Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-15, 22:14
  #25
Medlem
Acura du har rätt i det du säger, men de måste ända ta många generationer i början innan hjärnan utvecklar sig att det ska gå så fort,

Forsaken: De här med jättar, de finns inga bevis alls, de enda bevis som finns är att de omnämns nåt om en jätte eller jättar i bibeln, men de kanske bara var extremt långa p.g.a gener, och de jättar du pratar om man funnit nordamerika stämmer inte till 100% för det första så finns det i nån indiansk stamm där de omnämner jättar, som var kannibaler, samt att det finns 1 eller om de var 2st arkeologer som hittade 30 "jätt-skelett" i en grotta, men sen när de de skulle hämta skeletten var de borta och de sa att hela deras arkeologiska upptäckt hade blivit mörklagd. Så vad ska man tro??
men intressant är det, men de du skriver om jättarna de låter som du tänker på andra dimensionella världar här på jorden eller?
Citera
2006-04-15, 22:23
  #26
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ooookej.

Nu skall vi ta det väldigt pedagogiskt.

1. Människan är ett djur. Vi har - utan någon som helst tvekan - kopplingar till alla nu existerande - och en hel del utdöda - djur så vårt ursprung från den här planeten är utan någon som helst tvekan.

Om någon vill utmana detta så bör de ha liiiite mer än några bilder på stentavlor.

2. Den här teorin - med utomjordingar som besökt oss i forntiden - har förts fram av Erich von Dänichen - och ganska framgångsrikt blivit vederlagd.

3. OM nu utomjordingar har besökt oss så bör dessa ha gjort intryck än några gamla legender och lite bilder.
Citera
2006-04-15, 23:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
sannerligen, jag säger dig: gud's söner kände alla naturlagar, så de kunde kontrollera dem. de kände alla universums mysterier, och de kände också deras egen mysterie, mysteriet om sfinxen. deras medvetande var på en gudomlig nivå. de älskade alla, och de visste allting. de följde den andliga lagen fullkomligt. de uttryckte gud utan att blanda ihop det med kroppens egenskaper, egoism. de förtjänade verkligen namnet gud's söner.

Jo, men vilka var guds söner?
Har läst liknande teorier, vissa av new age folk pratar likadant. Men enligt deras teorier, kom dessa andeväsen till jorden från andra planeter. Och sedan till slut blev dom med tiden köttsliga.

Citat:
de var utvecklade för de hade haft mycket tid att utvecklas.

Men varifrån härstammade dom?

Citat:
ja, men evolution fungerar inte riktigt så som det beskrivs idag. dagens vetenskap är materiell och de accepterar bara det de ser, de accepterar inte evolution i osynliga eteriska världar där all synlig materia kommer ifrån.

Förstår att du pratar om andra dimensioner. Ok.

Citat:
atlantis. man har hittat skeletter i nord amerika som är över 3m långa. vi blev mindre och mindre. vi blev mer och mer materiella. jordens dragninskraft.

Legenden om Atlantis.
Citera
2006-04-15, 23:57
  #28
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av sarrow
Forsaken: De här med jättar, de finns inga bevis alls, de enda bevis som finns är att de omnämns nåt om en jätte eller jättar i bibeln,
det kan inte finnas fysiska bevis för allting. tänk dig att det fanns en ras av jättar för 3 miljarder år sen, men en komet störtade med jorden och allt liv förstördes. det skulle inte finnas några bevis.

det finns dock bevis, men du vill inte se dem. de som kan se i det förflutna kan se det. minne. clairvoyance.

Citat:
men de kanske bara var extremt långa p.g.a gener,
varför är gener så som de är.

Citat:
och de jättar du pratar om man funnit nordamerika stämmer inte till 100% för det första så finns det i nån indiansk stamm där de omnämner jättar, som var kannibaler,
vissa av jättarnas ättlingar ärvde bara deras fysiska storlek men ärvde resten från den andra sidan.

därför är vi idag, så som vi är. okunniga.

Citat:
Så vad ska man tro??
sanningen förstås.

Citat:
men intressant är det, men de du skriver om jättarna de låter som du tänker på andra dimensionella världar här på jorden eller?
error. det finns bara tre dimensioner: längd, bredd och höjd.

Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Jo, men vilka var guds söner?
vad menar du? de är samma som nephilim/anak/fallna änglar/jättar.

