Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-06-19, 17:40
  #13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Det där är en tolkning jag inte är helt säker på att admin håller med om. Kan man presentera tillräckligt många trådar som passar borde det inte finnas nåt krav på 10 dagar.. Skrivelsen är 'hyfsat aktuella'.

Jodå, det är precis den tolkningen som gällt hur länge som helst. Förbiser man detta blir det inaktiva forumdelar.
Citera
2020-06-20, 13:55
  #14
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jodå, det är precis den tolkningen som gällt hur länge som helst. Förbiser man detta blir det inaktiva forumdelar.

Har du hört talas om KFK? nähä... tänkte väl det med alla dina nonsensinlägg.

Jag tog mig nöjet att räkna aktiva trådar, de senaste 10 dagarna, i de 5 förtsta forumen under 'Vetenskarp'.

Kod:
Astronomi och rymdfart : 16
Ekologi, natur, djur och växter :  13
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi :12
Rasforskning : 5
Filosofi : 21

Och så fortsätter det... Tycker du dessa fora är "inaktiva forumdelar"?

Jag tycker TS förslag om ett "anatomi och fysiologi" forum är rimligt även om många av trådarna som presenterats inte är rykande färska och ditt påstådda krav om '30 aktiva trådar innom 10 dagar' är helt orimligt.
__________________
Senast redigerad av Noxyl 2020-06-20 kl. 14:23.
Citera
2020-06-20, 14:47
  #15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jag tog mig nöjet att räkna aktiva trådar, de senaste 10 dagarna, i de 5 förtsta forumen under 'Vetenskarp'.

Kod:
Astronomi och rymdfart : 16
Ekologi, natur, djur och växter :  13
Genetik, molekylärbiologi och evolutionsbiologi :12
Rasforskning : 5
Filosofi : 21

Och så fortsätter det... Tycker du dessa fora är "inaktiva forumdelar"?

Jag tycker TS förslag om ett "anatomi och fysiologi" forum är rimligt även om många av trådarna som presenterats inte är rykande färska och ditt påstådda krav om '30 aktiva trådar innom 10 dagar' är helt orimligt.

Det är inte mitt påstådda krav. Det står klart och tydligt i FAQ att det är det som gäller.

Och finns det 30 trådar som det skrivits i senaste veckan, så fine. Jag har aldrig sagt att jag har något emot det.

Dock SKA det presenteras 30 aktiva trådar.
__________________
Senast redigerad av tempeZZt 2020-06-20 kl. 14:49.
Citera
2020-06-20, 23:17
  #16
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är inte mitt påstådda krav. Det står klart och tydligt i FAQ att det är det som gäller.

Och finns det 30 trådar som det skrivits i senaste veckan, så fine. Jag har aldrig sagt att jag har något emot det.

Dock SKA det presenteras 30 aktiva trådar.

Det står 'hyfsat aktuella trådar' , det där med 'en vecka - tio dagar' har jag aldrig sett admin uttala sig om.
Citera
2020-06-20, 23:59
  #17
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Det står 'hyfsat aktuella trådar' , det där med 'en vecka - tio dagar' har jag aldrig sett admin uttala sig om.

Det är praxis med cirka en vecka och har påpekats om och om igen åtminstone de 3-4 senaste åren när folk startar trådar om nu delforum de önskar sig.

(FB) Eget delforum om spekulationer kring framtiden
(FB) Föreslår "Politik allmänt" eller "politisk filosofi allmänt"
(FB) Föreslår "Politik allmänt" eller "politisk filosofi allmänt"
(FB) Forum för AI - artificiell intelligens?
(FB) Anime eget underforum?
(FB) Skägg/mustasch/ansiktsbehåring underforum

Syftet med det är ju alltså att det ska kunna påvisas behov för att vi överhuvudtaget ska fundera på att inrätta ett nytt delforum. Då ska man kunna producera åtminstone 30 aktuella trådar, där aktuella som sagt definieras som att det varit liv i tråden senaste veckan.
Citera
2020-06-21, 01:08
  #18
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det är praxis med cirka en vecka och har påpekats om och om igen åtminstone de 3-4 senaste åren när folk startar trådar om nu delforum de önskar sig.

Jo jag är medveten om att du också säger '1 vecka eller så'. Jag har fortfarande inte sett admins tolkning av 'hyfsat aktuella'. Det är möjligt att han håller med dig men den snäva tolkningen gör det i princip omöjligt för användare att 'initiera' ett nytt forum.

Här är många forum som har i princip daglig aktivitet men trots det bara en handfull trådar som varit aktiva senaste veckan.
__________________
Senast redigerad av Noxyl 2020-06-21 kl. 01:15.
Citera
2020-06-21, 06:23
  #19
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Jo jag är medveten om att du också säger '1 vecka eller så'. Jag har fortfarande inte sett admins tolkning av 'hyfsat aktuella'. Det är möjligt att han håller med dig men den snäva tolkningen gör det i princip omöjligt för användare att 'initiera' ett nytt forum.

Här är många forum som har i princip daglig aktivitet men trots det bara en handfull trådar som varit aktiva senaste veckan.

Eftersom det är admins regler som gäller här på forumet så kan du ju inte tro annat än att tolkningen är densamma.

Moderatorer är ju tillsatta för att se till att reglerna efterlevs. De hittar inte på några egna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback