Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-19, 20:13
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det var många år sen nu som jag kände det du beskriver. Det var en tjej som lämnade mig och jag såg framför mig hur vi skulle leva tillsammans tills vi dog ifrån varandra som gamla. Jag ansåg att hon var så perfekt för mig och vi hade det så superbra tillsammans. Men en dag så berättade hon att hon inte kände som jag och att det måste ta slut. Jag fattade ingenting och trodde jag aldrig skulle vilja ha någon annan. Men givetvis så reser man sig ur det med tiden och idag skulle jag inte ens vara intresserad av att dejta henne om hon ringde och frågade. Skulle så klart vara kul att ses och höra hur livet styrt henne eftersom jag inte talat med henne på över 12 år.
.

Detta har jag också råkat utför det tog lång tid innan jag kunde fungera normalt igen och fick en dräglig tillvaro.

20 år senare dök denna kvinna upp med nästan vuxna barn och skilsmässa plus en massa kilo extra hon ville fortsätta där vi slutade. Jag tittade storögt på henne undrade försiktigt hur hon tänkte jo hon hade gillat mig hela tiden trots att hon hade allt det andra, jag skrattade till förklarade att det är nya tider nu och att jag har kommit över min kärlek till henne att jag har ingen lust att ändra något. Det var nu min kvinna dök upp jag presenterade henne för mitt ex varvid min kvinna deklarerade att han ger du fan i (mycket skinn på näsan) snacka om nedtagning vad skulle hon sätta i mot denna snygga 30 åring, det kändes som en hyfsad hämnd bättre än den jag själv hade räknat ut.
Citera
2020-06-21, 10:55
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Du skapar en abstinens som bara kan botas av det du tror är orsaken till din aktivering av kärlek. Genom att tro att x person = aktivering av din kärlek. Så blir den personen din kärleks langare. Du vill veta hur mycket det finns på lager och att x inte ger det till någon annan än dig själv samt att du blir x enda källa för det. Det som egentligen händer är att i x närvaro så tillåter du dig själv att känna det som alltid finns där inom dig själv. Inse att du inte behöver x för att känna kärlek. När du sedan tillräckligt länge chillat i känslan så kommer du inse att detta bör delas med någon och det är då din riktiga jämlike uppenbarar sig.

Glad midsommar & god fortsättning!

Vilken blandning av poesi & psykologi! Fan vad läckert!
Underbart & tack för denna härliga formulering.

Efter denna senaste kärlek & upplevda katastrof så fanns det också en känsla av att bröstkorgen var överfull, att den höll på att svämma över. Som när man fyller en kastrull med vatten, vattnet nåt ända upp till kanten & ska börja rinna över, här var det som att det bara fortsatte fyllas på. I någon slags kärlek som inte hade någonstans att ta vägen, som nyligen har riktats mot förälskelsen men som inte hade något fokus längre. Att gråta kunde lätta på trycket men det var egentligen inte tårar som höll på att svämma över i bröstkorgen, utan det var bara en högst tillfällig ventil.

En kompis sade då att den där kärleken som bröstet är fullt av, rikta den mot dig själv istället. Det är lättare sagt än gjort.
Citera
2020-06-21, 17:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Vilken blandning av poesi & psykologi! Fan vad läckert!
Underbart & tack för denna härliga formulering.

Efter denna senaste kärlek & upplevda katastrof så fanns det också en känsla av att bröstkorgen var överfull, att den höll på att svämma över. Som när man fyller en kastrull med vatten, vattnet nåt ända upp till kanten & ska börja rinna över, här var det som att det bara fortsatte fyllas på. I någon slags kärlek som inte hade någonstans att ta vägen, som nyligen har riktats mot förälskelsen men som inte hade något fokus längre. Att gråta kunde lätta på trycket men det var egentligen inte tårar som höll på att svämma över i bröstkorgen, utan det var bara en högst tillfällig ventil.

En kompis sade då att den där kärleken som bröstet är fullt av, rikta den mot dig själv istället. Det är lättare sagt än gjort.

Precis lättare sagt än gjort men också som allt annat ovant blir lättare och bättre genom repetition repetition. Så pass mycket att det kan bli undermedvetet. T.ex. som att gå. Gjort det så mycket att man inte längre behöver medvetet tänka balans fot & ben upp, fram, ner balans
Citera
2020-06-27, 19:25
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Precis lättare sagt än gjort men också som allt annat ovant blir lättare och bättre genom repetition repetition. Så pass mycket att det kan bli undermedvetet. T.ex. som att gå. Gjort det så mycket att man inte längre behöver medvetet tänka balans fot & ben upp, fram, ner balans

Synd att man hunnit lära sig så mycket defekta beteenden genom livet hehe. Inte att gå alltså, utan annat.
Citera
2020-06-27, 21:08
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinguiden
Synd att man hunnit lära sig så mycket defekta beteenden genom livet hehe. Inte att gå alltså, utan annat.

Heh det är oundvikligt.
Citera
2021-04-11, 20:16
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonsickness
Du skapar en abstinens som bara kan botas av det du tror är orsaken till din aktivering av kärlek. Genom att tro att x person = aktivering av din kärlek. Så blir den personen din kärleks langare. Du vill veta hur mycket det finns på lager och att x inte ger det till någon annan än dig själv samt att du blir x enda källa för det. Det som egentligen händer är att i x närvaro så tillåter du dig själv att känna det som alltid finns där inom dig själv. Inse att du inte behöver x för att känna kärlek. När du sedan tillräckligt länge chillat i känslan så kommer du inse att detta bör delas med någon och det är då din riktiga jämlike uppenbarar sig.

Glad midsommar & god fortsättning!

Wow, välskrivet!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback