Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-24, 19:59
  #13
Medlem
Om du nu inte ska dejta karln, vad spelar det då för roll?
Han verkar oärlig. Avsluta kontakten.
Citera
2020-06-24, 20:13
  #14
Moderator
evilhoneys avatar
Det är väl inte helt ovanligt när man lär känna folk online att man inte riktigt bryr sig om IRL-namnet? Han kanske inte heller var ute efter att dejta utan bara ville fördriva lite tid, då är ditt namn helt oväsentligt.
Citera
2020-06-24, 20:14
  #15
Medlem
SittFints avatar
Kan väl kanske tyckas vara lite märkligt, men det beror väldigt mycket på konversationen. Själv lägger jag inte så stor vikt vid namn. För mig är det mest ljud jag använder för att påkalla folks uppmärksamhet eller för att det ska vara tydligt för andra vem jag pratar om. Smeknamn duger lika bra.

Sen finns ju också möjligheten att han hittade ditt namn online ändå. Många fattar inte hur de ska göra för att förbli anonyma på nätet.

Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Frågan är väl varför du inte använder ditt riktiga namn som användarnamn på instagram? Vad är du rädd för?
Tycker du verkligen på fullaste allvar att det är svårt att komma på anledningar att inte använda sitt riktiga namn?

Citat:
Ursprungligen postat av Retcon26
Något du aldrig kommer fatta för att du är man och kvinnor kan behärska sig.
Finns gott om anledningar även för män.
__________________
Senast redigerad av SittFint 2020-06-24 kl. 20:17.
Citera
2020-06-24, 20:15
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
Tja!

Jag har en liten fundering. Jag skrev med en man på Instagram i ca 3-4 dagar och han frågade inte en enda gång om mitt namn. Är det inte lite skumt? Typ weirdo-varning?

Jag skrev tillslut typ hur kommer det sig att du inte undrar om vad jag heter? Han frågade inte om åldern heller.

Min avsikt är inte att dejta denna man så det är skitsamma egentligen. Tyckte bara det var konstigt

Om man inte är intresserad utav att ses utan bara av att prata är namn och ålder totalt ointressant.
Citera
2020-06-24, 22:24
  #17
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Kan väl kanske tyckas vara lite märkligt, men det beror väldigt mycket på konversationen. Själv lägger jag inte så stor vikt vid namn. För mig är det mest ljud jag använder för att påkalla folks uppmärksamhet eller för att det ska vara tydligt för andra vem jag pratar om. Smeknamn duger lika bra.

Sen finns ju också möjligheten att han hittade ditt namn online ändå. Många fattar inte hur de ska göra för att förbli anonyma på nätet.


Tycker du verkligen på fullaste allvar att det är svårt att komma på anledningar att inte använda sitt riktiga namn?


Finns gott om anledningar även för män.
Nej, jag kan komma på flera. Men ändå intressant att höra TS anledning. Skit samma.
Citera
2020-06-25, 00:38
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
Min avsikt är inte att dejta denna man så det är skitsamma egentligen. Tyckte bara det var konstigt
Men det kanske är hans avsikt.

Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
För konstiga människor/stalkers. Man måste ju vara extra försiktig på sociala medier?
Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
Han hette redan sitt riktiga namn så jag frågade aldrig
Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
Ja, det skedde via nätet då han bor utomlands.
Verkar som att du är extra försiktig när du talar med en man från ett helt annat land, en man vars namn du inte ens kan veta stämmer och en man som du får konstiga vibbar av för att han inte frågar om dig. Ändå fortsätter ni prata. Du får underkänt i försiktighet.
Citera
2020-06-25, 07:45
  #19
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aintnoone12
Tja!

Jag har en liten fundering. Jag skrev med en man på Instagram i ca 3-4 dagar och han frågade inte en enda gång om mitt namn. Är det inte lite skumt? Typ weirdo-varning?

Jag skrev tillslut typ hur kommer det sig att du inte undrar om vad jag heter? Han frågade inte om åldern heller.

Min avsikt är inte att dejta denna man så det är skitsamma egentligen. Tyckte bara det var konstigt

Jag har dateat en tjej i 3 mdr där jag kom på att jag aldrig frågar hennes namn.

Sen har jag en kompis sen 9an där jag som 24-åring kom på att jag inte Visste Vad han hette.
Citera
2020-06-25, 09:49
  #20
Medlem
Blot-Svens avatar
Det är inte konstigt eftersom det kan uppfattas som oförskämt/påfluget att fråga efter någons namn. Att göra det kan försätta personen i en pinsam situation om personen inte vill svara och måste säga det.

Socialt accepterat är att själv presentera sig så tidigt som möjligt. Att inte göra det är däremot "weird".
Citera
2020-06-26, 07:21
  #21
Medlem
Vad pratade ni om? Är det något känsligt och han vill prata av sig till någon så kan det faktiskt vara skönt att göra det med "Evilbabe92" eller "Fatbastard77". Det blir som att göra syndernas bekännelse i ett biktbås till en anonym katolsk präst istället för till en "riktig person". Någon man inte känner egentligen, en person på internet bara.
Citera
2020-06-26, 07:36
  #22
Avstängd
Envarmsnopps avatar
Han kanske redan vet? Lr bryr sig inte eller tror att ditt instanamn är det och eller använder det som hans smeknamn på dig.
Citera
2020-06-26, 08:55
  #23
Medlem
orrecrists avatar
Beror väll på vad samtalet handlade om?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback