja det var lite åt det hållet jag tänkte med! Jag undrar om det här pratet om att det är helt ojämförbart med något annat, att andevärlden öppnar sig och du blir förändrad för livet, om hur DMT är det som utsöndras då vi dör, möjligen är något kryddat? Detta ska ju gälla hur mycket du än trippat på exempelvis LSD.
Det verkar ju heller inte vara så att folk ångrar sig och får men för livet heller.
Det där med att DMT utsöndras när vi dör eller i sömnen och liknande är flum och var bara en idé, inte ens en teori, som Rick Strassman myntade i sin bok om DMT. Varför sedan folk tog denne idé som fakta är mycket märkligt, men det är alltså inte fallet. DMT existerar i människokroppen men i sådana små mängder att det inte skulle gå att få en upplevelse av det. Det är heller inte bevisat att det har något med tallkottkörteln att göra.
Med det sagt, DMT är helt makalöst otroligt och även om LSD, meskalin och svamp också är det på sina vis så står DMT i en egen liga, i alla fall för mig. Om du känner dig osäker vilket du verkar vara så skulle jag läsa på så mycket jag kan om det och sedan börja så lugnt och lågt som möjligt.
Rekommenderar (igen och igen

) sidan dmt-nexus.me där all information och stöd du behöver finns, ifall du skulle ha missat den.
Lycka till!