2020-06-19, 20:58
Jag är en pratkvarn med rätt sorts folk. Jag slutar inte. Innan höll jag telefonen mot örat i många år, tills en av mina telefonkompisar skickade ett headset till mig. Jag är lat och orkade inte köpa eller beställa ett själv, men nu är det löst och jag kan ligga ner när jag pratar, och lyssna med båda öronen. Fantastiskt.

Men jag gillar dessutom att tänka som jag sen vill skriva ner, antagligen för att komma till konsensus med mig själv i olika frågor och tankegångar för att därefter kunna lämna dem som uppklarade. En åsikt behöver inte upprepas eller förklaras när den står skriven.
Problemet är att jag ligger ner och lagt datorn sidan om på golvet och skriver med en hand. Ibland måste jag resa mig halvvägs för att skriva in stora bokstäver, snabel-a osv. Dessutom går det långsamt. Jag får huvudvärk och ont i nacke och rygg av att tangentbordet aldrig står bekvämt. Jag vet inte hur jag ska ha det.

Var ska man ha skärmen och tangentbordet när man kollar dator, läser och skriver så att kroppen inte behöver ta stryk i onaturliga och obekväma ställningar? Vad rekommendera ni, och hur gör ni själva när ni läser, kollar TV på datorn eller skriver?
Citera
2020-06-19, 22:23
Medlem
BigFatCones avatar
Jag gör en sak i taget. För att slippa alla dom dåliga sakerna som kommer med att göra 1245 saker samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in