Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-28, 16:35
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Namedroppa lite namn, prefix, protokoll eller vad det nu är om hur det funkar är ju det minsta du kan göra för att bevisa, annars står du ju bara där nu som ett fån som tror sig veta?
https://www.zdnet.com/article/samsun...ld-since-2014/

Samsung utökningar som inte finns i googles android.
Citera
2021-07-25, 20:26
  #122
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Men grattis att det går att baka in trojaner i filer. Är du neger? Ingen har sagt emot detta påstående. Att baka in trojaner i filer är helt irrelevant, då polisen i slutändan måste få in den på din dator. Det finns i praktiken 3 sätt att göra detta på:
1. Få dig att installera det själv
2. Köra evil maid på din dator när du inte är vid den
3. Via exploits installera det på din dator

De flesta som inte föddes ur anus kan förstå att alternativ 1 är osannolikt, alternativ 2 förutsätter att polisen vet var personens dator är, och att alternativ 3 absolut kan fungera men det finns många "om". Ponera att du kör droghandel i Tor Browser i Whonix och att du kör Qubes OS som host. Att få din riktiga IP då är en utmaning utan dess like. Jämför detta med om du kör Windows 7 eller Windows XP och surfar i Internet Explorer.

Sorry missade ditt svar. utifrån vad du skrivit hittills i tråden så gissar jag på att din quote av mitt inlägg blev lite fel?
Det verkar som du ansåg att jag fattat rätt i att det inte alls var som folk (inklusive vissa gangsteradvokater på youtube) påstod : dvs att "nu kan polisen läsa allt du skriver på Signal och Wickr för de kan på distans placera trojaner på din smartphone. med en knapptryckning"?
Jag är inte så mycket neger men jag är inte tillräckligt tekniskt kunnig för annat att försöka fråga andra OM eller hur troligt nåt är . Inte hur exakt det går till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback