2006-04-26, 21:06
Medlem
Tjenna! Är så här att jag kom över ett gäng iktrovil 2mg. Har slängt i mig 4st, men tycker inte det händer så mycke. Klart besviken om man jämför med tex xanor. Hu många mg krävs för att man ska må riktigt soft?
Citera
2006-04-26, 21:24
Jag käkar 1-2 tabletter Iktorivil 2 mg (2-4 mg) dagligen var morgon (på läkares ordination). Först efter 10-15 st (20-30 mg) börjar jag känna mig soft.

Men som jag alltid säger, det är helt individuellt, tänk på att det tar minst 2 timmar för Iktorivil att nå full effekt.

EDIT:
Annars är Iktorivil en av de mest potenta bensodiazepinerna som finns.
Citera
2006-04-26, 21:42
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
EDIT:
Annars är Iktorivil en av de mest potenta bensodiazepinerna som finns.

Det kan en polare som nästa vecka skall på rättegång för olaga hot, misshandel, ringa narkotikabrott och snatteri intyga 6-10mg Iktorivil, han minns inte.

Dock så var litet alkohol med i bilden också och då hamnar ju saken i ett nytt läge, i varje fall om man inte är särskillt tolerant mot bensodiazepinderivat, vilket han inte är.
Citera
2006-04-26, 21:59
Citat:
Ursprungligen postat av GaiN
Det kan en polare som nästa vecka skall på rättegång för olaga hot, misshandel, ringa narkotikabrott och snatteri intyga 6-10mg Iktorivil, han minns inte.

Dock så var litet alkohol med i bilden också och då hamnar ju saken i ett nytt läge, i varje fall om man inte är särskillt tolerant mot bensodiazepinderivat, vilket han inte är.
Jodu, sånt känner jag till. Jag är ju van vid Iktorivil & alkohol, så jag blir inte så knepig på det. Men för några månader sedan satt jag o en polare o groggade lite, vi delade en 37:a, alltså inte så jättemycket. Men så ville han ha en 2 mg Iktorivil av mig, o tyvärr så fick han det. Han blev helt j-vla CP! Han var typ som han tagit hallucinogener eller nåt. Sen ville han gå ut på krogen, men jag sa;
-Jag går inte ut med dig, i det tillstånd du är i!

Men jag fick leda honom hem o fick honom att gå o lägga sig.

Dagen efter ringde han o undrade vad fan det var han hade fått. Jag svarade att det är min dagliga medicin. Men aldrig att jag bjuder någon mer på Iktorivil, som inte vet vad det kan leda till!
Citera
2006-04-26, 23:27
Medlem
Bullsquids avatar
jag käkade 8mg iktrovil blandat med en jävla massa alkohol en kväll...
vakna upp på akuten sen.
Citera
2006-04-26, 23:50
Medlem
TomiXs avatar
Hmm konstigt, men Iktorivil är en av de bensodiazepinerna jag reagerat minst på, dvs fått minst effekt. Även fast jag käkat uppemot 6mg blandat med opiater då.

Xanor eller Rohypnol ger mig mkt mer isåfall, fast Iktorivil är toppen när det kommer till Ångestdämp
Citera
2006-04-27, 11:32
Medlem
Tangorabatts avatar
Iktorivil är lite skumt enligt mig, ena dagen så fungerar dem helt okej. Sen en annan dag så får jag inte någon effekt alls. Dom känns lite opålitliga.
Citera
2006-05-12, 23:25
Medlem
lakritspipans avatar
Om man är helt ny på Iktorivilen, vad är en lagom bra dos då? Jag "missbrukar" väldigt sällan, brukar ha dom till medicinskt problem och då brukar jag ta 1mg vilket hjälpet för just det. Men ifall man vill bli lite mer chill är typ 3mg en fin dos då tro?
Jag har ingen tolerrans för någon benzo...
Citera
2006-05-12, 23:56
Medlem
Unbalanceds avatar
Börja med 2mg och ta den sublingualt, delvis krossa den lite med tänderna och
lägg allt under tungan och låt det smälta där så länge du kan.

Man ska inte direkt förvänta sig ett "rus" av benzo ensamt... benzo är bra till
två saker, det ena är ångestlindring och det andra är kombon/potentieringen av opiater.
Citera
2006-05-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niko_80
Tjenna! Är så här att jag kom över ett gäng iktrovil 2mg. Har slängt i mig 4st, men tycker inte det händer så mycke. Klart besviken om man jämför med tex xanor. Hu många mg krävs för att man ska må riktigt soft?

Personligen upplever jag att Iktorivil har en betydligt längre anslagstid än Xanor. Effekten hos Iktorivil är mjukare och mer jämn, och halveringstiden är lång. Xanor slår snabbt och hårt, men effekten avtar snabbt, vilket gör att man lätt börjar trycka i sig mer och mer. Toleransutvecklingen är enorm; doser som vida överskrider 20 mg/dag är inte alls ovanliga om man väl blivit Xanortorsk. Jag skulle vilja påstå att Xanor/Alprazolam är den mest beroendeframkallande Bensodiazepinen vi har registrerad i Sverige.

Tillbaka till Iktorivil... Hur mycket du behöver för att känna dig "soft" beror ju helt på toleransen, men undvik att trycka i dig flera tabletter bara för att du inte upplever en omedelbar effekt. När Iktorivilen väl börjar verka ordentligt så är den en bra ångestdämpare, och dessutom håller effekten i sig länge.
Citera
2006-05-13, 01:26
Medlem
Unbalanceds avatar
Håller fullständigt med schizotym, Xanor och rohypnol fungerar så på mig att
dom slår snabbt men man kommer ner snabbt också vilket medför många omdoseringar. Men i rent berusningsyfte är dom skönast.

Sen kan du få vad heter det, paradoxal effekt, att du känner ingenting även fast
du är riktigt påverkad och det är i sådanna fall folk trycker i sig mer och mer för
att dom upplever det som att dom inte får någon effekt fasten dom är fluddriga
till max i andras ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in