Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-06-15, 22:37
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Han riktar sig till en grupp baserat på hudfärg så det är rasistiskt men det betyder inte att han har fel.

Du har förstås rätt! Plugga, jobba etc bör vi göra oavsett hudfärg.
Citera
2020-06-17, 20:36
  #98
Medlem
--corys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lichtblick
Nej, han säger inte att negrer är dumma och lata. Han säger att de ska ta sitt ansvar och ta tummen ur röven och göra något av sig själva. Det har uppstått en kultur bland negrer (och även muslimer) där man gärna kan leva på bidrag och inte bidra ett skit till samhället. Liknande skit ser du i USA.

Det är inte rasism, idiotjävlar.

Du kan vara en idiotjävel själv som tror du har patent på rasismbegreppet. Jag tycker inte att det är orasistiskt och jag tycker inte att det är dumt att säga så som Bard gjorde. Du missförstår mig. Ingen är icke rasist för att vara det är totalt korkat ur överlevnadssyn och bara möjligt under vissa förutsättningar som vid långvarig frånvaro av krig såsom Sverige haft länge. Alla människor är rasister för att vår hjärna måste förenkla omvärlden och det är djupt biologiskt att hålla på sin "klan".

Rasism tigger varning 1

Rasism tigger varning 2
Citera
2020-06-18, 01:52
  #99
Medlem
-GGs avatar
I boken jag läser, och i andra jag läst, framträder ett mönster om svartas självförtroende och på vilket sätt man föredrar att få sina behov tillfredsställda. De anser sig vara bättre på nästan allt trots att de objektivt vet om att de inte har samma betyg, utbildning eller ekonomisk status som vita. Den rasliga stoltheten är högst levande hos svarta. Vita kan lära sig något.

För mig säger detta inte lika mycket om IQ som det gör om helt fundamentala skillnader mellan vita och svarta i mentalitet och generell uppfattning, och tolkning av omvärlden. Svarta kommer med andra ord sannolikt aldrig att erkänna sin egen problematik avseende svarta i vita länder, utan hålla fast vid att det är vitas fel och att vita har en plikt gentemot dem. Slaveriet blir ytterst bekvämt att hänvisa till. Vänstern trycker på rätt knappar för att det över huvud taget går och finns där från början. Vita är inte alls i samma utsträckning benägna att vara villiga offer eller anse sig direkt bäst på allting utan bakgrund eller något slags "bevis". Vita skäms snarare om ett sådant uppförande.

Det förklarar också varför svarta så enkelt tycks rättfärdiga misshandel och mord på vita, och att ta deras saker.

Svarta och vita ska inte leva sida vid sida. Över tid har detta noll chanser att lyckas. Det kommer inte att gå nu, heller, och det kommer att mynna ut i ett raskrig.
Citera
2020-06-21, 14:37
  #100
Medlem
Är problemet löst då vänstern dömmer ut Alexander Bard?
Afrikaner ska alltså inte plugga, leva på brott, socialen. Vara offerlamm i Sverige?
Asiater, vita, andra då?
Ska sydostasier göra som dom svarta gör?
__________________
Senast redigerad av mikael2 2020-06-21 kl. 14:39.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback