Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-04-14, 19:38
  #1
Medlem
Hejsan, Är det ingen här som har läst boken "Den tolfte planeten" skriven av Sitchin Zecharia, de första 100-150 sidorna är bara massa jobbig läsning men sen blir de grymt intressant, efter att jag hade läst boken var jag helt övertygad att de var så, De handlar om vart mänskligheten kommer ifrån, att allt liv på jorden kommer från ett ämne och det ämnet finns inte ens här på jorden, de kommer från en annan planet som krockade med jorden, han kan även hebreiska och sumeriska, sumererna som ni kanske vet var den första civilisationen här på jorden och de kan mer om rymden än vad vi vet hittils, men som vi upptäcker idag att de är sant! men vi har fortfarande inte hittat den tolfte planeten, men man har i dagsläget upptäckt "TEORETISKT" att de måste finnas en tolfte planet i vårt solsystem, De handlar även om att "de" utomjordingar, aliens, kalla dem vad ni vill, men att de skapade oss! först som slavar så de skulle slippa arbeta, men sen blev vi accepterade. de skapade oss från ett djur här på jorden som utbredde sig väldigt mycket på kort tid alltså apan, de skapade oss så vi skulle likna dem så mycket som möjligt.
Även i boken har han bildbevis med mynt och väggmålningar med avmålade raketer, skulle kunna skriva hur mycket som helst om det här, men hoppas ni har fått smak på att läsa boken och komma med intressanta postivia och negativa saker om det.

// Sarrow
Citera
2006-04-14, 19:57
  #2
Medlem
Jag har lä'st den! Man blir verkligen yrkesskadad av den, för varesej man tycker att den är värdelös eller fantastisk så stannar man upp när man i media eller någon annanstans kommer över ny forskning om rymden, som stämmer överens med det man läst i tolfte... Den hänger verkligen kvar. Vä'ldigt innovativ liten bok.
Citera
2006-04-14, 20:18
  #3
Banned
Jorden har alla förutsättningar för att skapa liv, det behövs inget ämne från en annan planet.

Citat:
först som slavar så de skulle slippa arbeta, men sen blev vi accepterade.

De var så intelligenta att de kunde skapa människor från apan, men de var dumma nog att tycka att slaveri är okej?

Citat:
Även i boken har han bildbevis med mynt och väggmålningar med avmålade raketer,

De är inte raketer. Det finns bättre förklaringar, men vi eftersom vi lever i en rymdålder så tror folk att de hittar alla svar från rymden.
Citera
2006-04-14, 22:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
Jorden har alla förutsättningar för att skapa liv, det behövs inget ämne från en annan planet.


Grejen är att allt levande på denna jord är uppbyggd av nåt kommer ej ihåg vad det var, och så är de så att de ämene som de finns i massvis här på jorden har inte lyckats generera nåt levande, är du inte nöjd med svaret ska jag försöka kolla upp de ;D

De var så intelligenta att de kunde skapa människor från apan, men de var dumma nog att tycka att slaveri är okej?


De är sant men de var bara i raket stadiet då, de avancera väldigt fort plus att de kunde bara besöka när deras planet var tillräckligt nära våran, så de blir långa glapp i tiden. förklaringar över att de antog slaveri var att deras egna arbetare gjorde uppror för att de var tungt arbete och att ledarna inte gjorde mycket, så de var tvungna att hitta på ett sätt för att dämpa det, och förklaring till de "barbariska slaveriet" är att de känner sig som kungar när folk gör allt åt dem, gillar inte vi människor det genom tiden? eller titta på nutiden på alla kändisar. de kände sig överlägsna oss, och de skapade ju oss, tänk dig själv om vi männsikor åkte till en annan planet vi skapade en egen livsfrom klart vi skulle utnyttja den? eller?



De är inte raketer. Det finns bättre förklaringar, men vi eftersom vi lever i en rymdålder så tror folk att de hittar alla svar från rymden.

Bilderna är skrämmande likt raketer, du borde läsa boken. där kan man bara bilda sig egen uppfattning.

//Sarrow
Citera
2006-04-14, 22:48
  #5
Medlem
Jag har inte läst boken men fått den ingående beskriven av en vän som läst den. När jag läste andra delen av bibelkoden så fanns det intresanta parraleller. Jag måste läsa 12 planeten nån gång när jag får tid
Citera
2006-04-14, 23:06
  #6
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av sarrow
Grejen är att allt levande på denna jord är uppbyggd av nåt kommer ej ihåg vad det var,

atomer.

Citat:
tänk dig själv om vi männsikor åkte till en annan planet vi skapade en egen livsfrom klart vi skulle utnyttja den? eller?

nej.

Citat:
Bilderna är skrämmande likt raketer, du borde läsa boken.

de skrämmer mig inte.

jag har också trott sånt förut (t.ex. att jesus var en utomjording), men nu vet jag hur det är i verkligheten.
Citera
2006-04-14, 23:44
  #7
Medlem
Jag har läst boken. Har läst den många gånger. Jag har boken och har även hans bok, Skapelsen i nytt ljus. Intressanta böcker. Intressanta teorier. Men jag har hört att han har ljugit lite i sina böcker. Inte vet jag, men så sägs det.

Sumernas lertavlor berättar ju ganska mycket av den tidens liv och vad dom trodde. Har även boken som heter Gilgamesheposet, men den är skriven av andra författare. Läsvärt. Rekommenderar varmt den.

För övrigt så det kan vara en "sanning" i det Sitchin skriver i sina böcker. Hellre utomjordiska astronauter, än religiös skapelse berättelse.
Citera
2006-04-14, 23:46
  #8
Banned
AllOkAlarms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Hellre utomjordiska astronauter, än religiös skapelse berättelse.

Vem skapade de utomjordiska astronauterna då? Va? HA!? HA!!???
*Insert theme to Twilightzone here*
Citera
2006-04-14, 23:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsaken
....men nu vet jag hur det är i verkligheten.

Vad menar du? Vi vet inte så mycket. Vi tror att vi vet, men vet inte. Mycket av våran så kallade vetande är teorier. Men inga teorien är 100% säkra. Man vet aldrig. Bäst att inte vara för säker om saker och ting. Kan faktist var så att jorden har haft besök av utomjordingar. Kan hända att dom har gjort oss. Att vi liknar dom till utseendet.
Citera
2006-04-14, 23:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllOkAlarm
Vem skapade de utomjordiska astronauterna då? Va? HA!? HA!!???
*Insert theme to Twilightzone here*

Hehheee, evolution säkert.
Citera
2006-04-15, 00:05
  #11
Awaiting Email Confirmation
Ni som är intresserade av detta och den 12 planeten, här är en bra länk för den som vill läsa:

http://members.chello.se/abzu/

Stundvis lite väl mycket religiöst flumm men kan vara kul att läsa för den som är intresserad.
Citera
2006-04-15, 00:23
  #12
Banned
Citat:
Ursprungligen postat av Ayan
Vad menar du?

en gång för länge sen fanns det jättar på jorden. de var mer intelligenta och andliga än vad vi är idag, och de visste allting.

"There were giants in the earth in those days; and also after that, when the sons of God came in unto the daughters of men, and they bare children to them, the same became mighty men which were of old, men of renown." - Genesis 6:4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback