Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-05-02, 22:02
  #1
Medlem
krigsmans avatar
Tråden gäller både inne och ute, lite tider vore roligt. Vad sägs om ett FB mästerskap?

Inne
Västberga SMC www.smc-gokart.com tid 24,80
Stockholm Race Town www.racetown.se tid 27,40

Ute
Järfälla på söndagar Sport 2000
Citera
2006-05-02, 22:14
  #2
Medlem
qracs avatar
gokart city i malmö - låg 29:a (minns inte riktigt för jag har inte kört där på mer än ett halvår)
lockarps hyrkart - minns inte (har bara kört en gång)

efter att ha kört på lockarps ring så är det inte roligt att köra någon slö inomhusgokart.
Citera
2006-05-04, 07:07
  #3
Medlem
rebbans avatar
När jag åker så brukar det bli på Stockholm Race Town men tiderna har jag ingen koll på..
Citera
2006-05-04, 09:18
  #4
Medlem
BalleKalles avatar
senast var runt kvarteret hemma med en gokart som min granne lånat.
Vissa grannar hötte med näven :-D
Citera
2006-05-04, 10:35
  #5
Medlem
krigsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleKalle
senast var runt kvarteret hemma med en gokart som min granne lånat.
Vissa grannar hötte med näven :-D

Grannen visade nog bara din mellan tid
Citera
2006-05-04, 11:35
  #6
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
gokart city i malmö - låg 29:a (minns inte riktigt för jag har inte kört där på mer än ett halvår)
lockarps hyrkart - minns inte (har bara kört en gång)

efter att ha kört på lockarps ring så är det inte roligt att köra någon slö inomhusgokart.

stämmer. Gokart city suger. De gnälliga som fan där.
Citera
2006-05-04, 16:24
  #7
Medlem
qracs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
stämmer. Gokart city suger. De gnälliga som fan där.
jag förstår dem.. sist jag var där var det en kille som voltade med sin gokart och snurrade ett varv ovanför en annan. när gokarten var upp och ner flög han ur och landade på andra sidan de där plastgrejerna de använder för att avgränsa banan. jag har aldrig sett något liknande men han kom upp på benen 5 min senare så det var inte så illa som jag först befarade.
Citera
2006-05-04, 17:39
  #8
Medlem
MunchenCallings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrac
jag förstår dem.. sist jag var där var det en kille som voltade med sin gokart och snurrade ett varv ovanför en annan. när gokarten var upp och ner flög han ur och landade på andra sidan de där plastgrejerna de använder för att avgränsa banan. jag har aldrig sett något liknande men han kom upp på benen 5 min senare så det var inte så illa som jag först befarade.

Sådant tillhör gokart.
Citera
2006-05-04, 17:49
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MunchenCalling
stämmer. Gokart city suger. De gnälliga som fan där.

Har inte alls den uppfattningen om Gokart city, har blivit mycket väl mottagen när jag har varit där. Dessutom gillar jag att underlaget är betong, och inte asfalt, för inomhuskartar med relativt klena motorer blir det för bra grepp med asfalt, och antingen går kurvorna att ta nästan utan att bromsa innan, eller så studsar man nästan ur karten (mycket studs när inner och ytterhjul snurrar lika fort med extremt grepp). Betong ger sämre fäste, vilket kräver mer teknik, och påminner mer om karting med mer motorstarka kartar på asfalt.

Lockarp har såklart en tjusning med att man kör ute, men de hyrkartar de har är hopplöst omatchade till banan, alldeles för liten effekt.
Citera
2006-05-04, 17:52
  #10
Medlem
Racetown är ju värdelöst om man jämför med en riktig bana utomhus. Finns en vid Skövde flygfält som är riktigt kul om man vill åka på riktigt.
Citera
2006-05-04, 20:22
  #11
Medlem
krigsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Racetown är ju värdelöst om man jämför med en riktig bana utomhus. Finns en vid Skövde flygfält som är riktigt kul om man vill åka på riktigt.

Om jag förstår dig så har dom riktiga kartar där! Vilken modelll tex sport 2000 eller formel yamaha
Citera
2006-05-13, 22:19
  #12
Medlem
krigsmans avatar
Södertälje är mycket bra, Ska åka där i morgon, vi ses
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback