Citat:
Ursprungligen postat av
deliciousdelux
Jag svarade på din första "retoriska" fråga för att sätta saker och ting i perspektiv.
Resten kan du väl själv googla, om det ex skrivits något i någon annan media i världen.
1: Det var inte en retorisk fråga. 2: Du svarade inte på någon fråga alls, du kom med en "red herring".
Citat:
Ursprungligen postat av
ms18
Eller så gör du en egen tråd om ditt inlägg som verkar handla om ''varför ska dessa brott skrivas om i sverige?''
Jag förstår inte att jag ska skapa en egen tråd när det faktiskt är du som frågar om varför det inte står i svensk media.
Men du har väl lite rätt, för att svara på din sista fråga i TS, alla brott är fel, brott mot utsatta människor är vedervärdigt. Oavsett om det är en Floyd som dödas av polis eller om det är en uteliggare som misshandlas.
Men tyvärr är det ju så att mindre bemedlade blir utsatta för sånt hela tiden, runtom i världen.
Svaret på din första fråga är att svensk media kan förstås inte skriva om precis alla brott mot person i hela världen hela tiden. Det står ju om det i USA-media.
Om du bara visste så mycket det står i media i USA som aldrig publiceras i Sverige. Både brott som begås av svarta, bruna och vita, hade du vetat hur mycket det var så hade du kanske inte ifrågasatt att ett av tiotusentals liknande brott som just du råkat se inte publiceras i svensk media. Det är inte konstigt.