Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-04-05, 14:38
  #1
Medlem
3dos avatar
jag har hört att karlskoga ska ha en av Sveriges största skyddsrum o att de ska finnas massa gångar o så.. så därför undrar jag om nån har varit nere där?
Citera
2006-04-06, 00:28
  #2
Medlem
Du tänker nog på boåsberget som tidiagre inrymde en del av bofors tillverkning. Har vart nere där nån gång när det har vart öppet hus och så där, rätt schysst ställa faktiskt
Citera
2006-04-06, 02:04
  #3
Medlem
echnooquebecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3do
jag har hört att karlskoga ska ha en av Sveriges största skyddsrum o att de ska finnas massa gångar o så.. så därför undrar jag om nån har varit nere där?


jag har varit inne i ett skyddsrum i karlskoga,avlägset i en skog typ. det va en stor "port" som några före mej hade brutit upp, så jag passade på att kika in en sväng. Det fanns en JÄ*LA massa GREJER DÄR INNE!!!! exakt vad som fanns där inne vill jag inte gå in på,eftersom jag inte vet vilka som läser det jag skrivit det får bli min egen lilla hemlighet .jag är 100% säker på att det va ett förråd och skyddsrum där inne+ miltals med "vattenledningsgångar" under jorden som man kunde gå i! jag skulle kika in några veckor senare igen men då hade dom tyvär bommat igen och lagat porten *suck* ni får tro vad ni vill om det jag skrivit men så är det!
Citera
2007-03-17, 14:41
  #4
Medlem
AT4s avatar
Finns mycket saker i underjorden här. Under Kilsta och Bofors. Mycket skumma saker , mycket för att Bofors ligger här. Det sades alltid förr att Bofors skulle attackeras först om Sverige hamna i krig. Finns bland annat kanoner vid flyglptsen, dessa ser ut som småkullar.

Finns även en landningsbana i skogen några mil utanför Kga
Citera
2007-03-17, 16:45
  #5
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Sen finns ju alla jävla hyreshus som väntar på att rivas i stan ...
Citera
2007-04-17, 15:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Finns även en landningsbana i skogen några mil utanför Kga

Var då?
Citera
2007-05-28, 00:57
  #7
Medlem
Mer info önskas om landningsbanen i skogen. Vart lite mer exakt kan man hitta den?

Finns nått intressant runt boåsberget?
Citera
2007-05-28, 11:13
  #8
Medlem
organizms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Sen finns ju alla jävla hyreshus som väntar på att rivas i stan ...

Var var ??
Citera
2007-05-28, 11:32
  #9
Medlem
echnooquebecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Finns mycket saker i underjorden här. Under Kilsta och Bofors. Mycket skumma saker , mycket för att Bofors ligger här. Det sades alltid förr att Bofors skulle attackeras först om Sverige hamna i krig. Finns bland annat kanoner vid flyglptsen, dessa ser ut som småkullar.

det förklarar "tunnlarna" ja va inne i, det va ju fan som en reservstad under jorden.. synd att ja inte kommer in där igen.. ja som hade tänkt gå tillbaka o hämta lite saker därifrån,tändapparat,sprängdeg,gasmasker,uniformer ,lampor mm mm..flera rum med fulla hyllor med grejer..värsta lagren!! . lyckades iaf få med en bok med bilder o texter,beskrivninagr o anvisningar på sakerna som fanns där inne..
Citera
2007-05-28, 12:29
  #10
Medlem
Kn Kroks avatar
"lyckades iaf få med en bok med bilder o texter,beskrivninagr o anvisningar på sakerna som fanns där inne..."

En tvättäkta tjyv med andra ord!
Citera
2007-05-28, 14:38
  #11
Medlem
http://img391.imageshack.us/my.php?i...sc00111hh2.jpg
Citera
2007-05-30, 23:26
  #12
Medlem
echnooquebecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok

En tvättäkta tjyv med andra ord!

nerå, ja lyckades få med mej MIN bok med bilder och beskrivningar som ja själv tecknat, så det så. nu kan ja inte åka dit på nått

Citat:
Ursprungligen postat av svenh
http://img391.imageshack.us/my.php?i...sc00111hh2.jpg

hmm.. inte där ja va.. det va en större "port" där ja var
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback