Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-22, 19:19
  #1
Medlem
koljas avatar
Hej

jag har två högtalarsystem i lägenheten. Ett i vardagsrummet och ett som är uppdelat i vardagsrummet och sovrummet (en högtalare i varje, spelar på mono)

Högtalarna i vardagsrummet är ett par ganska bra golvhögtalare med 8 ohm:s motstånd. De andra högtalarna är av äldre modell med 4 ohms motsånd. Eftersom det börjar bli störande med skillnaden i kvalitet på ljudet mellan de olika systemen har jag tänkt att bygga om de enklare högtalarna och sätta in nya bättre element med 8 ohm:s motstånd även där. Låter sig detta göras och vad får man betala för ett par sjyssta högtalarelement (adress till sajt tas gärna emot). Är det något speciellt man ska tänka på om man aldrigt gjort det förrut?

Anledningen till att vi vill bygga om snarare än att köpa nytt är att de gamla högtalarna passar utmärkt in i inredningen i både kök och sovrum, går det inte att bygga om kommer det nog tyvärr bli så att jag får leva med det sämre ljudet. För även om jag tycker att det är värre med sopigt ljud så tycker tjejen att det är viktigare att det är snyggt, och vi vet ju alla vem som kommer få sin vilja igenom i slutändan
Citera
2006-04-22, 20:27
  #2
Avstängd
Ljudia

http://www.ljudia.se/

Hur många element sitter det i varje låda ?
Storlek på element ?
Storlek på låda ?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback