2006-04-19, 12:21
Medlem
Lyckholms avatar
Vilken mobiltelefon rekommenderar ni om man ska kolla mail och surfa in på enklare HTML-sidor? Ingen WAP alltså, utan vanliga HTML-sidor? Det finns väl en del telefoner nu som har Opera inbyggt? Och den borde väl vara okej, eller...?

Jag skulle nog föredra GPRS framför 3G eftersom jag nog kommer fortsätta med kontantkort och mitt befintliga Comviq-abbonnemang.

Det är okej om den har inbyggd kamera men det behöver inte vara någon speciellt bra kvalitet. 0,5 megapixel är nog tillräckligt bra för mig.

Lång stand-by-tid är inte fel.

Vad rekommenderar ni?

Och vad tror ni om att köpa begagnat på tradera.com? Är det mycket fiffel och båg där eller?
Citera
2006-04-19, 13:32
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
Vilken mobiltelefon rekommenderar ni om man ska kolla mail och surfa in på enklare HTML-sidor? Ingen WAP alltså, utan vanliga HTML-sidor? Det finns väl en del telefoner nu som har Opera inbyggt? Och den borde väl vara okej, eller...?

Jag skulle nog föredra GPRS framför 3G eftersom jag nog kommer fortsätta med kontantkort och mitt befintliga Comviq-abbonnemang.

Det är okej om den har inbyggd kamera men det behöver inte vara någon speciellt bra kvalitet. 0,5 megapixel är nog tillräckligt bra för mig.

Vad rekommenderar ni?

Och vad tror ni om att köpa begagnat på tradera.com? Är det mycket fiffel och båg där eller?

En mobil jag har kollat lite på är Motorola A925 och i den ska det vara det du är ute efter förutom att det är 3G men det går juhe att låsa upp om man vill det. Och där jag har hittat den är på just tradera.
http://www.tradera.com/auction/Mobil...r/aid_27374705
Och jag har handlat från tradera förut och det helt utan problem.
Mer info om mobilen finns på tex:
http://www.gsmarena.com/motorola_a925-604.php
Hoppas det kan vara nånting för dig.
Citera
2006-04-19, 13:38
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
En mobil jag har kollat lite på är Motorola A925 och i den ska det vara det du är ute efter förutom att det är 3G men det går juhe att låsa upp om man vill det. Och där jag har hittat den är på just tradera.
http://www.tradera.com/auction/Mobil...r/aid_27374705
Och jag har handlat från tradera förut och det helt utan problem.
Mer info om mobilen finns på tex:
http://www.gsmarena.com/motorola_a925-604.php
Hoppas det kan vara nånting för dig.

Den har inte HTML-stöd. Det var ju en HTML-läsare jag var ute efter.

Den där har bara WAP 2.0/XHTML, vilket inte är HTML.

Jag vill ha en vanlig webläsare, exempelvis Opera, som jag skrev i första inlägget. Någon?
Citera
2006-04-19, 13:48
Medlem
Citat:

Vad rekommenderar ni?

Series 60 telefoner kan köra opera bla..
Nu vet jag inte om comviq kan köra 3g via kontantkort men dom borde ju det, Telia kan iaf. Men om det går så ska du ju självklart köpa en 3g tele..
Varför föredra gprs framför 3g enda skillnaden som du kommer märka är ganska stor och det är hastigheten?
Lite sämre batteritid på 3g telefonerna men oftast kan du stänga av och endast köra på GSM när du inte surfar!

Antar att du blandar ihop 3 och 3g?
3=en operatör.
3g=Nätet ungefär som GSM fast med högre bandbredd så du kan köra videosamtal och surfa snabbare bla.

Men räkna inte med att du kommer undan så billigt med kontantkort priserna som brukar ligga 15-20kr/mb och en html sida ligger ju på ett par hundra kb
Citera
2006-04-19, 13:53
Medlem
Citat:
Den har inte HTML-stöd. Det var ju en HTML-läsare jag var ute efter.

Den där har bara WAP 2.0/XHTML, vilket inte är HTML.

Jag vill ha en vanlig webläsare, exempelvis Opera, som jag skrev i första inlägget. Någon?

Det är ju bara att ladda ner typ opera eller vilken webbläsare du vill ha..
Men tänk på att telefonen endast säljs med 3 och även om du låser upp så är det inte säkert att gprs inställningarna funkar/finns eftersom den kommer fortfarande ha 3:s programvara
+Stor som en tegelsten
+Att du måste ha fulla fickorna med batterier för att ta med den ut!

Satsa på en nokia typ 6630 (Men ej en op låst annat än den op du tänker köra)eller något dom e ganska billiga!
Citera
2006-04-19, 14:13
Medlem
Jo11es avatar
man kan köra opera mini på nästan alla java telefoner. ju större display desto bättre.
Citera
2006-04-20, 09:20
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jo11e
man kan köra opera mini på nästan alla java telefoner. ju större display desto bättre.

Opera Mini? Vad har den för features då? Har den Javascript osv så att det funkar hyfsat på någorlunda komplexa sajter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in