2013-01-11, 16:26
Medlem
Hej.
Har spanat loss i denna tråd och kan ju inte säga annat än att jag blir sjukt intresserad av att testa detta på fribasform.
Saken är den att det är närmare tio år sedan jag använde något hallucinogent över huvud taget (syra,svamp). Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Livet har varit ganska kaotiskt av och till. Både missbruk och dålig psykisk hälsa. Det är bra nu men visst har det satt sina spår. Jag skulle till exempel aldrig få för mig att käka syra nu. Det klarar jag inte av nuförtiden är jag rätt säker på.
Men jag har förstått att detta är någonting helt annat och kanske skulle det kunna ge mitt liv en knuff i rätt riktning.
Vad tror ni? Hade varit kul om någon som haft lite liknande problem och ändå testat kunde ge lite reflektioner. Andra som testat också naturligtvis.
Börjar kännas som detta är "the project" ett tag framöver. Fixa mimosa och extrahera enligt guide här.
Sen skulle jag invänta första fina vårdagen och lägga mig på ett speciellt ställe långt ute i skogen som jag har fina minnen kring. Troligen ensam.
Ah, blir så förväntansfull.
Bra idé?
/Forgotten Playground
Citera
2013-01-13, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForgottenPG
Hej.
Har spanat loss i denna tråd och kan ju inte säga annat än att jag blir sjukt intresserad av att testa detta på fribasform.
Saken är den att det är närmare tio år sedan jag använde något hallucinogent över huvud taget (syra,svamp). Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess. Livet har varit ganska kaotiskt av och till. Både missbruk och dålig psykisk hälsa. Det är bra nu men visst har det satt sina spår. Jag skulle till exempel aldrig få för mig att käka syra nu. Det klarar jag inte av nuförtiden är jag rätt säker på.
Men jag har förstått att detta är någonting helt annat och kanske skulle det kunna ge mitt liv en knuff i rätt riktning.
Vad tror ni? Hade varit kul om någon som haft lite liknande problem och ändå testat kunde ge lite reflektioner. Andra som testat också naturligtvis.
Börjar kännas som detta är "the project" ett tag framöver. Fixa mimosa och extrahera enligt guide här.
Sen skulle jag invänta första fina vårdagen och lägga mig på ett speciellt ställe långt ute i skogen som jag har fina minnen kring. Troligen ensam.
Ah, blir så förväntansfull.
Bra idé?
/Forgotten Playground

Varför inte? Trippen är kort men intensiv!
Citera
2013-01-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smolk
Varför inte? Trippen är kort men intensiv!
Ja det var lite åt det hållet jag tänkte med! Jag undrar om det här pratet om att det är helt ojämförbart med något annat, att andevärlden öppnar sig och du blir förändrad för livet, om hur DMT är det som utsöndras då vi dör, möjligen är något kryddat? Detta ska ju gälla hur mycket du än trippat på exempelvis LSD.
Det verkar ju heller inte vara så att folk ångrar sig och får men för livet heller.
Citera
2013-01-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForgottenPG
Ja det var lite åt det hållet jag tänkte med! Jag undrar om det här pratet om att det är helt ojämförbart med något annat, att andevärlden öppnar sig och du blir förändrad för livet, om hur DMT är det som utsöndras då vi dör, möjligen är något kryddat? Detta ska ju gälla hur mycket du än trippat på exempelvis LSD.
Det verkar ju heller inte vara så att folk ångrar sig och får men för livet heller.
Det där med att DMT utsöndras när vi dör eller i sömnen och liknande är flum och var bara en idé, inte ens en teori, som Rick Strassman myntade i sin bok om DMT. Varför sedan folk tog denne idé som fakta är mycket märkligt, men det är alltså inte fallet. DMT existerar i människokroppen men i sådana små mängder att det inte skulle gå att få en upplevelse av det. Det är heller inte bevisat att det har något med tallkottkörteln att göra.

Med det sagt, DMT är helt makalöst otroligt och även om LSD, meskalin och svamp också är det på sina vis så står DMT i en egen liga, i alla fall för mig. Om du känner dig osäker vilket du verkar vara så skulle jag läsa på så mycket jag kan om det och sedan börja så lugnt och lågt som möjligt.

Rekommenderar (igen och igen ) sidan dmt-nexus.me där all information och stöd du behöver finns, ifall du skulle ha missat den.

Lycka till!
Citera
2013-01-13, 15:04
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Det där med att DMT utsöndras när vi dör eller i sömnen och liknande är flum och var bara en idé, inte ens en teori, som Rick Strassman myntade i sin bok om DMT. Varför sedan folk tog denne idé som fakta är mycket märkligt, men det är alltså inte fallet. DMT existerar i människokroppen men i sådana små mängder att det inte skulle gå att få en upplevelse av det. Det är heller inte bevisat att det har något med tallkottkörteln att göra.

Med det sagt, DMT är helt makalöst otroligt och även om LSD, meskalin och svamp också är det på sina vis så står DMT i en egen liga, i alla fall för mig. Om du känner dig osäker vilket du verkar vara så skulle jag läsa på så mycket jag kan om det och sedan börja så lugnt och lågt som möjligt.

Rekommenderar (igen och igen ) sidan dmt-nexus.me där all information och stöd du behöver finns, ifall du skulle ha missat den.

Lycka till!

Alla själar finns i "dmt:et".. visste du det?
Citera
2013-01-13, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Alla själar finns i "dmt:et".. visste du det?
Det visste jag inte.
Citera
2013-01-19, 00:07
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Det visste jag inte.

Du som är en utav dom som rökt dmt fler än 100 gånger... hur mycket har visionerna varierat från tripp till tripp dom gångerna du rökt nästan samma dos vid ungefär samma förhållanden?

Vet du ifall du någon gång har passerat eller hamnat vid nått som liknar vad man kan kalla en spirituell rättsal?
Senast redigerad av makdui 2013-01-19 kl. 00:10.
Citera
2013-01-19, 06:51
Medlem
Har ännu inte träffat på denna mäktiga substans. Men när vi väl möts kommer jag unna mig en färd ut i allt som finns där väntandes
Citera
2013-01-19, 18:40
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tion
Någon som har erfarenhet av att vaporisera dmt i en sån här? http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=31290#
Fungerar utmärkt. Denna har jag, mycket händig förpackning (en ihålig penna) ifall man vill ha en diskret stash.
Citera
2013-01-19, 21:32
Medlem
Independent-s avatar
Hur länge kan man tänkas behöva "återhämta" sig efter en DMT-tripp? Jag har bara erfarenhet av svamp tidigare och då kan man ju behöva en tid på sig att reflektera över trippen för att den ska bli så värdefull som möjligt.
Citera
2013-01-19, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Independent-
Hur länge kan man tänkas behöva "återhämta" sig efter en DMT-tripp? Jag har bara erfarenhet av svamp tidigare och då kan man ju behöva en tid på sig att reflektera över trippen för att den ska bli så värdefull som möjligt.
Det här är helt individuellt. Har haft två vänner som bröt igenom men efteråt i princip bara sa "Ja, det var ju kul. Fett. Vad ska vi göra nu?". En annan spenderade resten av hela dagen och kvällen med att tänka på vad han upplevt och drömde sig bort. Själv brukar jag bara behöva någon timma för att kunna operera helt nyktert och fokuserat igen. Har jag upplevt något extra fascinerande så kan jag självklart vara lite reserverad och reflektera på trippen, men vanligtvis så är jag bara gladare och har mer energi än vanligt.
Citera
2013-01-31, 22:40
Medlem
korvmackan100s avatar
Hur röker ni ert dmt? Har funderat på att beställa http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=31290# är det någon som vet om den är bra lämpad för dmt inhalering? Har ni annars något förslag på hur man kan göra? Helst något portabelt. Är vanlig tändare eller stormtändare det som rekommenderas? Har läst att dmt:n vaporiseras i 60-80 grader och att högre tempraturer kan förstöra kryddan.

Undrar även om någon här har gjort changa och vad ni tycker om det isåfall? Har ni något bra sätt att göra det på som ni vill dela med er av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in