Citat:
Men varifrån härstammade dom?
från samma ställe som resten av universum: från ingenstans.

Citat:
Förstår att du pratar om andra dimensioner. Ok.
nej, du förstår inte. jag pratar inte om andra dimensioner.

Citat:
Legenden om Atlantis.
jag har inte sagt något om den.
Citera
2006-04-16, 01:09
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
vad menar du? de är samma som nephilim/anak/fallna änglar/jättar.

Ok.

Citat:
från samma ställe som resten av universum: från ingenstans.

Mmmm ok.

Citat:
nej, du förstår inte. jag pratar inte om andra dimensioner.

Vad pratar du om? Förklara? Förklara hur dessa nefilim kunde vara andliga och nästan all vetande? Hade dom materiella kroppar? eller osynliga?
Citera
2006-04-16, 01:17
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Ooookej.

Nu skall vi ta det väldigt pedagogiskt.

1. Människan är ett djur. Vi har - utan någon som helst tvekan - kopplingar till alla nu existerande - och en hel del utdöda - djur så vårt ursprung från den här planeten är utan någon som helst tvekan.

Om någon vill utmana detta så bör de ha liiiite mer än några bilder på stentavlor.

2. Den här teorin - med utomjordingar som besökt oss i forntiden - har förts fram av Erich von Dänichen - och ganska framgångsrikt blivit vederlagd.

3. OM nu utomjordingar har besökt oss så bör dessa ha gjort intryck än några gamla legender och lite bilder.

Hör du, det finns många teorier. Evolutionsteorin är en teori. Och så finns det en massa andra teorier. Jag tycker att det finns en gnutta sanning i dom flesta teorierna.

Och det där med utomjordingar. Det är en teori, men man behöver inte ta alt så alvarligt. Man kan prata om olika teorier utan att tro på dom. Och hellre skulle jag tro på utomjording teorin än skapelseteorin. Det är "smak" sak. Och för övrigt, vi människor vet inte så mycket, därför finns det många olika teorier.
Citera
2006-04-16, 04:05
  #31
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Vad pratar du om? Förklara? Förklara hur dessa nefilim kunde vara andliga och nästan all vetande?

för att de hade utvecklats så länge.

och de var inte -nästan- allvetande, de var allvetande.

Citat:
Hade dom materiella kroppar? eller osynliga?

materiella. men innan det levde väldigt 'eteriska' varelser som inte hade något kön. efter ett tag separerades de i två kön, och de blev mer och mer materiella, deras kroppar var först väldigt stora.

statyerna på påskön är byggda av jättarna som flydde från atlantis. de byggde dom i sin egen storlek. vissa är över 10m höga.

allt synligt kommer från det osynliga, från "ingenting". andligt blir materiellt, sen vaknar anden i materian. men materia kan aldrig bli andligt igen av sin egen kraft för materians egenskaper låter det inte hända, därför föds det gudomliga barnet: kristus (medvetandet, "jag är", "jehova").

jesus föddes i en stall. stallet representerar kroppen, för i ett stall lever det många djur (luster)

Citat:
Och hellre skulle jag tro på utomjording teorin än skapelseteorin.

skapelseberättelserna är allegoriska. hur skulle du förklara kvantmekanik för ett litet barn? du måste sätta det i en form som hon förstår. den ursprungliga meningen finns fortfarande kvar, och man kan hitta vad skapelseberättelserna egentligen säger.
Citera
2006-04-16, 08:24
  #32
Moderator
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Hör du, det finns många teorier. Evolutionsteorin är en teori. Och så finns det en massa andra teorier. Jag tycker att det finns en gnutta sanning i dom flesta teorierna.

Och det där med utomjordingar. Det är en teori, men man behöver inte ta alt så alvarligt. Man kan prata om olika teorier utan att tro på dom. Och hellre skulle jag tro på utomjording teorin än skapelseteorin. Det är "smak" sak. Och för övrigt, vi människor vet inte så mycket, därför finns det många olika teorier.

Visst. Det finns många teorier - men den enda nu existerande teorin som både kan förklara livet på vår planet OCH som går att bevisa med hjälp av vad vi vet om DNA, fossil och hur djur ser ut - är evolutionsteorin.

Det är helt ok att frågasätta den, men då måste man ju angripa den på de punkter där den är svag, inte att introducera en annan teori som är helt utan bevis.

Teorierna där Gud eller Aliens står för någon form av skapande ur intet är ju omöjliga att bevisa - och framför allt omöjliga att prövas - och är därför beroende av att man tror.

Vetenskaplig metod kontra tro.

Jag vet då vilket jag finner mest övertygande.
Citera
2006-04-16, 09:01
  #33
Medlem
Okej några teorier man ju "köpa" som att vi har uppstått utan någon påverkan. Att utomjordingar har hjälpt till att vi kom till eller utvecklades snabbare kan man köpa, men att köpa att de har funnits jättar här på jorden utan några som helst skelettfynd, Dinosaurier hittar man ju i massor, sen snackar du om att de parade sig med människan? homo sapiens uppståndele är oförklarig, så du menar att jättarna parade sig med primitiva apor så homo sapiens (människan) uppstod? hur moraliskt är de att para sig med primitiva djur, eftersom du säger att de är väldigt intelligenta och andliga.

och att en komet slåg ner å döda dem alla? när hände de och hur kunde människan överleva de? finns inga spår efter nån komet som utplåna allt liv på gjorden inom ramen av 35000år då homo sapiens uppstod, din teori har många brister, läs boken den tolfte planeten väldigt intressant.

Och på påskön, varför bara bygga statyer och inget annat?
Atlantis är bara en myt de har inte ens hittats och de nu finns överhuvudtaget.
och jag orkar inte gå in på historierna om atlantis, men bara att de spred all sin teknologi till resten av världen och de byggde pyramiderna m.m
Citera
2006-04-16, 10:52
  #34
Medlem
Bloodstones avatar
**felpost
Citera
2006-04-16, 13:39
  #35
Avstängd
Beardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
jag har också trott sånt förut (t.ex. att jesus var en utomjording), men nu vet jag hur det är i verkligheten.

Jag vet också hur det är i verkligheten. Jag sitter här och surfar och äter korv. Jag kan känna tangenterna, se skärmen och smaka korven. Jesus var en tomte och satan är ett troll. Jag vet nu att korven inte växer på träd, utan kommer från butikshyllan. Om du fortfarande vill debattera seriöst, har jag ett slående argument till dig - nej.
Citera
2006-04-16, 16:08
  #36
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av sarrow
Att utomjordingar har hjälpt till att vi kom till eller utvecklades snabbare kan man köpa,
var jesus och gilgamesh utomjordingar? varför är de i så fall så lika människorna?

Citat:
men att köpa att de har funnits jättar här på jorden utan några som helst skelettfynd,
det finns skeletter. det har också funnits många levande människor i modern tid som är över 2m långa. varför skulle det finnas så stor variation om det inte är ett gammalt "arv"?

Citat:
sen snackar du om att de parade sig med människan? homo sapiens uppståndele är oförklarig, så du menar att jättarna parade sig med primitiva apor så homo sapiens (människan) uppstod?
nej, inte primitiva apor, "primitiva" människor.

Citat:
och att en komet slåg ner å döda dem alla? när hände de och hur kunde människan överleva de? finns inga spår efter nån komet som utplåna allt liv på gjorden inom ramen av 35000år då homo sapiens uppstod,
läs vad jag sa en gång till. kometen var bara ett exempel för att visa att man kan inte hitta fysiska bevis för allting.

Citat:
din teori har många brister, läs boken den tolfte planeten väldigt intressant.
det jag säger är ingen teori.

Citat:
Och på påskön, varför bara bygga statyer och inget annat?
varför skulle de bygga nåt annat? vad "borde" de ha byggt? vet du vad de tänkte?

Citat:
Atlantis är bara en myt de har inte ens hittats och de nu finns överhuvudtaget.
påskön är en bit av den myten.

Citat:
och jag orkar inte gå in på historierna om atlantis, men bara att de spred all sin teknologi till resten av världen och de byggde pyramiderna m.m
gud's söner använde nästan ingen "teknologi", de var andliga, inte materiella. vad skulle de använda den till? vi använder teknologi för att vi är deras ättlingar, vi är intelligenta, men samtidigt ärvde vi den materiella sidan från den andra människorasen.

den stora pyramiden byggdes främst för att förvara vad i bibeln kallas för "förbundsarken". pyramid formen symboliserar en gudomlig människa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback