Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 20:09
  #1561
Medlem
smörstek brioche o lägg ostskiva på stekytan, när osten e halvgenomskinlig är den ready 2 eat
Citera
2018-09-13, 14:21
  #1562
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Om jag inte har för bråttom eller är desperat hungrig så brukar jag oftast preparera mina mackor ett par minuter... Utöver margarin och smörgåskött så brukar jag använda:

Hackade valnötter
Flytande honung
Örtkryddor
Citronpeppar
Tabasco
Skivade champinjoner
Skivade körsbärstomater
Färsk persilja
Pressad citron

Dessa ingredienser smakar bäst inrullade i ett grovt Liba-bröd (Ett slags grovt tunnbröd)
https://www.liba.se/produkter/liba-grov/
Citera
2018-09-17, 22:48
  #1563
Medlem
Gnomegirls avatar
Kavring
Smör
Skivat hårdkokt ägg
Ansjovisfileer
Lite färskklippt gräslök om man har.

Ät och håll käften.




MVH/Gnomegirl
Citera
2018-10-03, 21:41
  #1564
Medlem
Coleslaw och bacon inklämt mellan två rostade brödskivor med vitlöksmör. Inte min bästa smörgåsskapelse men definitivt något jag kommer att äta fler gånger.
Citera
2018-10-03, 22:12
  #1565
Medlem
FrankieStubbss avatar
Jag har för vana att alltid förvara en smörad källarfranska med ost och paprika inslagen i gladpack i min rockficka.

På så vis är jag ständigt i beredskap om jag skulle stöta på en hungrig duva, grävling, hund eller liknande kreatur under mina eftermiddagspromenader.
Citera
2018-10-03, 22:34
  #1566
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Coleslaw och bacon inklämt mellan två rostade brödskivor med vitlöksmör. Inte min bästa smörgåsskapelse men definitivt något jag kommer att äta fler gånger.
Vadå för brödskivor?
Citera
2018-10-03, 22:35
  #1567
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankieStubbs
Jag har för vana att alltid förvara en smörad källarfranska med ost och paprika inslagen i gladpack i min rockficka.

På så vis är jag ständigt i beredskap om jag skulle stöta på en hungrig duva, grävling, hund eller liknande kreatur under mina eftermiddagspromenader.
Det där påminner om grannkärringen som är kastar ut pasta från balkongen "till rådjuren" enligt henne, slutar med att råttorna äter upp det. Kul för hela kvarteret!
Citera
2018-10-03, 22:56
  #1568
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vadå för brödskivor?

Vanligt vitt rostbröd typ. Pågen Rosta står det på.
Citera
2018-10-03, 22:58
  #1569
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Vanligt vitt rostbröd typ. Pågen Rosta står det på.
Är bacon knaperstekt då eller bara lassar du på några skivor rå från kylskåpet?
Citera
2018-10-03, 23:10
  #1570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Är bacon knaperstekt då eller bara lassar du på några skivor rå från kylskåpet?

Knaperstekt, råa bacon är inget för mig. Hur vanligt är det att folk äter bacon bara sådär utan att steka det? Hade en kompis som påstod sig gilla det, annars har jag typ aldrig hört om fenomenet.
Citera
2018-10-03, 23:14
  #1571
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Knaperstekt, råa bacon är inget för mig. Hur vanligt är det att folk äter bacon bara sådär utan att steka det? Hade en kompis som påstod sig gilla det, annars har jag typ aldrig hört om fenomenet.
Jag brukar äta en liten bit rå om jag gör macka, oftast BLT eller club sandwich (då med kyckling & currymajonnäs) men proppa i sig några mängder av rå bacon är inte så kul även om jag gillar att äta det mesta i köttväg som någon rå bit smakprov innan jag lagar till maten.
Citera
2018-10-04, 20:30
  #1572
Medlem
Lekus avatar
Ett rostat bröd
Majonäs på botten, romansallad på majjon. Rökt karré, smeta lite majjo på den med, svartpeppar samt lite salt, toppa med 4 krispiga gurkskivor.


Väldigt fräsch macka, men är lite fattig på smak. 8/10
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback