Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-28, 23:42
  #1
Medlem
Haft riktigt jobbiga verklighetstrogna drömmar på sistone som nån skrev i en annan tråd..

Det blir liksom i drömmen att jag gör saker osv, sen i verkligheten (vaket tillstånd)
vet jag inte om jag gjorde det eller om det var drömm..

Och drömmarna har varit så förbannat verkliga att jag vettefan..

Kan ta ett exempel från förr förra natten, (Lite suddigt nu i efterhand)

Men det började med att jag hade verkliga hallucinationer i drömmen,
och jag blev mer och mer orolig över mitt mentala tillstånd..

Sen var det nån del av drömmen då jag såg min katt, men
_JAG_ såg massor av kopior av henne som ingen annan såg..

Och alla utom min riktiga katt hade någon form av vanställdhet,
minns bara två dock, den ena hade alltid ena ögat stängt, och
den andra haltade..

Sen stog jag och sanerade klotter med nån snubbe och han snackade
om hur jävligt det var med alla snorisar som kluddade ner (Har taggat rätt
friskt under min livstid)..

Sedan var jag på nått slags tak på en parkeringsplats och arbetade..
Gick sedan in på en krog eller något där min far och en kille till satt,
men istället för att komma ut med drinkar osv, kom dom med ett silverfat
med några linor tjack på (amfetamin).. (vet ej om detta kan bero på att
min far haft problem med dessa substanser)..

Då började jag bli illa till mods, öppnar då hans cigg pack för
att ta en cigg, ser då att det ligger en rullad joint i packet och smusslade
ner den i fickan och gick ut därifrån, då när jag kommer till min
arbetsplats igen är hela den där "byggnaden" borta.. Man ser spåren
av den, alltså där den stog, blir mer och mer orolig vad fan som är
fel på mitt psyke, och får världens ångest...

Sedan låg jag i en säng med en tjej och pratade om väder och vind.
(Låg i säng = bara låg och talade inte något annat)

Sen rätt vad det är så är hon utanför fönstret och klappar nån hund..
Då märker jag att jag inte har några byxor på mig, och dörren är öppen.
Och där ute står hennes föreldrar, skämms som fan och tar på mig byxorna och går..

Minns inget annat, men vad fan kan detta vara?
Det låter ju sjukt i efterhand, men drömmarna var så verkliga att jag
hade riktig ångest för jag trodde jag blivit sjuk på riktigt.. Går inte beskriva
hur verkligt det var, speciellt det med min katt..
Citera
2006-04-29, 01:28
  #2
Medlem
Hur mår du förövrigt? Finns det något du upplever som du kan relatera till drömmarna?
Citera
2006-04-29, 01:32
  #3
Medlem
mjohanssons avatar
Brukar du droger just nu? Har du nyligen slutat bruka droger?
Citera
2006-04-29, 02:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarloVonSexron
Hur mår du förövrigt? Finns det något du upplever som du kan relatera till drömmarna?

Mår väl ganska bra, lite stressad från av och till..

Mjohansson: nix..
Citera
2006-04-29, 09:24
  #5
Medlem
Fordies avatar
Har exakt samma problem, så förstår (ja, inte riktigt, jag är inte du) vad du sitter i...
Har drömt saker som att polarna ska skjuta en och grejer och så vaknar man av att nån polare knackar på och man är beredd med kökskniven

Försök få tag på nå sömntabletter som du inte drömmer av... Jag har köpt nitrazepam (insomnings för jag var rädd för att sova förut) och dom fungerade nice. Nu kör jag diazepam, egentligen antidepp men fungerar.

/Fordie
Citera
2006-04-30, 17:38
  #6
Medlem
Fordie: Hmm ok..


Inatt hade jag en ännu sjukare, drömmde att det fanns en stege upp till kaknästtornet (som var övergivet at the moment)..

Och det var förbannat högt, så klättrade jag ofta upp dit, sen en dag
så var det som jag inte varit där på 10år, så låg det ett gammal lik
där uppe, såg riktigt vulgärt ut.. Ush, det var sån skumm känsla
över allt med, sådär övergivet ställe och allt...
Citera
2006-05-01, 13:58
  #7
Avstängd
shibbies avatar
Jag kan få sånna drömmar med ibland fast enbart när jag supit.

sen på morgonen så tror jag att jag gjorde det och det fast jag bara drömde det. kan vara vad som helst att jag gick och köpte en pizza för att sedan kleta den i någon bruds ansikte osv

endel saker är roliga men endel saker får man ångest av fast det kanske bara var en dröm
Citera
2007-08-04, 06:03
  #8
Medlem
Haha lite kul att hitta denna gammla tråden, vad fan var det för fel på mig tänker jag såhär i efterhand haha.. Lider inte av detta mer dock, men märkt att sånnahär sjuka och verklighetstrogan drömma ofta kommer om man varit vaken och somnar igen. Etc många gånger jag gått till skolan en lektion för att sen gå hem och sova, för att sedan vid 12tiden bli väckt av nån polare som ringer så drömmer jag oftast sjuka och verklighetstrogna drömmar, måste vara att man inte sover riktigt djupt, för man känner sig aldrig utvilad efter sånna drömmar, känns mer som hjärnan gått på högvarv.. Tror med det kan bero på att man blir typ ryckt ur drömmvärlden för fort eller vad man ska säga, är ju oftast då nån står o skriker i brevlådan osv då man haft dessa drömmar.

Kan f.ö. berätta om en annan sjuk dröm jag haft för några månader sen då jag gick hem från skolan..

Drömmde att jag "vaknade" i drömmen, det var så sjukt läskigt, vaknade i mitt rum och allt såg exakt ut som det gör irl, så har jag alltid tändaren på nattugsbordet, så är allt suddigt, precis som om man kollar ovanför en eld sådär flimmrigt typ, så känns mitt huvud sjukt tungt, och jag hör pssschhh ljud så ser jag att tändaren är sönder och förstår att jag legat och andats in butan och börjar nu "trippa" på skiten, allt är väldigt suddigt och jag får sjuk panik, jag reser mig ur sängen men benen är som när de somnat riktigt hårt, ingen kontakt jag bara faller ner på marken och börjar höra det där metalliska klingade ljudet (som många beskriver på butan, har inte testat själv) ljudet blir högre och högre och jag skriker högt och försöker slita mig ut på balkongen för luft... Sen slutade drömmen, hade en annan dröm efter det att jag var på ett piratskepp osv...

Haha låter nog som en riktig jävla dåre nu men det e den enda sjuka dröm jag haft sen denna trådens ursprung..
Citera
2007-08-04, 09:57
  #9
Medlem
NickeHorrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Drömmde att jag "vaknade" i drömmen, det var så sjukt läskigt, vaknade i mitt rum och allt såg exakt ut som det gör irl

Låter som en sömnparalys? Titta efter själv ifall du känner igen dig på http://sv.wikipedia.org/wiki/sömnparalys
Citera
2007-08-17, 18:28
  #10
Medlem
DeXaDs avatar
Ingen aning varför jag ens skriver detta, men jag gör det iaf!


Inatt hade jag en otroligt verklig dröm, på det stora hela gick det ut på att en otroligt het milf, lättklädd och allt, hälsade på mig och var mycket kåt. Sen bjöd hon på heroin IV, mycket trevligt.

Det konstiga var att jag drömt flera gånger om denna kvinna, liksom... hon har återkommit flera gånger så i drömmen kändes det som att jag äntligen fick träffa henne efter att sett henne flera, flera gånger.

Vad kan detta bero på? Skulle nog kommit ihåg henne om jag träffat henne irl. Det är ungefär en kvinna ur min dröm-bekantskapskrets.

Då vet ni.
Citera
2007-08-17, 19:13
  #11
Medlem
Jag hade såna problem när jag var "drogfri".
Min kvinna var tex otrogen med min vän, sen visste jag inte om det hänt eller ej.
Det gick inte att skilja ut vad sanningen var.

Lösningen kom för det mesta av att de inte kunde bete sig så kallt om det var sant. Bara komma hem och säga hej som inget hänt, eller vännen ringde och frågade om vi skulle fika, med sin vanliga röst.
Tillståndet blir psykosnära.

Likaså när man vaknar utan att vakna. Alla nära jag sovit med "drogfri" får höra att de är fittsvin som ska dra åt helvete, jag går även upp och slår sönder saker för att de ska lämna mig i sängen, slår sönder veckarklockan etc. Jag har ingen aning om att jag sagt/gjort detta, men de tror mig inte för jag verkar helt vaken.
Bara en person jag känner som haft detta omedvetna uppvaknande. Men det är en psykos.
Citera
2007-09-28, 19:51
  #12
Medlem
Rafos avatar
Lite gammal tråd men då det känns igen så otroligt mycket så känns det bättre att post här än att skapa en ny.

Lider just nu av att jag varje natt har drömmar liknande TS, väldigt verklighets trogna och intensiva. Känns nästan som jag ser på film eller befinner mej i en alternativ verklighet. Drömmarna blir bara fler och fler per natt och jag känner mej knappt utvilad längre vilket börjar bli jobbigt.

Skall prata med min läkare om detta och undrar om det finns några mediciner vilket låter en sova drömlöst. Skulle gärna vilja veta vilka jag skall fråga efter så jag kan börja testa om något hjälper för om det fortsätter såhär så tvivlar jag på att jag kommer fungera länge till.

Det vakna livet börjar kännas meningslöst och jag befinner mej nästan i ett ständigt drömliknande tillstånd och försöker bearbeta dessa upplevelser och de blir bara fler och fler.

Kom på att det skrivs lite om droger och frågades om TS brukat droger och slutat nyligen.
La av med cannabis för en sådär tre veckor sedan.

Är även deprimerad men har inte fått något mot det ännu men hoppas på någon hjälp där också inom snarast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback