Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-09-14, 22:08
  #61
Medlem
ronnyriddares avatar
Det bästa gräset jag lagt vantarna på är 24% enl utsago från trovärdig botaniker.
Citera
2017-09-14, 22:13
  #62
Medlem
ronnyriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wt7
Om vi säger såhär: Jag har 100 gram cannabis utav planta A.
Jag delar det i två högar; utav av 50 gram gör jag is-hasch. Jag får ut kanske 10 gram hasch.
Jag rullar sedan en joint utav enbart 1 gram gräs, sedan en joint med 1 gram hasch; gissa vilken joint som har mest thc i sig?

Detta är såklart irrelevant med just haschet vi har i Sverige, eftersom det är gjort på halvdåligt gräs som kanske har 5% thc, nån procent cbd eventuellt. Men när du väl extraherar detta gräset till hasch så har du fortfarande ganska starkt hasch; säkert upp mot 20-25%. Detta är high-end brunt för oss i Sverige.

Det går inte snacka allmänt om allt hasch i Sverige, det är tillverkat på olika sätt, och har olika kvalité beroende på om det är första omgången som gjorts på gräset, eller andra, tredje, osv. (Man använder olika stora mesh-screens för att skilja det åt, vissa använder 1 screen och gör medel/bra brunt eftersom det samlas mer växtmaterial bland kådan.

Sedan när vi kommer till ditt gräs; om det är odlat till perfektion så kanske det har 20% THC; förmodligen är det industriellt odlat, kanske inte skördat eller kurerat på ett optimalt sätt; det kan lika gärna vara 10% THC i det. Infon som står på alla seedshops hemsidor är vid optimala förhållanden. Det är sällan en hobbyodlare ens kommer upp i dessa halter, mig själv inkluderat.

När du benämner det som hobbyodlare tänker jag på någon som satt in en bordsfläkt & kastat in lite lampor från Clas Ohlson. Att ta steget att odla beror ofta mer på intresset än åtkomsten till godset känns det som, jag är en av dem som nördar ner mig & vad jag förstått är det egentligen enklare att i ett tält med rätt utrustning & kunskap kan du få mer maximerad skörd än industriellt såvida du faktiskt vet vad du sysslar med. Självklart så ska det vårdas med ömhet & kärlek, eller vad gör den industriella verksamheten bättre än en påläst hobbyodlare med erfarenhet?
Citera
2017-09-15, 16:35
  #63
Medlem
finns labbtestat 30% thc å 4% cbd hasch på fs... de går att verifiera det med ec(företaget som analyserar)
__________________
Senast redigerad av SWIY 2017-09-15 kl. 16:38.
Citera
2017-09-27, 19:24
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronnyriddare
När du benämner det som hobbyodlare tänker jag på någon som satt in en bordsfläkt & kastat in lite lampor från Clas Ohlson. Att ta steget att odla beror ofta mer på intresset än åtkomsten till godset känns det som, jag är en av dem som nördar ner mig & vad jag förstått är det egentligen enklare att i ett tält med rätt utrustning & kunskap kan du få mer maximerad skörd än industriellt såvida du faktiskt vet vad du sysslar med. Självklart så ska det vårdas med ömhet & kärlek, eller vad gör den industriella verksamheten bättre än en påläst hobbyodlare med erfarenhet?

Framförallt utrustning & noggrannhet. T ex har dom en blandning utav HPS/MH lampor, dom gör mycket vid exakt rätt tidpunkter och studerar ut vilken pheno dom ska fortsätta odla med för att maximera det dom vill; vad som är rätt näringshalter till sagd pheno m.m.

Jag som hobbyodlare har ett tält, krukor med cocos, auto drip, en pH mätare men ingen EC mätare då jag kör på magkänsla när det gäller näring (kör samma sort och testar mig fram på tjejerna)
Framförallt kör jag på frön dom gångerna jag odlar, eftersom jag inte har allt igång året om eller plats till mammor eller sticklingar.

Ibland tittar jag knappt in i tältet på flera dagar, lägger kanske en timme eller två i veckan på sin höjd med att rensa lite blad samt fylla på näringen. Det är lagom för mig, jag förväntar mig inte världens bästa gräs men tycker iaf att det jag producerar är bra nog för mig Brukar även nå det magiska 1gpw om jag kör med ett scrog-nät. Framförallt får man finare buds då alla har bättre tillgång till ljus (jag har ju ingen 1000w HPS så ljus-penentrationen är inte jättebra, det kanske är bra ljus ca 20-30cm ner i canopy'n med min lampa)

Sen är det ju allting med miljön, kan ju behövas AC, luftfuktare/avfuktare samt HEPA filter på in-luft med mera.. Allt för att undvika downtime i odlingen utav någon anledning.. Sådana lyxigheter har jag inte råd med Jag får spraya lite insektsmedel om jag får något i mitt tält ^^

Känner iaf i dagsläget att jag lägger tillräckligt mycket tid på det hela, och har inte plats för moderkammare med mera som skulle behövas för att effektivisera min odling. Och även om jag hade det; så hade jag stått med flera kg tillslut och inte vetat vad jag skulle göra av det.. Försöker vara laglydig även om det är svårt när man gillar cannabis =)
__________________
Senast redigerad av wt7 2017-09-27 kl. 19:39.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback