Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2020-07-06, 14:55
  #49
Medlem
Katzyns avatar
Rätt uppenbart att du gräver din grav ja. Svårt att se vilka positiva egenskaper det är du tycker han har som är värda för dig att bli mördad utdraget över.
Citera
2020-07-06, 20:26
  #50
Medlem
Fast det är ju det du inte gör. Det var det jag försökte förklara.

Hur fan älskar man någon "som inte förtjänar det".... tänk lite...



Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Men tjolahoppsan tjolahejsan.

Älskar man någon, som ibland inte förtjänar det. Försöker man hitta lösningar på allt.

TS har precis som mig ett medberoende. Och det spelar INGEN roll vad alla andra säger. Man måste komma till ett stop själv...
Citera
2020-07-06, 21:05
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonComplianze
Fast det är ju det du inte gör. Det var det jag försökte förklara.

Hur fan älskar man någon "som inte förtjänar det".... tänk lite...

Bla bla bla. Du vet inget om mig. Mannen jag hade relation med, eller vad som har utspelats.

Jag har älskat den mannen med hela min själ. Han har sugit i sig varenda droppe kärlek man bara kan ur en individ. Han har utan minsta tanke tuggat sig igenom mitt bankkonto. Levt på mig som en igel. Och sen haft mage att anklaga mig för det ena efter andra eftersom hans självkänsla efter ha missbrukat i 6 månader, stulit pengar från mig, levt på mig, inte bidragit med ett jävla skit.

Lämnar han mig, som vanligt. För att straffa mig för något jag aldrig gjort.

Skillnaden var när han kom tillbaka sista gången var dörren låst.
Citera
2020-07-06, 23:10
  #52
Medlem
goofers avatar
Du är drogberoende eller hur? Han förser dig med droger och därför vill du inte lämna, du försöker
inbilla dig att där finns kärlek men det är bara kärlek till drogerna.

En överdos droger eller en överdos med våld, båda kommer leda till din död så där har du valet!

Att lämna en våldsam man som trycker ner dig och begränsar din frihet den tanken kan du inte förlikas med så jag säger att ditt öde redan är avgjort.
Citera
2020-07-07, 07:14
  #53
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Du är drogberoende eller hur? Han förser dig med droger och därför vill du inte lämna, du försöker
inbilla dig att där finns kärlek men det är bara kärlek till drogerna.

En överdos droger eller en överdos med våld, båda kommer leda till din död så där har du valet!

Att lämna en våldsam man som trycker ner dig och begränsar din frihet den tanken kan du inte förlikas med så jag säger att ditt öde redan är avgjort.
Skriver du till mig? Nej jag använder inte längre sen över ett år tillbaka. När jag brukade så var det även jag som fixade och även om han kunde ordna så fick jag ofta bättre varor och affärer så jag ordnade ofta det.
Även han är drogfri idag, men han har istället blivit väldigt religös (även om han alltid varit det)
Jag är ganska säker på att jag kommer få leva mitt liv utefter vad/hur hans präst vill att vi ska göra och leva och det har också bidragit till att jag väljer att lämna.
Om det funkar för honom att hålla sig drogfri och må bra - so be it-. Men jag kommer inte må bra i förhållandet vilket kommer leda oss till fördärv.
Jag försöker bara samla kraft att säga orden till honom också...
Citera
2020-07-07, 08:03
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Om det funkar för honom att hålla sig drogfri och må bra - so be it-. Men jag kommer inte må bra i förhållandet vilket kommer leda oss till fördärv.
Jag försöker bara samla kraft att säga orden till honom också...

Jag undrar om det inte är bättre för dig att sluta höra av dig och blocka honom, alternativt att du skriver väldigt kort att det är slut mellan er. Och blocka honom direkt. Blockar du inte honom så finns risken att han börjar manipulera dig om hur mycket han "älskar dig".
Citera
2020-07-07, 09:50
  #55
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag undrar om det inte är bättre för dig att sluta höra av dig och blocka honom, alternativt att du skriver väldigt kort att det är slut mellan er. Och blocka honom direkt. Blockar du inte honom så finns risken att han börjar manipulera dig om hur mycket han "älskar dig".
Jag förstår hur du menar, men känns det värdigt att inte ens ge en förklaring efter 5 år tillsammans?
Däremot kanske det är något jag borde göra efteråt...
Citera
2020-07-07, 18:32
  #56
Medlem
Å ena sidan beundrar jag dig för din hängivenhet att tycka om en person så mycket fastän han försöker ändra på din personlighet med allt vad det innebär och ändå vilja riskera att utsätta dig själv för allvarlig fara så länge du inte kan släppa taget om honom utifrån hans beteende och det som han har utsatt dig för. Å andra sidan beundrar jag din pojkvän för att han har en flickvän som som tror på en framtid tillsammans med honom fastän han har uppvisat alla tendenser på att behandla och kränka dig som för de flesta finner obegripligt... Så viss avundsjukan finns det från min sida på den punkten. Dock ser jag det hela som tragiskt förhållanden som du verkar ha fått uppleva med denna person!

Du skriver: Jag har en liten rädsla för att jag aldrig kommer vara tillräcklig för honom och att jag kommer fortsätta att behöva uppfylla hans krav för att enligt honom vara mitt.bästa jag, men jag känner att jag tar bort mycket av migsjälv." Av ditt svar så tycker jag ändå att du verkar ha viss insikt om svaren på din egna tankar. Han har redan bland annat sagt att du inte får sminka dig, ha de kläder som du tycker om att bära, förbjuder dig att dricka vissa drycker, att inte äta viss mat eller lyssna på viss musik och så vidare. Som jag ser det så verkar det vara en kraftig snedfördelning i ert förhållande som inte baseras på ömsesidig förståelse, respekt, integritet och självbestämmanderätt. Dessa har du mer eller mindre uppoffrat och tillåtit honom att bestämma över, och därmed har din personlighet och värdighet fått vika alltefter. Allt för för att vara honom till lags. Hans maktmissbruk över dig har också gått över alla gränser för vad man ska behöva tåla i en relation, det vill säga våldsutövning mot en person som står honom nära.

När jag läser ditt inlägg i dess helhet, kan jag inte låta bli att förundras över hur en person som behandlar en annan person på det beskriva sätt, och ändå tror sig ha en framtid med honom...

Jag är ingen psykolog eller så, men av din beskrivning så verkar din pojkvän ha stort kontrollbehov och säkert också svartsjuk som person, åtminstone mer än vad som brukar vara normalt, och dessa är klassiska ingredienser på det som framgår i ditt inlägg upplever jag det som.

Sammanfattningsvis, när jag läser det som du har skrivit om hur han har behandlat dig, så undrar jag i min stillhet, vad som gör att du tror att han kommer att ändra sig med tiden? Det enda positiva i din text är att ni inte har några barn tillsammans. Därmed så har ni i alla fall inte något band mellan er som kan försvåra dina möjligheter att bryta upp från ditt destruktiva förhållanden med honom. Jag förstår att du älskar personen, men till vilket pris? Uppenbarligen så är du villig att vilja fortsätta att leva med honom eftersom du vill ha input från andra kring dina funderingar.

Mitt råd är att se dig själv i spegeln och rannsaka hur din faktiska situation ser ut. Ställ dig frågan är jag inte värd att få leva ett bättre, tryggare och friare liv, baserat på hur du tidigare har levt ditt liv, med smink, gå i de kläder som du gillar, lyssna på musik som du tycker om, att äta det som du tycker är gott, se de tv-program som får dig att skratta och må bra, ja resten av listan kan du ju själv fylla i. Eller så väljer du att leva för annan i en ond cirkulär liv fylld med fortsatt ångest och rädsla att aldrig räcka till med inslag av psykisk och/eller fysisk våld som vardag.

Jag hoppas för din egen skull att du väljer att bryta upp med honom, så att du kan hitta dig själv igen och leva såsom du själv vill!
Citera
2020-07-08, 03:28
  #57
Medlem
Är du från vettet människa?! Stick fort som bara fan innan skeppet sjunker, lägg på ett extra kol dessutom, rätt brådis skulle jag säga. 😧
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback