• 3
  • 4
2020-09-03, 11:22
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Tror inte det är speciellt nyttigt att äta ett och samma livsmedel dag ut och dag in. Svårt att få i sig alla vitaminer och liknande som man behöver då.
Sedan äter du väl förhoppningsvis andra måltider också för bara detta på en hel dag skulle ju bli mindre än hälften av dom kalorier du behöver men förhoppningsvis äter du väl frukost och kvälsmat också?

Självklart inte men det var ju nyttigheten som var frågan och den påverkas knappast av frasigheten.

Är du orolig för fett eller? Snacka om att sila mygg och svälja elefanter... Paneringen är långt mer onyttig än fett. Vill du vara nyttig OCH billig ska du köpa Alaska Pollock, 20 spänn för 400g. Förstår inte ditt resonemang här. Sen kan du ju alltid torrsteka dem.
Citera
2020-09-03, 11:25
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Låter SJUKT white trash om något i alla fall.

// PoK
Citera
2020-09-03, 12:02
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Är du orolig för fett eller? Snacka om att sila mygg och svälja elefanter... Paneringen är långt mer onyttig än fett. Vill du vara nyttig OCH billig ska du köpa Alaska Pollock, 20 spänn för 400g. Förstår inte ditt resonemang här. Sen kan du ju alltid torrsteka dem.
Nu kommenterar du saker jag inte skrivit. Var har jag skrivit någonting om oro för fett? Det enda jag skrev var att det borde bli svårt att få i sig alla näringsämnen om man äter samma livsmedel varenda dag. Var kommer oro för fett in i bilden?
Citera
2020-09-03, 12:35
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Nu kommenterar du saker jag inte skrivit. Var har jag skrivit någonting om oro för fett? Det enda jag skrev var att det borde bli svårt att få i sig alla näringsämnen om man äter samma livsmedel varenda dag. Var kommer oro för fett in i bilden?

Nä jag missförstod dig!
Citera
2020-09-10, 17:57
Medlem
Scalpings avatar
Annars kan du ju koka dem i buljongvatten och mixa så får du fisksoppa. Släng sedan i en räkjävel också så får du västkustsoppa. Fint ska det va serru!
Citera
2020-09-10, 18:38
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Annars kan du ju koka dem i buljongvatten och mixa så får du fisksoppa. Släng sedan i en räkjävel också så får du västkustsoppa. Fint ska det va serru!
Visst men då blir det nog billigare fisksoppa om man köper djupfrysta block av ren fisk och kokar soppan på det än att koka på fiskpinnar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in