Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-25, 17:36
  #1
Medlem
Avalanchekings avatar
Project Veritas sysslar med undersökande journalism och är kända för att ha avslöjat, bland andra, Google men också andra kommunistiska organisationer och politiker.

Vad beträffar Google så fick de anställda att visa interna dokument kring hur de fuskar med algoritmen för att återspegla deras version av verkligheten, snarare än hur verkligheten faktiskt ser ut. Till exempel om du kör en bildsökning på "white couple" så ska, vad de kallade för "positiv partiskhet", informera algoritmen om att visa mångfald snarare än att återspegla den verklighet som sökfrasen var ämnad för.

På samma sätt om kör en bildsökning på "white people" ska den visa svarta människor också. Däremot om du söker "black people" kommer du inte att hitta någon vit eftersom det inte bidrar till "positiv partiskhet", enligt dem.

Även sökförslagen skall influera hur folk tänker. Söker man, exempelvis, på "heterosexuell" och studerar förslagen som kommer upp skall "bi" och/eller "pride", exempelvis, visas. Allt för att slakta all form av moral i samhället. ANTIFA undersöktes senast med dolda kameror. Detta är bara några exempel på journalistiska uppdrag som Project Veritas engagerar sig i.

Denna gången är det Facebooks tur. En, eller flera, insider/s på Facebook bekräftar det som vi känt till i alla år. Deras extrema partiskhet. Den är värre än man först kan tro. Med hjälp av dolda kameror filmas anställda på Facebook, man får ta del av interna dokument, man får höra moderatorernas resonemang med mera. De interna dokumenten visar även hur de systematiskt anställer invandrare som arbetar billigare.
  • Hur bör de sociala mediejättarna tacklas?
  • Bör man bryta upp deras monopolställning?
  • Även om Facebook är ett privatägt företag har de, tillsammans med några andra, på grund av sin monopolställning på vad som når ut i samhället - en enorm makt. Vad kan man göra för att bryta teknokraternas monopolställning?
__________________
Senast redigerad av Avalancheking 2020-06-25 kl. 18:00.
Citera
2020-06-25, 17:44
  #2
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
De interna dokumenten visar även hur de systematiskt anställer invandrare som arbetar billigare.
Menar du att det finns något företag som anställer folk som arbetar dyrare om man kan välja mellan två personer som duger för uppgiften?

Vilka företag skulle det vara?
Citera
2020-06-25, 17:49
  #3
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Menar du att det finns något företag som anställer folk som arbetar dyrare om man kan välja mellan två personer som duger för uppgiften?

Vilka företag skulle det vara?

Så det var det du störde dig på

inte deras arbetsätt

VÄNSTER MUCH.


Till tråden:

Hmmm, var någon förvånad att zuckberg är betald för att sprida propaganda ?
Citera
2020-06-25, 17:49
  #4
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Menar du att det finns något företag som anställer folk som arbetar dyrare om man kan välja mellan två personer som duger för uppgiften?

Vilka företag skulle det vara?

Nu handlar detta inte om deras anställningar, dock. Jag förstår din poäng att det är naturligt att anställa billigare arbetskraft då alla företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Men Facebook, och andra stora företag som dem, har pushat för massinvandring länge. De har underminerat inhemsk arbetskraft, cashat in massor av pengar för att politiker ska låta dem vara osv. I slutändan handlar inte allt om pengar. Du har ett ansvar om du driver ett miljardföretag att stötta människorna i landet som gett dig den rikedomen. Det borde en åsna förstå. Det är sunt förnuft. Sen förstår ju samma åsna att det inte handlar om bara det. Det finns en agenda att utrota allting som har med vita att göra. Historia, kultur, religion och allt annat som luktar på vit kultur.
Citera
2020-06-25, 17:51
  #5
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Så det var det du störde dig på

inte deras arbetsätt

VÄNSTER MUCH.


Till tråden:

Hmmm, var någon förvånad att zuckberg är betald för att sprida propaganda ?

Du har så rätt så. Aldrig förstått varför de aldrig kan erkänna bara. Finns ingen jag avskyr mer än kommunisten Jonas Sjöstedt - men åtminstone låtsas han inte vara något annat än dum i huvudet. Värre är det med de andra i "regeringen" som låtsas som att de vill folks bästa medan de slaktar dem i bakgrunden. Det är nästan ännu äckligare.
Citera
2020-06-25, 19:25
  #6
Medlem
Ja där ser man, jag hade ingen aning.
Citat:
Danny Sullivan
@dannysullivan

3 jan. 2019

But the issues are real, and at Google, we want to continue improving as best we can to solve them. It'll be a contunual process.
2020 slutet av juni och det är fortfarande samma.
https://twitter.com/dannysullivan/st...28184935538689
https://www.seroundtable.com/google-...ist-26904.html

Inte alltid så enkelt men man kan ju sluta använda deras skit.
Citera
2020-06-25, 19:51
  #7
Medlem
Avalanchekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Ja där ser man, jag hade ingen aning.

2020 slutet av juni och det är fortfarande samma.
https://twitter.com/dannysullivan/st...28184935538689
https://www.seroundtable.com/google-...ist-26904.html

Inte alltid så enkelt men man kan ju sluta använda deras skit.

Jag förstår hur du resonerar. Du har också helt rätt, i normala fall. Privata företag ska inte behöva göra som någon annan vill. Problemet blir när Google, exempelvis, kan förändra ett helt val. Det räknades på det och man kom fram till att Google kan skifta miljontals röster i en riktning. In fact, de har en ganska exakt siffra. Om Google har möjlighet att ändra vem som kan bli president, eller statsminister i vårt fall, har de en enorm makt som är livsfarlig för vem som än har kontakterna att utnyttja det. Eftersom just Google och de andra jättarna inte vill människorna väl blir det extra problematiskt. Tycker du inte det?

Läs denna: https://www.judiciary.senate.gov/imo...0Testimony.pdf
__________________
Senast redigerad av Avalancheking 2020-06-25 kl. 20:35.
Citera
2020-06-25, 19:55
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
Jag förstår hur du resonerar. Du har också helt rätt, i normala fall. Privata företag ska inte behöva göra som någon annan vill. Problemet blir när Google, exempelvis, kan förändra ett helt val. Det räknades på det och man kom fram till att Googla kan skifta miljontals röster i en riktning. In fact, de har en ganska exakt siffra. Om Google har möjlighet att ändra vem som kan bli president, eller statsminister i vårt fall, har de en enorm makt som är livsfarlig för vem som än har kontakterna att utnyttja det. Eftersom just Google och de andra jättarna inte vill människorna väl blir det extra problematiskt. Tycker du inte det?

Jo absolut, men jag har inget bra svar på vad man kan göra åt detta. Jag är alltså inte alls insatt, det är helt nytt för mig från dess att jag läste din TS.
Jag tycker att alla bör lägga av med Facebook först och främst, twitter är inte så farligt vad jag har erfarit. Det finns andra plattformar som man kan använda.

***
__________________
Senast redigerad av The13 2020-06-25 kl. 20:04.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback