• 1
  • 2
2006-04-16, 06:28
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyllet-nr2
ja du!! kan ju bara nämna att jag ska börja med 9mm nästa vecka.. så var det med den garantin.. varför börja med luft el 22 när det är 9mm man vill ha?.
i onsdags så testade jag Glock 17 & ska testa CZ75 SP-01 nästa vecka. glocken var helt OK men ska bli kul att panga lite med CZ.

kan ju säga så här det gick hyfsat att träffa på långt avstånd trots att det var typ 2:a gången jag sköt med pistol. testade även med 1 hand på "guld" avstånd.. satt 3 av 5 i klunga ivarjefall. så nu i veckan blir det första ggr på dynamiskt skytte i lungt tempo självklart. Ingen ide' att försöka hänga på de andra grabbarna.

Det lär väl ha varit enskilda medlemmars vapen då?
För klubben lär ju knappast ha G17 eller sp-01 eller?
Citera
2006-04-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Ganska ansvarslös eller oserriös skytteklubb som låter någon komma ner och skjuta 9mm direkt.

Aja, du kan fortfarande reta dig över att du inte kommer kunna köpa en 9mm innom ett halvår.
Såvida inte den lokala polisen är lika oserriös dvs.
varför ansvarslös el oseriös?? det är väl bra att man börjar med nybörjar kurser!!för dynamisk skytte har väl inte så många medlemmar.. hmm kanske det är lika oseriöst att göra militär tjänsgöring då?där blir man ju betrodd med betydligt större kalibrar. ska nog skicka in en skrivelse till försvarsministern och skriva att det är lika bra att vi inför luft skytte/ 22.or istället.

Vill man hålla på på med dynamiskt skytte så ska man väl få göra det!! utan att först hålla på & harva med luft m.m man är sig nog hantera vapnet ändå
Citera
2006-04-16, 11:43
Medlem
503s avatar
Citat:
varför ansvarslös el oseriös?? det är väl bra att man börjar med nybörjar kurser!!för dynamisk skytte har väl inte så många medlemmar.. hmm kanske det är lika oseriöst att göra militär tjänsgöring då?där blir man ju betrodd med betydligt större kalibrar. ska nog skicka in en skrivelse till försvarsministern och skriva att det är lika bra att vi inför luft skytte/ 22.or istället.

Vill man hålla på på med dynamiskt skytte så ska man väl få göra det!! utan att först hålla på & harva med luft m.m man är sig nog hantera vapnet ändå

Jag tycker det är ansvarslöst att som skytteklubb slänga ett 9mm vapen i handen på en snubbe man aldrig sett förr.
Sen att du så strängt motsätter dig allt vad luft och 22 heter säger ju en hel del, och jag hade inte direkt låtit dig komma i närheten av några vapen om det hade varit min klubb.

Sen din jämförelse med militären är löjlig.
Men om man ska va petig så är faktiskt inte den mesta ammnition du får skjuta under värnplikten (handeldvapen då så klart) av grövre kaliber än 9mm.
Citera
2006-04-16, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 503
Jag tycker det är ansvarslöst att som skytteklubb slänga ett 9mm vapen i handen på en snubbe man aldrig sett förr.
Sen att du så strängt motsätter dig allt vad luft och 22 heter säger ju en hel del, och jag hade inte direkt låtit dig komma i närheten av några vapen om det hade varit min klubb.

Sen din jämförelse med militären är löjlig.
Men om man ska va petig så är faktiskt inte den mesta ammnition du får skjuta under värnplikten (handeldvapen då så klart) av grövre kaliber än 9mm.

det verkar vara lätt att få folk upprörda så jag ger upp.....
Citera
2006-04-16, 12:48
Medlem
H.E.L.s avatar
Jag får hem en FAS Domino 607 nästa vecka. Provskjuta den ett tag o sen kan du få ett utlåtande.
Citera
2006-04-16, 13:32
Medlem
503s avatar
Citat:
det verkar vara lätt att få folk upprörda så jag ger upp.....

Nej, jag är inte upprörd. Men du frågar efter min åsikt och jag ger dig den.
Jag tycker mest det är märkligt att den klubb du skjuter på skulle skilja sig så extremt ifrån andra klubbar rent regelmässigt.
Men när du bara slänger ur dig dumma liknelser med militären och dyl. så har man lite svårt att veta om man ska tro dig eller ej.
Jag kan erkänna att jag har jäkligt svårt att tro på det du påstår, dvs. att du fått gå ner som nybörjare och börjat skjuta dynamiskt direkt.
Citera
2006-04-16, 15:15
Medlem
Citat:

Som jag sagt tidigare i en annan tråd bör du som blivande dynamisk skytt skaffa dig en ordentlig skyttegrund att stå på, lär dig skjuta rakt först-ninjamoves:en är lätta att lära sig men att skjuta bra under stress är desto svårare!!

Bara för att IPSC Sverige inte har så många medlemmar betyder inte det att förbundet tar in medlemar hur som helst!!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in