2020-06-13, 11:01
Medlem
IT-snubbens avatar
På många dejtingsidor kan man ju ange politisk inriktning, och jag brukar vara ärlig och välja "Höger" eftersom jag röstar på SD. På Tinder brukar jag skriva "Swipa som du röstar" för att ge en indikation på var jag ligger politiskt.

Jag har inte haft någon tur alls med nätdejting, och nu har jag börjat fundera på om det vore en god idé att istället ange att jag ligger till vänster politiskt. D.v.s. att helt enkelt spela rollen som vänsterbliven!

Om jag sökte något tillfälligt skulle jag helt enkelt strunta i att nämna något alls om min politiska åskådning men eftersom jag söker något seriöst med förhoppningen om en framtid med tjejen brukar jag vara ärlig även när det gäller detta. Jag tycker det är viktigt att man är ärliga mot varandra så man lär känna den riktiga personen och har en bra grund att bygga vidare på.

Men som alla vet röstar ju många tjejer vänster, och hos många av dessa är ju SD likställt med rasister. Det skulle såklart ta emot att spela en vänstertomte då jag anser att man skall stå för sina egna åsikter.

Är det fel att inte vara ärlig om sina politiska åsikter eller är det ett område där man med gott samvete kan tänja lite på sanningen och låtsas hålla med henne, om man i övrigt är sig själv?

Man bör ju också ha i åtanke att om man utger sig för att vara en vänstertomte så kanske man ibland måste göra saker man egentligen inte vill. T.ex. följa med tjejen till en Black Lives Matter-demonstration där man ska stå med ett plakat och skrika sig hes. Eller tvingas lyssna på hennes vänsterkompisar som lovordar alla fina människor vi tagit emot som bidrar till den fina mångkulturen.

Vad tycker ni?
Citera
2020-06-13, 11:04
Avstängd
Xpander-s avatar
Sd är typ gråsossar, så att de idag definierar någon ond höger i dessa kvinnors små hjärnor är ju extremt löjeväckande. Att de skulle vraa onda är också rättt löjeväckande för övrigt.

Jag ger Sd mitt stöd i många frågor, men tycker de är för töntiga och för såssiga. Om kvinnor har problem med det, så kommer vi inte hänga ihop. Själv skiter jag i va hon röstar på iom att hon troligen inte har en aning om varför hon egentligen röstar på dem, eller varför hon har sin felaktiga världsbild, iaf om hon är en normie vänsterbliven. Så chansen finns att hon kan botas.
Senast redigerad av Xpander- 2020-06-13 kl. 11:16.
Citera
2020-06-13, 11:11
Medlem
BucNasty-s avatar
Problemet med vänsterkvinnor är att dom är jävligt håriga, fittan ser ut som en regnskog, armhålorna ska vi inte ens prata om.
Citera
2020-06-13, 11:17
Medlem
Torsuss avatar
Det påminner om en spion i Frankrike under andra världskriget som spelade "byidiot" för att undvika misstankar från tyskarna. Problemet för honom var att det krävde så mycket energi att gå in i den rollen att han efter kriget var tvungen att avprogrammeras i ett halvår på mentalsjukhus...han hade nästan börjat tro själv att han var idiot

På samma sätt kanske det blir med dig: att du efter ett tag själv börjar tro att du är vänster och måste avprogrammeras på en anstalt....
Citera
2020-06-13, 11:20
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
Sd är typ gråsossar, så att de idag definierar någon ond höger i dessa kvinnors små hjärnor är ju extremt löjeväckande. Att de skulle vraa onda är också rättt löjeväckande för övrigt.
Jag tror många av de som säger att SD är rasister säger det p.g.a. okunskap. De har antagligen fått sin uppfattning genom att lyssna på andra istället för att själva ta reda på fakta. Tråkigt är det ju såklart.
Citat:
Ursprungligen postat av BucNasty-
Problemet med vänsterkvinnor är att dom är jävligt håriga, fittan ser ut som en regnskog, armhålorna ska vi inte ens prata om.
Jag hoppas att detta bara gäller de råbarkade feministerna. Annars är det ju illa. Lite hår på musen går an men håriga armhålor? Någon måtta får det väl vara!
Citera
2020-06-13, 11:22
Medlem
IT-snubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det påminner om en spion i Frankrike under andra världskriget som spelade "byidiot" för att undvika misstankar från tyskarna. Problemet för honom var att det krävde så mycket energi att gå in i den rollen att han efter kriget var tvungen att avprogrammeras i ett halvår på mentalsjukhus...han hade nästan börjat tro själv att han var idiot

På samma sätt kanske det blir med dig: att du efter ett tag själv börjar tro att du är vänster och måste avprogrammeras på en anstalt....
Skrattade gott åt detta inlägg
Men ja, det är klart att det skulle ta massor av energi att spela en annan roll. Det är nog just den biten som är jobbigast.
Citera
2020-06-13, 11:24
Avstängd
fredenJesuss avatar
relationer som inleder med lögn lär väl gå käpprätt till helvete
Citera
2020-06-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
På många dejtingsidor kan man ju ange politisk inriktning, och jag brukar vara ärlig och välja "Höger" eftersom jag röstar på SD. På Tinder brukar jag skriva "Swipa som du röstar" för att ge en indikation på var jag ligger politiskt.

Jag har inte haft någon tur alls med nätdejting, och nu har jag börjat fundera på om det vore en god idé att istället ange att jag ligger till vänster politiskt. D.v.s. att helt enkelt spela rollen som vänsterbliven!

Om jag sökte något tillfälligt skulle jag helt enkelt strunta i att nämna något alls om min politiska åskådning men eftersom jag söker något seriöst med förhoppningen om en framtid med tjejen brukar jag vara ärlig även när det gäller detta. Jag tycker det är viktigt att man är ärliga mot varandra så man lär känna den riktiga personen och har en bra grund att bygga vidare på.

Men som alla vet röstar ju många tjejer vänster, och hos många av dessa är ju SD likställt med rasister. Det skulle såklart ta emot att spela en vänstertomte då jag anser att man skall stå för sina egna åsikter.

Är det fel att inte vara ärlig om sina politiska åsikter eller är det ett område där man med gott samvete kan tänja lite på sanningen och låtsas hålla med henne, om man i övrigt är sig själv?

Man bör ju också ha i åtanke att om man utger sig för att vara en vänstertomte så kanske man ibland måste göra saker man egentligen inte vill. T.ex. följa med tjejen till en Black Lives Matter-demonstration där man ska stå med ett plakat och skrika sig hes. Eller tvingas lyssna på hennes vänsterkompisar som lovordar alla fina människor vi tagit emot som bidrar till den fina mångkulturen.

Vad tycker ni?

Du kommer ha samma framgång som internetriddare med det resonemanget. Tänka rätt o rädda vänstertomtar till Svenne-banan-brudar och tro på belöning.. Glöm den metoden.
Citera
2020-06-13, 11:32
Medlem
Män från icke-normala partier går fetbort för många kvinnor, bäst är att du accepterar och gillar läget här, det är ju aldrig fel att anpassa sig lite. De normala partierna på riksplanet är de som fanns i riksdagen när jag var liten, ungefär.
Citera
2020-06-13, 11:33
Medlem
dreadpirate420s avatar
Strunt i att skriva något om politik övh, tror det kan skrämma bort en del vettiga tjejer.

Ljuger du dessutom så lockar du förstås till dig de värsta utav de värsta. Lyckas du sen fånga hårig vegetarian till feministnazi så lär lyckan inte sträcka sig längre än till när du vaknat upp dagen efter och pillat ut könshåren mellan dina tänder...
Citera
2020-06-13, 11:34
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben

Vad tycker ni?

Alltså du är nog inte den första som ljuger för att få ligga.

Men om du siktar på ett längre förhållande kanske inte det kommer funka så enormt bra - och för att vara ärlig, du verkar inte riktigt veta hur "vänsterfolk" (citattecken för jag e inte hundra om vilka ni pratar om exakt här) är ens så du kommer nog bli litet chockad. Kanske positivt överraskad dock - jag menar flera i tråden verkar tro att det inte finns rakade fittor i gruppen "vänsterfolk", som ett lösryckt exempel. o.O
Plus, som en i den här gruppen antar jag (e som sagt svårt att veta iom att det verkar innefatta "alla som inte röstar på SD eller KD"), det finns inget krav att du ska behöva gå till nån demonstration direkt...?

Seriöst skit i att nämna politiken först - och testa! Worst case: det tar slut.
Citera
2020-06-13, 11:39
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Finns tjugo på dussinet av svenska män som inte vågar tala öppet om sina politiska åsikter i frugans närvaro.
Så det funkar nog att spela dum, om man står ut med sig själv alltså.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback