• 9
  • 10
2021-09-05, 17:08
Citat:
Ursprungligen postat av Askratam
Man kan ha begravning efter att kroppen kremerats med en askurna. Kremering eller gravsättning ska normalt ske inom en månad från dödsfallet enligt begravningslagen.
Då är det ingen kista i kyrkan då om kremering sker före begravningsgudstjänsten. Utan en urna. Min mormor begravdes efter 11 dagar så därför undrade jag. Samtidigt har jag läst någonstans att det är kö till krematorierna. Det kan förklara den långa tiden för Tommy
Senast redigerad av BMH 2021-09-05 kl. 17:12.
Citera
2022-09-30, 07:56
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Begravningen av Tommy kommer ske den 17 September, alltså 2 månader efter hans död. Undrar hur hans döda kropp bevaras

Idag är det den 30 september.

Tommy Engstrand skulle ha fyllt 83 år idag.

Tommy blev 81 år, vilket ändå är äldre än svenska mäns medellivslängd på 80,6 år.

Vad var Tommy bäst på att kommentera, fotboll eller ishockey ?

Han var iaf en turbo-snackare, antar att hockeyn kräver snabbast referat. Inte alla
som fixar att kommentera live sport, man måste vara kvicktänkt, underhållande och kunna prata på likt en smattrande kulspruta.
Citera
2022-10-02, 18:13
Medlem
Viltmaestares avatar
För att snacka Hockey måste man vara snabb på att följa spelet, för att snacka fotboll måste man vara snabb på att "fantisera" ihop något relevant att prata om under längre tidsperioder.

// jägaren - Viltmaestare
Citera
2023-07-18, 13:04
Medlem
Arne Bajses avatar
Idag den 18/7 är det 2 år sen Tommy Engstrand dog. Rubriken 17/7 stämmer inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Viltmaestare
För att snacka Hockey måste man vara snabb på att följa spelet, för att snacka fotboll måste man vara snabb på att "fantisera" ihop något relevant att prata om under längre tidsperioder.

Hockeyn är snabbare än fotbollen. Långa bollar, straffar och hörnor tar tid. Undrar om Tommy sa några grodor som kommentator typ Hegerfors "mörkt på Kameruns avbytarbänk" eller Grives "mörkvitt" ?
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in