• 3
  • 4
2020-07-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBO
Här är bild på mina små flickor: https://i.imgur.com/Pwdxe98.jpg
Har misslyckats ganska mycket med PH, övervattning och näringen så dom ser lite slitna ut. Hur ska jag göra med de gula bladen? Ska man ta bort dom eller sköter det sig själv?

Dom har varit lite hängiga nu några dagar efter mörkertimmarna men reser på sig igen efter några timmar ljus. Brukar det vara så?
SER VÄLDIGT ÖVERVATTNADE UT ..HUR OFTA VATTNA DU?
Citera
2020-07-12, 18:22
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greendreams420
SER VÄLDIGT ÖVERVATTNADE UT ..HUR OFTA VATTNA DU?

Ja förstår det. Nybörjare som man är gav jag för mycket kärlek i början och vattnade dom alldeles för mycket. Blir dom så hängiga om dom är övervattnade? Eller tänker du på de gula bladen?

Jag vattnade nästan varje dag i början men såg bara dåliga resultat så lät dom stå runt 4 dagar tills dom blev torra och sen dess har jag vattnat varannan/var tredje dag. Brukar också sticka ner fingrarna 2-3 cm och känna efter lite.
Citera
2020-07-20, 07:05
Medlem
Tack för bilden på damerna, de ser så små, söta och sköra.
Iaf, de blir hängiga pga övervattning. Hur mår de idag?
Senast redigerad av sanooook 2020-07-20 kl. 07:16.
Citera
2020-07-20, 07:12
Medlem
De gula bladen längst ner låter som ett problem med att damerna får för lite kväve. Jag skulle säga att det är normalt under sen blomnings fas, men under veg och tidig blom fas, då behövs mera av en korrekt blandad näringslösning. Själv använder jag mig av tomat biobact som finns att köpa på vilken blomster butik som helst
Senast redigerad av sanooook 2020-07-20 kl. 07:17.
Citera
2020-07-20, 07:51
Medlem
Melange5738s avatar
Du kan bygga om en portabel AC att bli hyfsat energieffektiv genom att placera den i ett separat utrymme och montera ett separat utblås och inblås till rummet i många fall (man måste spåna lite på möjligheterna innan man köper den dock). De skiljer sig dock på andra sätt också så de kommer alltid att vara lite dåliga på att antingen kyla luften eller släppa igenom värme bakvägen samt att du givetvis värmer luften i utrymmet som du har den i.
Citera
2020-07-20, 07:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Här är bild på mina små flickor: https://i.imgur.com/Pwdxe98.jpg
Har misslyckats ganska mycket med PH, övervattning och näringen så dom ser lite slitna ut. Hur ska jag göra med de gula bladen? Ska man ta bort dom eller sköter det sig själv?

Dom har varit lite hängiga nu några dagar efter mörkertimmarna men reser på sig igen efter några timmar ljus. Brukar det vara så?

Det kan vara övervattning men antagligen är det relaterat till rotproblem och inte vattnet i sig. Det går dock inte att avgöra färgen på bladen i det där ljuset. Krukorna är för små redan för minst två av plantorna, att välja rätt storlekar för cannabis är rätt svårt första gången. Jag planterar i frörack som är ca 5cm djupa, 3cm diameter och flyttar sen över till antingen en sån där eller direkt till 10L.
Citera
2020-07-20, 11:48
Medlem
Citat:
Hur ska jag göra med de gula bladen? Ska man ta bort dom eller sköter det sig själv?

Jag skulle nog ta bort alla vissna blad å låta energin gå till de friska.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in