Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-21, 02:33
  #1
Avstängd
Meduza999s avatar
Hallå, någon här på FB som äger ett mame arkadspel? (Multi Arcade Machine Emulator)
det är ett arkadspel man konverterat till en emulator, satt i en dator med massa arkadspel på osv.. någon som har intresse eller har ett? för jag skall nämligen bygga ett kabinett
Citera
2006-04-21, 04:05
  #2
Medlem
....

puben på skolan har något arcadspel som det surrar en linuxburk i, och den verkar innehålla en massa roliga spel.
Citera
2006-04-21, 04:49
  #3
Banned
Euforis avatar
Hade ett extra kabinett för några år sedan som jag tänkte köpa ett j-pac (för att använda min gamla dator till jamma kopplingen) till, men jag blev tvungen att sälja det pga utrymmesbrist. Det är iallafall alltid kul att se andras finurliga byggen.
Citera
2006-04-21, 08:49
  #4
Medlem
Stockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nih
puben på skolan har något arcadspel som det surrar en linuxburk i, och den verkar innehålla en massa roliga spel.

OT: Pluggar min herre på lindholmen?
Citera
2006-04-21, 09:14
  #5
Medlem
speedfreeks avatar
kolla http://www.arkadtorget.net
där finns snubbarna du söker
Citera
2006-04-21, 18:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stocko
OT: Pluggar min herre på lindholmen?

det är inte helt omöjligt
du också kanske ?
Citera
2006-04-21, 19:36
  #7
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meduza999
Hallå, någon här på FB som äger ett mame arkadspel? (Multi Arcade Machine Emulator)
det är ett arkadspel man konverterat till en emulator, satt i en dator med massa arkadspel på osv.. någon som har intresse eller har ett? för jag skall nämligen bygga ett kabinett

Finns en massa olika lösningar för detta, finns även Neo Geo för arcad-bruk och dessa spel kostar en spottstyver mot hemmaversionerna.

Men vill du ha en MAME så räcker det ju med en tom arcad och en dator. Men jag skulle rekommendera Jamma för hemmaspel.

http://www.mameworld.net/pc2jamma/

Flytta denna till TV-spel så kommer säkerligen debatten igång.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback