• 1
  • 2
2006-04-04, 17:52
Medlem
Sjuttiotvs avatar
Expressens relativt nya nöjesjournalist/krönikör/recensent är nog det värsta som hänt svensk journalistik sen Fredrik Virtanen.

Hennes listor är patetiska. Hennes recensioner är så förutsägbara så man behöver inte ens läsa dom.

Hon verkar få mest plats på nöjesredaktionen nu. Sjukt. Nunstedt är mycket bättre.

Hennes senaste inne/ute-lista Kul att läsa läsarkommentarerna där. Hon verkar inte få så mycket medhåll.

Katastrof att någon BB-deltagare blev utröstad, hon är chockad

Nej, jag kollar inte Big Brother. Men hon verkar avguda det.

Vad tycker ni om henne? Vart har dom hittat henne? Inkvoterad är hon då i vilket fall som helst.
Citera
2006-04-04, 19:37
Medlem
Hans Castorps avatar
Gissa exakt hur mycket hon fått jobbet med den enda meriten att hon är utlänning. Ärligt talat, är du förvånad?

Håller dock med om att det var ovanlig trista och förutsägbara textet hon slängde ihop. Hittade de ingen bättre i Rinkeby? Tveksamt om ens inkvoterad utlänning kan överleva i längden med sådan avsaknad av läggning för journalistik (eller vad man nu ska kalla det).
Citera
2006-04-04, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
Expressens relativt nya nöjesjournalist/krönikör/recensent är nog det värsta som hänt svensk journalistik sen Fredrik Virtanen.

Hennes listor är patetiska. Hennes recensioner är så förutsägbara så man behöver inte ens läsa dom.

Hon verkar få mest plats på nöjesredaktionen nu. Sjukt. Nunstedt är mycket bättre.

Hennes senaste inne/ute-lista Kul att läsa läsarkommentarerna där. Hon verkar inte få så mycket medhåll.

Katastrof att någon BB-deltagare blev utröstad, hon är chockad

Nej, jag kollar inte Big Brother. Men hon verkar avguda det.

Vad tycker ni om henne? Vart har dom hittat henne? Inkvoterad är hon då i vilket fall som helst.

Jag tycker hon är rätt skön. Förutom de där helsidorna varje lördag då hon testar förutsägbara saker. Som att bli hånad av idoljuryn, vara Carola för en dag etc. Noll läsvärde!

Men eftersom du inte verkar läsa henne dagligdags fyller jag gärna på:

Texten om Muffe-katastrofen i BB är en av flera om Big Brother. Hon kommenterar händelserna i livehsowen efter varje program, varje vecka. Alltså känns inlägget du länkar till mer relevant det sätts i sitt sammanhang - hon avgudar nog inte programmet mer än Anders Nunstedt eller Markus Larsson avgudar den Meldodifestival som de är satta att granska. Även om en dokusåpa är rätt basic att bevaka så VAR det ju dåligt att rösta ut Muffe när det nästan blev bra TV när han och Jessica strulade.

Och oväntat att någon på Flashback skulle dra parallellen utländskt namn = inkvoterad... hon är väl för det första bara halvspansk (?) och har för det andra en rätt lång mediebakgrund trots att hon är ung. Jag har sett henne i både Nöjesguiden och på ZTV.
Citera
2006-04-04, 23:45
Medlem
HGs avatar
Jag träffade Blanco på en fest för någon månad sedan eller så. Jag och hon blev presenterade under den klassiska "minglingen" och vi gav kort lite fakta om våra bakgrunder å jobb å allt det där...ni vet. Jag fick faktiskt intrycket under denna stund av påtvingat minglande att hon var trevlig och seriös. Försöker nog bara synas som vi andra gjorde när vi var unga.
Men i alla fall, hon kom upp och dansade med mig när festen började komma igång.
(Nej, det blev inget sex.....för stor ålderskillnad
Citera
2006-04-05, 12:03
Medlem
DeeDees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Castorp
Gissa exakt hur mycket hon fått jobbet med den enda meriten att hon är utlänning. Ärligt talat, är du förvånad?

Skitsnack. Hon fick jobbet för att hon gjorde bra ifrån sig på Nöjesguiden.

//DD
Citera
2006-04-05, 16:37
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee

//DD

Haha, ja du, antingen är du dum på riktigt eller skojas du.
Citera
2006-04-05, 16:45
Medlem
Jag har inte förstått det där...
Jag fattar iofs fortfarande inte varför Ebba von Sydow fick kneg där heller...

Är det de bästa skribenterna som sökt jobbet?
Jag är föga imponerad.
Citera
2006-04-05, 17:05
Bannlyst
Vem bryr sig?
Citera
2006-04-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeeDee

//DD

Hon är skrivkunnig, lite käck, småsöt och har ett "catchigt" invandrarnamn..
Alla rätt alltså..
Citera
2006-04-05, 18:40
Medlem
Sjuttiotvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Hon är skrivkunnig, lite käck, småsöt och har ett "catchigt" invandrarnamn..
Alla rätt alltså..
Tycker hennes texter känns ansträngda. Använder udda ord, bara för att dom ska användas.
Typ love istället för kärlek. Kan se ut såhär, Robinson-Stig visade upp sin nya love. Love istället för kärlek. Såna saker.
Citera
2006-04-05, 18:48
Medlem
Marulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå

Helena Begström ? Att dom inte ens kan få till rubriken, det är tamejfan skandal.

Har inte läst hennes stoff tidigare men det verkar ju inte hålla någon klass. Däremot ser hon söt ut på bilden, det kanske räcker för att få jobb som kvinna
Citera
2006-04-06, 02:04
Medlem
Ärligt talat, om ni ligger sömnlösa för att ni inte gillar nån av kvällshorornas journalister, så tycker jag ni skall starta en egen tidning......

.....eller ta en promenad i naturen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in