Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2016-12-13, 21:00
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rigor Mortis
Jag vill inte vara någon partypooper men det här med vattenkraftstationer avråder jag mycket starkt från då jag är i branschen. Alla tunnlar, gångar schakt osv där det är meningen att man ska kunna röra sej är larmade med rörelsedetektorer. Rubbet. En vattenväg som är tom av någon anledning är direkt livsfarlig då alla stationer är fjärrstyrda och det går inte utifrån att avgöra om det ska komma vatten eller ej. Detsamma gäller dammluckor. Det finns inga varningstecken om en lucka öppnas och är man i strömfåran är man rökt.

Givetvis, hoppas ingen skulle ge sig in i varken en tunnel eller nedom luckorna. Hur alla verken ser ut i svartälven vet jag inte, har besökt 2 i det området. Men det är allt som oftast otroligt imponerande att betrakta från avstånd. Har besökt flertalet i Värmland och har kontakt med branschfolk för fina "trygga" visningar när jag åker norr över.
Citera
2018-05-28, 10:33
  #110
Medlem
Hejsan svejsan!
Vet att tråden är gammal men försöker ändå.
Har läst på väldigt mycket på olika forum och letat information om olika tunnelsystem runt om i Karlskoga och har hittat väldigt mycket. Har redan varit inne i ett tunnelsystem i Kilsta för några dagar sedan i skrivande stund och vill gärna hitta fler och utforska.
Så undrar om det är någon som vill visa runt eller bara hänga med och UEa runt om i Karlskoga. Skriv gärna här eller maila då jag inte vet om jag kan ta imot pm då jag är ny här.
Mail: bo3boman@gmail.com

Sitter även på lite info som inte tagits upp här. Så om intresse finns så skriv gärna!
MVH//Boman
Citera
2018-06-06, 22:26
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X1Gaming1X
Hejsan svejsan!
Vet att tråden är gammal men försöker ändå.
Har läst på väldigt mycket på olika forum och letat information om olika tunnelsystem runt om i Karlskoga och har hittat väldigt mycket. Har redan varit inne i ett tunnelsystem i Kilsta för några dagar sedan i skrivande stund och vill gärna hitta fler och utforska.
Så undrar om det är någon som vill visa runt eller bara hänga med och UEa runt om i Karlskoga. Skriv gärna här eller maila då jag inte vet om jag kan ta imot pm då jag är ny här.
Mail: bo3boman@gmail.com

Sitter även på lite info som inte tagits upp här. Så om intresse finns så skriv gärna!
MVH//Boman

Tjena

Känner till en hel del om sånt här i Kga. Vart i Kilsta var du inne?
Citera
2018-11-13, 23:56
  #112
Medlem
Vart i kilsta kommer man in?
Skicka gärna privat och återkoppla via mail ist
Citera
2021-04-25, 17:23
  #113
Medlem
Någon som vet vart gamla psyksjukhuset/mentalsjukhuset i Karlskoga kan finnas nån stans om det äns finns kvar
Citera
2021-04-25, 18:11
  #114
Medlem
Rotmos1337s avatar
Google dat shit?
Citera
2021-04-25, 21:09
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmos1337
Google dat shit?
Har försökt men finns inget alls om det
Citera
2021-12-28, 18:02
  #116
Medlem
Någon som besitter kunskap om några ställen idag som skulle kunna ge en hint jag och flickvännen vill ut och utforska 🤫
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback