Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-24, 23:43
  #1
Medlem
En liten kul reflektion över hur moderatorer överarbetar.

Tidigare i dag såg jag en intressant rubrik och klickade på tråden. Det visade sig att den var från 2011 men där en person bumpade den då den var aktuell för honom.
När jag svarade så blev jag den fjärde som skrev, inklusive bumpen när tråden väl bumpats. Två av dessa svarade självklart trådstarten.
När jag svarade så var tråden två sidor lång, på gränsen till tre.
Nu gick jag åter in i samma tråd och märker att den fortfarande är två sidor lång men satan vad modererad den var.
Enbart tre svar i tråden fanns kvar sedan 2011.

Varför går en moderator in och modererar så långt tillbaka då tråden redan borde varit modererad?
Och hur gjorde moderatorn i de fall där han hittade så grova regelbrott att de i dag skulle resultera i avstägning?
Lagom kul om någon med aktivt konto blir varnad/avstängd pga något de skrev för nio år sedan😂
Citera
2020-06-24, 23:49
  #2
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
En liten kul reflektion över hur moderatorer överarbetar.

Tidigare i dag såg jag en intressant rubrik och klickade på tråden. Det visade sig att den var från 2011 men där en person bumpade den då den var aktuell för honom.
När jag svarade så blev jag den fjärde som skrev, inklusive bumpen när tråden väl bumpats. Två av dessa svarade självklart trådstarten.
När jag svarade så var tråden två sidor lång, på gränsen till tre.
Nu gick jag åter in i samma tråd och märker att den fortfarande är två sidor lång men satan vad modererad den var.
Enbart tre svar i tråden fanns kvar sedan 2011.

Varför går en moderator in och modererar så långt tillbaka då tråden redan borde varit modererad?
Och hur gjorde moderatorn i de fall där han hittade så grova regelbrott att de i dag skulle resultera i avstägning?
Lagom kul om någon med aktivt konto blir varnad/avstängd pga något de skrev för nio år sedan😂

Nä, man bli inte varnad eller avstängd för så gamla inlägg. Dock raderas ju regelbrotten ändå om de är av de allvarligare slaget.
Citera
2020-06-25, 00:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nä, man bli inte varnad eller avstängd för så gamla inlägg. Dock raderas ju regelbrotten ändå om de är av de allvarligare slaget.
Det måste ha vimlat av regelbrott i bilrekonditionering😉
Citera
2020-06-25, 08:45
  #4
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det måste ha vimlat av regelbrott i bilrekonditionering😉

Mycket möjligt, men är det denna tråden du menar (FB) Lönar det sig med Rekonditionering innan sälj? så är förklaringen nog snarare att du minns fel/missförstått. Där har nämligen inte raderats några inlägg.
__________________
Senast redigerad av najas 2020-06-25 kl. 08:51.
Citera
2020-06-25, 10:51
  #5
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Det måste ha vimlat av regelbrott i bilrekonditionering😉
Det kan vara så att äldre OT i en tråd som bumpas börjar generera ny OT och då kan man behöva agera. Men den tråd som du syftar på är som najas säger orörd.
Citera
2020-06-25, 11:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Mycket möjligt, men är det denna tråden du menar (FB) Lönar det sig med Rekonditionering innan sälj? så är förklaringen nog snarare att du minns fel/missförstått. Där har nämligen inte raderats några inlägg.
Ok. Jag kan ha fel men nog f-n hamnade mitt svar på sidan 2. Du bör kunna se och mitt minne kan busa med mig så jag kan inte säga att du har fel.
Oavsett så fick jag svar på frågor angående bumpade trådar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback